På besök i landet lagom!

 Sista Sentiero degli Dei!
I onsdags var det finito, il ultimo giorno a Sorrento... :-( för detta året iaf, för återseende blir det! Sista tiden i det vackra landet var man ganska trött, mycket att hinna med sista veckan, både i jobb och folk man skulle träffa på kvällarna... Vi hängde med Sigge, hade fullt upp att hinna besöka alla våra favoritrestauranger, shoppade presenter och njöt av alla utlfykterna en sista gång! Det var jobbigt att åka hem för många som man lärt känna som var tråkigt att lämna, säsongen där är för kort, man hinnner inte tröttna på orten eller folket. Allt som allt är vi där bara 3,5 månader typ, Thailand nu ska jag vara 6 månader i, då är det mer lite riktigt säsong;-) Och får väl se om man får något besök av någon italienare i Thailand, kanske någon napolitanare;-P
 Bellissima Positano!

Ja, som sagt blir det snart Thailand, om jag hinner få tillbaka mitt pass vill säga! Det är skickat till Danmark nu o ambassaden för ansökning om arbetsvisum, men borde lugnt hinna tillbaka till mig till nästa vecka. För nästa söndag, 9 oktober, har jag fått biljett till Bangkok. Sen ser det ut så att jag ska vara dels i Bangkok, köra rundresa en bit upp i norr samt hänga lite nere i Huahin med guideservice. Så lite varierat jobb verkar det bli! :-) En hel del kontorsarbete mer kommer det också att bli nu då jag har en koordinatorroll, dvs. ska försöka organisera upp oss! :-S Bara jag inte behöver hålla koll på för mkt ekonomi, för det är inte min starkaste sida...
Men skoj ska det bli att få komma till Thailand, sitta 11 timmar i sträck på ett plan dit! Första gången jag sitter på ett o samma plan så länge, hur ska Hanna kunna sitta still så länge!?! Får ta några springrundor upp o ner i gången om det krisar...

Jag har fått inhandlat en Thailand guidebok så jag kan börja plugga på om landet, redan sett att jag kan fira min födelsedag storstilat! Kung Bhumibol där fyller år den 5 december, o hans födelsedag firas alltid med stort tjåhej! Så jag får helt enkelt fira min dag en dag i förväg så jag kan känna att jag blir ordentligt firad;-)

Och vad gör man då under ett 10 dagars Sverigebesök? Jag har hängt i Malmö med Sara, visat mig på vårt huvudkontor och fått lite Thailandsinformation av min chef där+ny väska och fått kolla in vår nya uniform som kommer till vintern, såg riktigt nice ut! :-) Varit med Jojo hos Annika i Helsingborg och ätit alldeles för mycket lösgodis(gäller att passa på när man är i landet där lösgodis existerar!) samt börjat inviga "thaimatsätningen" som jag väl kommer spy på om några månaderna... Igår tog jag istället Ullas lilla Minicooper(perfekt när man inte har någon bil, då får man låna och köra alla möjliga spännande!) upp till Halmstad och fick se Johanna Rahms nya lägenhet, blev förvånad när det visade sig vara Jonas Gustavssons gamla lgh! Så där hade jag ju varit innan! :-) Sen gick vi ut på stan och satt på uteservering (galet i detta land!) och medan jag satt under filt och huttrade kom där tjejer gående i korta shorts!!! När det var 13 grader på kvällen, HUR TÄNKER MAN DÅ? Visst att dagarna nu har varit väldigt varma, men ändå, man behöver ju inte bjuda in sjukdomarna med öppen dörr... Själv satt jag o saknade min vinterjacka! Jag har även sett till att få rundvisning i tre nya hus som kommit upp i VK, Emma Hervéns nyinköpta mysiga lilla hus, som än så länge byggs för fullt i så det ska bli spännande att se hur det har blivit nästa gång jag är hemma! Annie, Johan och lilla Moa var jag också inom då jag inte sett deras nybyggda hus, riktigt snyggt var det! Och idag hamnade jag också inom Helen och Ulf Gånvalls hus i Glimminge Plantering, jag älskar nya fräscha hus! :-) Sen har jag fått hälsa på våra nya söta små kattungar här hemma på gården, sjukt söta och gosiga, det var faktiskt värt att ögonen rann och jag fick snyta mig flera timmar efteråt!


Jag känner iaf att det är fullt tillräckligt med dessa 10 dagar i Sverige, sen behöver jag komma tillbaka till värmen, få se och lära mig något nytt och träffa nya människor! Jag älskar mitt jobb, frågan är om man någonsin ska kunna sluta med detta resandet...

Kommentarer
Postat av: written essays

Tja, typ av öppnar bakifrån! Helt enkelt fantastisk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback