Zakynthos!

Det blev en helt perfekt semester! Varmt, varmt, varmt var det. 35-40 grader varje dag med sol så det var bara poolen och stranden som gällde, för varmt för att orka göra något annat! Vi hade ändå tänkt att vi skulle ta bussen in till Zakynthos stad en dag och kolla lite men som sagt orkade man inte röra sig längre än mellan solstol och pool... Så dagarna såg i princip ut såhär en hel vecka: Upp vid halv 9 och ner och äta frukost. Inte den bästa frukosten direkt, men det gick ner! Sen upp och ta solkräm, slänga på sig bikinin och ner till poolen eller havet. (oftast poolen, skönt o slippa sanden...) Sen låg vi på solstol eller på madrass i bassängen och stekte med bok och korsord, tog en magnum double (eller som dem hette där nere magic double), frukt eller lyxig fruktsallad som fanns på stranden som lunch. Jag kunde gärna ligga kvar i solen o steka fram till sju på kvällen, så skönt när det börjar svalka lite efter halv 6...Behövde man inte bada riktigt lika ofta för att inte brinna upp ;-) Efter en dusch sen gick vi ut och åt och tog nån drink! Det kan man verkligen kalla semester! :-) Det enda som ändrades i "schemat" var en dag då vi tog en båttur för att se havssköldpaddorna caretta caretta som är nationaldjuret på Zakynthos. Riktigt häftiga djur, kunde bli upp till 2 meter stora och väga 100 kg!! Så det var enorma saker... De var väldigt nära land också märkte vi, där var folk som simmat ut på madrass bredvid våra båtar och tittade på dem. Men det hade jag aldrig vågat, de dök ju upp för att andas regelbundet och få upp en sån 2 meter ifrån sig hade man ju skitit på sig! :-S

När jag kom hem checkade jag in ett par dagar hos Lina och umgicks lite med mina systrar i Malmö. Det var riktigt kul! Vi gick och shoppade, satt och solade vid kanalen, tog en sista semesterdrink på en uteservering i solen och kollade lite fotbolls-VM. Bara njöt av sista semesterdagarna helt enkelt! Härligt var det, älskar Malmö! :-) Börjar hitta där riktigt bra nu också, gick från Värnhem till Slottsstaden utan att gå vilse! Riktigt nöjd var jag! I Malmö hann jag även med en väldigt händelserik date som jag aldrig kommer glömma...

Efter det har jag börjat jobba igen, men nu är det lite midsommarledigt! Varit uppe och firat midsommar i Halmstad hos Olof Nilsson med Ingrid, Jojo och Anna Angel. Det var trevligt! För en gångs skull var det en riktigt varm och solig midsommar, DET är ovanligt...Så det blev först lite lax, sill och nypotatis vid två-tiden och sen på kvällen blev det grillning. Finns det nåt godare än att äta grillat kött alltså!? Otroligt! :-) Vi spelade även kubb, där jag, Jojo o Anna var det vinnande laget, gjorde ju det hela till en ännu bättre dag! :-)

Foten gör framsteg nu, den tyckte om att vara på semester! Men nu svullnar den upp lite igen när jag jobbar och går bara att jogga väldigt sakta än så länge. Men det kommer! På måndag ska jag hålla mitt första cirkelträningspass på jobbet, sitter nu och försöker lägga upp passet så jag ska kunna visa allt de andra ska göra utan problem för foten.

Kvällen innan jag skulle åka till Grekland var jag på tjejkväll ute hos Emma Persson i Östra Ljungby. Det var jag, TP, Linda, Emma, Hanna Ramå, Cassandra och Johanna. Riktigt kul hade vi med god mat och singstar! Mitt lag med jag, Emma och Johanna vann vilket ju gjorde det hela till en ännu bättre kväll...;-P Framåt tolv åkte vi in till Ängelholm där vi mötte upp Sara på Torstens och sen bar det av till Bahnhof och riktigt mycket dansande! Tur man hade sköna skor... Det blev en riktigt lyckad kväll iaf, som jag hoppas vi blir färdiga att göra om inom en snar framtid! :-) Men när Bahnhof stängde kl 3 kom pappa och hämtade mig också susade vi ner till Svågertorps station utanför Malmö där jag mötte upp Sara också tog vi tåget över bron till Kastrup, åt en äckligt dyr frukost på flygplatsen innan morgonplanet tog oss ner till Zakynthos! Något trött var man ju dagen efter men det var det värt! :-)

En hiskeligt dyr frukost och en något sliten Hanna...

Adjöss sjukgymnastik! :-)

Ja, förra veckan var det då tänkt att jag skulle dra igång och börja träna. Men på söndagkvällen började jag känna mig febrig och det började värka i visdomstanden... :-( Sen blev detta bara värre och värre! Trots de starkaste smärtstillande jag kunde hitta, akupunkturnålar i öronen och febril borstning inne vid visdomstanden gjorde det bara ondare och ondare, tillsist kunde jag ju knappt öppna munnen! Så blev mycket äggröra, gröt, yoghurt och annat som inte behöver tuggas förra veckan. Hela kinden svullnade ju upp också så man såg ju inte klok ut! Med detta skulle jag försöka jobba fem timmar på tisdagen, slutade med att jag kunde jobba tre timmar och två timmar låg jag jätteillamående (p g a de starka smärtstillande som har lite biverkningar...) i vårt färg- och ljusterapi-rum och väntade på att tabletterna skulle sluta verka. Det jobbiga var ju att de hjälpte inte något mot smärtan utan istället blev jag bara illamående... Tillsist åkte jag iaf till tandläkaren, då hade det hunnit bli onsdag och på tisdagkvällen hade jag faktiskt upptäckt att 1 ipren+1 alvedon är den bästa smärtlindringen vid tandvärk! Tandläkaren sa att det var ganska varigt, svullet och infekterat... :-S Så hon rengjorde det med bakteriedödande ordentligt, pissont gjorde det! Rättså äckligt också att veta att det man hela tiden svalde som smakade konstigt var en massa var... :-S grose! Med mig hem fick jag bakteriedödande medel som jag skulle pensla på och gurgla och även penicillin, jag försökte först emd bara det bakteriedödande och det blev ju lite bättre men svårt att försvinna helt så jag fick köra på en kur penicillin också. Men nu är det nästan bra, det enda är att det tar emot lite när jag ska gapa stort, men tror det är visdomstanden som tar emot där. Så det ska väl vara så!

Med feber i kroppen och tandvärk som gjorde ont bara jag rörde mig sköt jag upp träningen lite, så i fredags var jag på första passet. Det blev mage-rumpa-lår i Torekov, först step som uppvärmning och sen styrka. Allt gick bra, kan inte hoppa och springa än med foten bara så där var något steg jag fick gå där man egentlgien skulle hoppa. Men det var det enda! :-) Var på samma pass igår och idag var jag på gymmet och körde lite kondition. Hade även tid hos sjukgymnasten, som masserade lite för att få bort den sista svullanden som inte vill ge sig riktigt men i övrigt tyckte hon det såg bra ut. Har fem grader kvar innan jag har full rörlighet åt ett håll bara, alla andra håll har jag fått tillbaka full rörlighet på. :-) Kan till och med gå ner och sätta mig på huk, även om det stramar lite vid vristen! Sjukgymnasten sa iaf att jag kunde sluta med mina morgon- och kvällsövningar nu :-) Och nästa vecka kunde jag börja testa springa lite på stranden i Grekland ;-) där var ju mjukt och bra för foten att testa på! Så får man ju se med svullnad och smärta om det funkar eller man får vänta längre. Idag var iaf sista gången hos sjukgymnasten! :-)

I helgen har jag varit på fest både fredag och lördag., men har jobbat både lördag och söndag så har fått hålla mig lite lugn, inga tequila-race precis... ;-P I fredags var det TH och Emil Hj som hade examensfest+Emils 25-årsfest. Det var väldigt trevligt! Jag hamnade mellan Anders L och Erik K och på andra sidan satt klasskompisar till Emil från Alnarp. Dem hade valt att fira sina examen med Emil på hans fest! Kul! Det är ju mycket roligare att fira examen ihop med dem man gått med. Kan även dansa nu med fossen, det märkte jag i fredags! :-)

Lördag sen var det först jobb 9-18.30! Lång dag, men med kändisar på jobbet, var schlagerkväll i Hasses Lada och Christer Björkman och Nanne Grönwall bodde på hotellet. Så det var lite skoj! När jag kom hem var klockan nästan sju, och efter snabb ombytning (då jag förvånat insåg hur snygg man ändå kunde bli på så kort tid!) och en macka i farten skjutsade Inger mig, Malin, Ingrid o Linda till Båstad på förfest. Efter trevlig tjejförfest blev det taxi till Hasses Lada med en taxichaufför med bara en arm, den han växlade med var protes! Men det verkade funka bra att köra ändå. På ladan träffade man mycket roligt folk som jag inte ser varje dag! Där stod även tre snygga muskulösa killar i bar överkropp och gav alla tjejer gratis champagne. :-) Den ena av dem fick jag sällskap med hela kvällen sen, trevligt! ;-) Dem tre killarna var så snälla och skjutsade mig, Malin och Ingrid hem sen när det var slut också! Perfekt, slippa förfrysa i väntan på taxi...