Roar oss åter med Pretty Woman, Sigge, Långemannen, salladskillen och alla andra killarna här i Sorrento!

Nu är jag ju tillbaka och njuter livet i mitt älskade Sorrento! Första två veckorna vi var här regnade det nästan konstant! Kallt var det också, hade fortfarande användning av mina fingervantar från Hong Kong;-)
När vi kom hit så passade vi på att ta oss upp på Vesuvius topp, var ett mål för mig att göra redan förra året så det var skönt nu när jag äntligen fick gjort det! Vi hade okej väder, så man såg lite fin utsikt över Neapelbukten också. Annars häpnades vi över att det var flera grader kallare där uppe (vulkanen är 1281 meter hög) och att det rykte från kratern, vilket var riktigt coolt att se! Tydligen kunde vi se det ganska bra denna dagen för att det var så pass kallt (7 grader sa nån det var där högst uppe!)

En annan dag var vi i Herculaneum, det är den andra staden förutom Pompeji då som blivit begravd under Vesuvius utbrott, det var ett häftigt besök då man kan se att målningar och annat är ännu bättre bevarat än i Pompeji! Men annars är de ganska lika förutom att Pompeji är större och finns mer att se så jag rekommenderar ju Pompeji istället:-)
Jag och Amanda fick även åka upp till den högt belägna byn Ravello där Villa Rufolo ligger där man har en helt otrolig utsikt över Amalfikusten! Det är helt galet vackert.
Som vanligt har vi många galna utekvällar! Framförallt på Filou, det hängs med Sorrentos fotbollskillar, båtägare, kebabbröder, bartenders, servitörer och dem vanliga killarna. Tjejer hänger vi mest med en. Det är en stor dam som heter Fransesca och som tagit på sig rollen att para ihop folk! Hon är sjukt rolig, köper drinkar eller 12% öl till alla! (ölet är franskt och heter typ Doodemon, klår till och med Meistern i Egypten;-)) Fransesca har en kompis som är en gubbe som nog inte har alla hästar hemma men han är roande. Alla leker alltid med hans hår när han är ute...
Som vanligt har vi smeknamn på allt folk här, vissa smeknamn är mer långsökta än andras typ Symaskinen som har ett efternamn som nästan är likt ett symaskinsmärke eller Pretty Woman bara för han är lik en i filmen...eller hela familjen Sigge som har nummer 1,2,3 o pappan på -1... Men det är bra, då fattar inga vilka vi snackar om;-) Vi har dock Långemannen Rosario som är smartare än vi trott o som helt plötsligt sa Långemannen själv o flinade... Hoppsan, sa vi!
På Filou springer det i år också runt en fotograf som tar bilder och lägger upp på en "Nattlivet i Sorrento" sida på nätet, och han tycker nog det är väldigt roligt att vi tre blondiner har kommit o gett lite nya fotokombinationer för han trycker upp kameran i ansiktet på oss varje gång;-P
Annars är det mycket killdrama här som vanligt för oss alla tre, alltid lika roligt;-)
Vi har märkt att jag är svag för äldre skalliga män eller unga muskelknuttar, Amanda gillar bara tunnhåriga killar och "gifte" sig med en av dem häromkvällen! Isabella vill ha en riktig man och satsar på nån fotbollskille.

 

 

Vad det gäller jobbet så är det fullt ös! Vi har ny agent och nytt kontor i år också och därför många nya hotell. Kontoret är väldigt stort och förutom alla människor huserar där även två katter och en enorm hund som jag ibland misstar för en varg när jag i ögonvrån ser den spatsera runt ute på balkongen...
Vi har haft gäster sen förra onsdagen, dem hade sån tur så vädret vände två dagar innan dem kom! Denna veckan har jag min första vandringsgrupp, igår var vi på Amalfikusten och gick Sentiero degli Dei, underbart väder och klart så man kunde njuta av utsikten hela vägen och bara känna hur mycket jag älskar att jobba här, trots att jag jobbat 48 h de senaste fyra dagarna... Efter en vinter i lugna Thailand hade jag glömt hur galet mkt man ibland kan jobba som guide. Det som oroar är dock att det inte är lik bra bokat hit om några veckor, så hoppas folk börjar boka!!!
I år har vi ju också lyxen att vi bor i lägenhet! Så skönt, man kan laga mat (även om vi oftast äter på restaurang ändå, tre söta tjejer får alltid rabatt eller gratis mat;-P), vi har tvättmaskin o man kan ta hem folk till sig, det enda jobbiga är väl isf städningen;-P Vi bor mycket bättre centralt nu än vad vi gjorde förra året också, så livet här är ju som vanligt perfekt!

 


Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken snygg bild pressfotografen tog ja! Du ser ut som värsta filmstjärnan!

Postat av: Hanna

Tack syrran! Det här är ju bara en av många;-P Men man är väl fotogenisk är man väl ;-)

2012-05-15 @ 10:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback