Humor a la Thai: I'm single, but I want to be double...

Thailand, Thailand, Thailand...

Första intrycken regn, regn o regn... Det är liksom regnperiod! Och en sinnessjuk sådan detta året, den värsta på ett sekel tyckte jag jag hörde! Såklart, inget brukar ju gå lätt o smidigt dit jag kommer, är det inte revolution, varning för nytt askmoln eller taxistrejk så är det översvämningar. Det har mest varit snabba övergående regn iaf, förutom på nätterna då det hållt i sig lite längre. Vi (dvs. mitt team som än så länge består av mig, Aksel, Madde o Carro och i mitten på november utökas med Victor) bor i lägenhetskomplexet River Heaven, jag o Carro på 12:e våningen med utsikt över stan o floden Chao Praya som vi för varje dag kan se växa sig lite bredare...så det e tur vi bor så högt upp! Underbara lägenheter, jag har en enorm säng och med nyköpta lakan i nu så längtar man varje kväll tills man ska krypa ner! Allt regnet har gjort så min observation av rundresan jag ska ha har blivit framflyttad nån vecka, då det just nu är så mycket vatten på vissa av orterna jag ska besöka att de simmar mellan husen... Men jag har kunnat se delen vi ska ha i Bangkok iaf, häftiga tempel o Buddhas finns det! Eller vad sägs om världens tredje största Buddha, liggandes redo för nirvana... 46 meter lång, 15 meter hög!


Första tiden på en ny destination är mest förvirrande! Det är hektiskt med mycket som ska fixas, o sen en jetlag på det. Var uppe 41 timmar i sträck när jag åkte hit, jag kan aldrig sova på flygplan... Lägg sen till ett nytt ställe där du inte hittar eller vet hur din agent du ska samarbeta med funkar just här. Så lite rörigt är det, men det brukar trilla rätt så småningom!

En annan grej jag blev förvånad över är hur sjukt dåliga thailändare är på engelska! Så mkt turism som de ändå får ner här så är det många av de taxichaufförer, affärsbiträden, servitörer o hotellpersonal som jag mött som inte kan ett ord engelska! De som kan engelska har ofta väldigt roligt uttal, byter ut alla r mot l, kan bli väldigt komiskt ibland och svårförståeligt såklart! Det roliga är att jag börjar dra in italienska och arabiska ord när de inte förstår mig, gör ju mkt skillnad liksom...

Den thailändska humorn går ju inte heller av för hackor! Eller vad sägs om:
"I'm single, but I want to be double!"
eller elefantkillarna som tyckte det var roligt att sjunga:
"I love you too much, love you three much, love you four much osv..."

Och detta var inte någon dålig raggningsreplik till mig, killarna här är nämligen väldigt oflörtiga, speciellt när man är van vid italienare... I Bangkok är det knappt någon som gett mig eller mina "exotiska" kollegor en blick, nu är jag längre österut nära Kambodja och på ön Koh Chang där vi har hotell så därför är jag här några dagar för att lära mig om ön. På Koh Chang är killarna lite mer flörtiga av sig, men än så länge har jag endast sett en godkänd thailändare, detvar ioförsig på flyget hit efter ett antal glas rödvin...

Flyget hit behöver ju ett kapitel för sig! HELT UNDERBART!!! Jag såg framför mig 11 jobbiga timmar mellan Zürich o Bangkok, men icke! På min plats har man sin egna tvskärm där man med sin egna kontroll kan välja mellan säkert 100 filmer o lika många spel o musiklåtar! Det blev ju snarare så att 11 timmar kändes för lite för att hinna med allt man ville... Så det blev titt av två filmer (+zappning ingeom en jag sett men glömt bort lite av), lite musiklyssnande (de hade till o med svenska Kent!), spelande och till sist en liten thailändska lektion! Till detta var det en massa rödvinsdrickande efter Aksels geniala idé "några glas rödvin sen sussar vi så gott" Men jag kan ju aldrig sova på plan så det gick inget vidare. Det bästa var att vad man än ville ha var det gratis, det kallar jag riktiga flygningar! :-)

Idag har jag provat på en av våra utflykter på Koh Chang som betyder elefantön och då har vi ju såklart elefanttrekking. Så jag har fått bada med elefanter, tvätta o skrubba en femtioårig hona som skulle vara så trevlig att hon skulle bajsa där ute i vattnet... Rida på henne, först sittandes på hennes huvud...! Och sen i hederlig korg på ryggen. Jag darrade ju som ett asplöv, speciellt under tvättningen o galenridningen på hennes huvud, sen var jag lite säkrare under korgridningen, men då var det ju istället enorma spindlar i djungeln som fick en att darra igen! Häftigt var det men skrajsen, det var jag! Spände mig som tusan hela tiden där jag satt på ryggen, så träningsvärk i insidalår o rumpa kan vi vänta oss imorgon... 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

älskar att läsa om allt som hände dig!

spec nu när jag är i kalla sverige..gahha!!

PUSS HANNA!!

Postat av: Hanna

Tack :-) Men Malin, ta dig ifrån kalla Sverige! PUSS

2011-10-15 @ 04:43:57
URL: http://hannanna.blogg.se/
Postat av: Malin

haha..ibland så önskar jag att jag kunde det;) <3

2011-10-17 @ 21:02:50
URL: http://jobacker.blogg.se/
Postat av: course work

Scary, kanske sitta på en sådan enorm höjd?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback