London baby! ;-)

London var helt underbart! Verkligen en stad jag lätt skulle kunna tänka mig att bo i, den var liksom så mysig med små hus, trånga gator, vänliga människor (verkligen alla säger "sorry" hela tiden! Även när det knappt behövs...) Jag gillade även den gamla stilen som de har på bussar, taxi, postlådor, telefonkiosker m.m.

I onsdags åkte då jag och Evve upp till Göteborg, gick lite i Nordstan och småshoppade. (Den verkliga shoppingen skulle vi ju göra i London...) Sen tog vi bussen ut till Emelie, vi hade ingen aning om hur lång tid den här bussen skulle ta utan Emelie hade bara sagt till vad det skulle stå när vi hoppade av. Men det var en bussresa på 40 minuter då vi hela tiden satt och stirrade på skylten längst fram så vi inte skulle missa gatan... Hos Emelie fick vi god kvällsmat sen åkte vi och kollade på hennes lillebror när han spelade hockey. Kallt som tusan var det, -12 grader... Sen på torsdagen skjutsade Emelies pappa oss till Göteborgs lilla cityflygplats, lite större än Ängelholms flygplats bara! Där var vi i god tid, checkade in, kollade i taxfreen, läste tidningar innan vi fick gå ombord på planet. Sen var det inget problem att lyfta i alla snön men i England där det blir kaos bara det kommer några snöflingor på marken var flygplatsen stängd när vi började närma oss! Så vi fick cirkulera 10-15 minuter innan den öppnades och vi fick landa. Sen var det buss in till London och promenad till YHA Hostel där vi bodde. Det var ett fräscht hostel där vi bodde i ett 8 persons rum. Det var jag, Emelie, Evve, Ingrid och Karin så vi delade med 2 tjejer från Australien.

London-listan!

• Gått vilse och tappat bort varandra - har vi nog gjort varje dag! Detta har lett till att vi både fått testa tunnelbanan, åka dubbeldäckare, taxi och gått, gått och gått. Fötterna har värkt... Det enda vi inte testa var cykeltaxi, såg riktigt skönt ut men var hutlöst dyrt! Sen hade vi nog hunnit med att kolla på ännu fler grejer om vi inte skulle bli av med varandra hela tiden, på marknaderna var det hopplöst...
  • Sett We Will Rock You - i torsdags hade vi bokat biljetter för att se på musikal! :-) Musikal är ju nåt av det roligaste jag vet, har bannat mina föräldrar lite för att de inte tvingade mig att gå dans- och sångskola när jag var liten. Det är det första mina barn ska få göra! ;-) Musikalen var sjukt bra! Trots att vi satt en bit bak i salongen, så man såg dåligt ansiktsutrycken men kände man att man tvunget behövde se det fanns där kamera att hyra för 1 pund!
  • Camden Town - blev mitt favoritställe i London, riktigt mysig del med många fik, stor marknad med massa spännande grejer och god asiatisk, mexikansk o massa annan mat! Vi åt supergoda scones på ett litet fik där, var inne i olika hälsoaffärer; i den ena köpte jag gott te och aloe vera-bodylotion, den affären fick de i princip dra mig ut från! I den andra fick vi provsmaka gott lakritste, det enda teet som vi fick upp värmen av! Efter det så frös vi inte mer den dagen, undrar vad det egentligen bestod av...
  • Förfrusit - det har varit kallt, kallt, kallt! Det var varmare än hemma, nån minusgrad bara men vi var ju i princip bara ute vissa dagar och då höll man nästan på att börja gråta tillsist när man varken kände sina tår eller fingrar... Så det blev mycket tepauser!

• Fotat snygg kille på tunnelbanan - under lördagen köpte vi en endagsbiljett på tunnelbanan för att skona våra fötter som var väldigt ömma efter allt gående! Det blev inte mindre gående för det för vi åkte till Notting Hill sen gick vi på hela Portobello market där, som var väldigt lång. Där tänkte vi kolla på bokhandeln och den dörren som är med i filmen Notting Hill, det gick sådär... bokhandeln missade vi! Dörren som hade rätt nummer såg inte alls ut som den i filmen, den var jätteful och skabbig! Så vi fotade en finare som var mer lik den i filmen! ;-) När vi hade gått hela denna vägen och skulle tillbaka till tunnelbanan märkte vi att vi var mittimellan två stationer så istället för att gå tillbaka gick vi till Royal Oak station istället, det var en bra bit... Och när vi kom dit var den stängd för ombyggnad. Så då hoppade vi på en buss som vi inte hade en aning om vart den gick! Vi ansåg att allt var bättre än att vara där... Och vi kom rätt tillsist! Och det var väldigt kul att åka tunnelbanan, speciellt när amn missar ett tåg och tänker nej, men då ser man att man bara behöver vänta två minuter sen kommer nästa! :-) Och sen fotade jag i smyg en riktigt snygg kille på tunnelbanan! Just då var där mkt folk så vagnen vi åkte i blev väldigt trång och Ingrid den lyckosten hamnar så hon får stå med killens bröst precis mot hennes rygg! Då var hon nöjd. Tyvärr var killen där med sin flickvän...
  • Besökt Madame Tussauds - jag och Evelina var dem enda som ville lägga pengar på att kolla på vaxdockorna på Madame Tussauds, och det ångrar jag inte ett ögonblick! Karin och Ingrid hade redan varit där och Emelie ville inte. Där fanns mssor med kändisar som vi fotades med, en skräckgång med levande människor som skrämde livet ur Evve så hon mådde illa i flera timmar efteråt, en vaxdocka som vi länge trodde var en riktig person som stod och fotograferade. Efter att gått under hennes kamera några gånger och funderat på att fråga henne om hon var färdig snart så vi också kunde gå fram och fotografera förstod vi att det bara var en vaxdocka! Vi fick åka ett litet tåg genom Englands historia, en liten värld de byggt upp med vaxdockor. Det enda jag saknade var en vaxdocka av Kim Källström...

• Inspekterat mathissar - i fredags var vi ute i SoHo, en av de bästa delarna av London enligt mig! Då åt vi först på en indisk restaurang där de hade nåt så coolt som mathiss! Köket var på övervåningen och när maten var klar skickade dem ner den till baren i en mathiss, detta var jag ju bara tvungen att få ett foto på! Han som jobbade där verkade bra stolt över sin mathiss också.
  • Hånglat med en äkta Londonbo - Efter maten gick vi ut, sprang på en polis som vi såg till att bli fotade med, jag frågade dem om de hann med att göra något annat än att fotas med turister! Sen blev det party, först till The O-bar, en pub som Eleonor (ifrån Orsa-tiden) jobbat på! Där flörtade jag till mig en drink av en skotte och irländare ;-) Sen gick vi vidare till Club49, där vi dansade loss. Musiken var dock lite väl enformig men jag hittade en engelsman som raggade upp mig så artigt så jag föll direkt! :-) Han knackade mig på ryggen och frågade "May I be the centre of your attention?" Det fick han! Så dansade han ett litet tag mitt framför mig, sen frågade han "Have you ever danced with a londonguy?" Och det kunde jag inte komma på att jag hade gjort så då undrade han om jag ville testa och det kunde jag tänka mig! :-) Sen blev det lite pinsamt när vi stod och hånglade mitt på dansgolvet och DJ:n skrek "No kissing on the dancefloor" och han fick skrika det två gånger innan jag fattade att han menade mig... Då glodde alla på oss och DJ:n skrattade och tyckte han hade varit jätterolig! Lite småpinsamt... Killen var även skådespelare vilket gjorde honom ännu mer intressant!
  • Varit på gayklubb - på lördagskvällen kom Cornelia in till London, hon är au-pair i en familj som bor en bit utanför London. Vi mötte henne vid Big Ben, där vi turistcheckade in "måstena" Big Ben och London Eye. Sen gick vi till Starbucks och värmde oss från snöstormen med den största koppen te man kunde få! Efter lite irrande hittade vi en tunnelbana som tog oss hem. Där blev det lite vilande innan vi fixade i ordning oss för kvällen. Vi åt på en italiensk restaurang med bra service, de kom och hällde upp vin åt en innan man druckit upp! Efter maten tog vi tuben till Piccadilly Circle, där stötte vi på en svensk kille som hängde med oss ut. Vi gick först till en usel klubb, där luktade kiss och var bara fula människor! Så efter att ha trakasserat DJ:n ett tag för att försöka få igång någon bra musik gick vi istället vidare. Vi hamnade på gayklubben Escape, det är på gayklubbarna den bästa musiken spelas! Där får man även se killarna som verkligen kan dansa! Riktiga Michael Jackssons hela högen! Det är på gayklubbarna man får tips av dragqueens hur man bäst ska stå i högklackat för att inte få ont i fötterna och det är på gayklubbarna man får kommentarer som "I just love your hair" från killarna! Nä, roligare ställen kan man knappt gå till!

• Nästan missat flyget - på söndagen skulle inte flyget gå hem förrän kl sex på kvällen så vi gick och shoppade och satt på fik. Vi hade planerat att ta buss ut till flygplatsen vid halv tre för att vara där mer än 1 timme innan incheckningen. Men vi var lite väl tidsoptimister och tog det väldigt lugnt så vi lyckades missa även den sista bussen vi var tvungna att ta för att komma dit innan incheckningen stängde 17.15! Då var jag något förbannad vilket en liten unges ballong fick känna på. Han kom glatt gående med en orange ballong förbi mig, pang sa det och ballongen smälldes på min dragkedja på väskan! Och jag var så arg så jag orkade inte ens stanna och vända mig om för att säga förlåt, men då stod där ju såklart ett par poliser precis bredvid och glodde på mig så jag fick ju skrika "sorry" över ryggen! Evve skrattade så hon höll på att dö åt detta, där hon gick några steg efter och såg allt från perfekt vinkel! Iaf, bussen vi fick ta skulle inte vara framme förrän 17.23 :-S Vi sa till busschauffören att vi var väldigt sena och han lyckades köra på rätt bra så vi kom till flygplatsen 17.10! Då rusade Emelie in med passen i högsta hugg, drog en vals vid incheckningsdisken att jag och Evve hade skadat fötterna så vi kunde inte ta oss dit så snabbt...Två sekunder senare kom vi framrusande med våra tre väskor, han undrade nog hur dem fötterna egentligen mådde... Så det blev snabbt incheckat väskorna, sen blev vi förbisläppta på avspärrat område för att komma först i säkerhetskontrollen. Där ville hon till och med vi skulle ta av oss skorna, men när vi väl kommit igenom rusade vi igenom hela flygplatsen för att komma till vår gate, som såklart låg längst bort... Där var det som tur var lite försening så vi kunde hämta andan, köpa vatten och ringa Emelies pappa som suttit hemma och preliminärbokat både boende vid flygplatsen över natten och flyg hem nästa dag! Det var sköna pengar att spara! Kan användas för att åka till London igen! :-)

Idag är det min namnsdag!

Gott nytt år!
Hamna bredvid Olof som vanligt, men det är ju alltid trevligt!

På nyår fick jag äran att under min lunch på jobbet få fin håruppsättning och snyggt sminkad! Samtidigt som jag satt med ett glas bubbel (visserligen alkoholfri cider men ändå) i handen och njöt av att på arbetstid bli så uppassad!:-) Riktigt stiligt blev det och det höll i sig hela kvällen, även om sminkningen kanske falnade lite framåt småtimmarna... Festen var trevlig, jag var dock lite sur för att ingen hade skor inomhus! Jag som liksom hade köpt nya klackaskor för denna tillställning! De fick bara användas en kvart över tolvslaget... Det var svinigt kallt, 10-15 minus när jag gick hem, så jag fick låna skitiga termobyxor och en tjocktröja av Malin innan jag tog promenaden hem, såg ut som en lodis så hoppades på att jag inte sulle möta någon, men såklart! De sista 100 metrarna innan huset mötte jag två män, de hälsade dock inte och jag kände inte igen dem så vet inte vad det var för folk som rörde sig i mina kvarter...! Hade varit smart och lagt hörlurarna till mobilen i väskan så hela promenaden kunde jag njuta av radio, spelades gamla goda nittiotalshits hela vägen! :-)

I lördags på jobbet var där en ny biff (dvs. extremt vältränad man), den här var i en helt annan klass på muskler än han i blåa badbyxor! Och den här fick jag massera!!! :-) En hawaiiansk massage så jag behövde inte köra helt slut på mig för att komma igenom hans muskler (den är nämligen inte lika djup som klasskisk massage) Men förutom otroliga muskler, han såg ut som Hulken, det var nästan groteskt! :-O Så var han tatuerad över hela ryggen, ut på hela armarna och ner över bröstet. Det var som en hel saga med gudar och drakar och grejer. Himla häftigt och man blev helt uppslukad där man stod, sen hade han ju så sjukt sköna muskler så jag var tvungen att utöka massagen lite och hitta på lite egna grepp bara för att få känna på hans mage och bröst lite mer... Nä, jag var helt till mig sen när jag kom till lunchen direkt efter, så jag rusade upp kocken så han också blev helt till sig och ville se honom! Men han tyckte det var för groteskt, och det var det nästan! Killen såg nästan ut som han skulle explodera, hans blodådror var helt utspända. Han måste gått på anabola...

I söndags spelade vi på Bjäre Cup, och vi gjorde om bravaden från annandagen med samma lag och gick o vann denna cupen också! Äntligen slog vi Bjärelaget som hade vunnit lite för många år i rad nu... Goare kan det knappast vara! Jag spelade back, men fick göra ett litet mål iaf! :-)

Idag är det Trettondagsafton, och min namnsdag! När pappa hade namnsdag firade jag honom med att laga tvårätters så det kom pappa ihåg och när jag kom hem från jobb och träning idag så blev det en räkmacka till förrätt och kyckling med brieost till huvudrätt. Smarrigt! :-) Fick duschat mellan förrätt och huvudrätt så förrätten fick intas svettig i träningskläder! ;-) Men glad kan man vara iaf!

Imorgon bär det av till Göteborg, för att sen på torsdag flyga till London och ha kul med Evve, Emelie, Karin och Ingrid. Vi har bokat in musikal på torsdagkväll, "We will rock you" och annars ska vi shoppa, ut o partaja lite och vara allmänt "turistiga"! Kul ska det bli! Ska bli spännande att se hur försenat tåget kommer vara imorgon då det har snöat en massa idag så vi bor i ett ordentligt vinterland!