Glidare i höst... ;-)

Ja, denna höst blev ju inte riktigt vad jag tänkte mig jobbmässigt. Rundreosr för mig blir det först i januari! Men jag har börjat vänja mig vid lite mer kontorsarbete och lite mindre guidande. Dock får jag mina tålamodsutbrott lite oftare, klarar inte riktigt det där med att sitta still, eller det där med att grejer tar tid att organisera! Så mycket man får påbörja och sen tar det tid innan man kan avsluta det... Jag är ju sån som gillar att få grejer färdigt;-P hehe
Men nu ska jag få lite action och komma ut igen! Imorgon åker jag nämligen till Kambodja med min kollega Madde för att observera hennes rundresa där. Man vet ju aldrig, om hon blir sjuk nångång i vinter är det ju bra att ha en inhoppare och jag tycker det ska bli jättekul att jag fick bli skickad dit och se Kambodja också, återigen lära sig ett nytt land och en ny kultur. Där ska tydligen vara ännu billigare än Thailand med...
På senaste har jag passat på att bättra på brännan lite nere i Hua Hin, stekt vid vår pool där och läst Mari Jungstedt-deckare. Hua Hin finns det nämligen så mycket svenskt i så man hittar ju allt! En fin bokaffär är där bland annat där man kan byta in böcker och sen få tillbaka nya, jag var där med danska kollegan Susan och hon var lite putt när den danska hyllan med böcker var en femtedel av den svenska... ;-P Plus att det mest var danska "pensionärsböcker"!
Jag kan väl heller inte säga att jag endast äter thaimat här... Jag har ätit mexikanskt en del (tacos ju!!!), starkt indisk take away blev det till kontoret igår, vietnamesiskt har jag testat men tyckte det var lite tråkigt... Pizza med min favorit italienskaost scamorza hittade jag! Jag och Carro som jag bor med har nämligen blivit väldigt förälskade i "Food by phone", massvis med restauranger som är kopplade till detta, säkert hundratals! Man kan beställa maten via nätet eller ringa då såklart. Beställer du över nätet ringer dem direkt upp dig och konfirmerar din beställning, sen ringer dem när dem är nere i lobbyn på vårt lägenhetskomplex och så kommer man ner och betalar och får sin mat. Vi har faktiskt bara testat det en gång hemifrån och en gång från kontoret, men oj vad vi gillar det! Och det är en hel bibel med mat att välja från, ni förstår att det kan ta lite tid för mig ibland...gäller verkligen att bestämma innan vad man är sugen på: italienskt, grekiskt, thai, libanesiskt, skandinaviskt, irländskt, kinesiskt, ja som sagt Bangkok has it all! ;-)
När det gäller svenskt så hittade jag restaurangen Scan Deli i måndags, irrade runt lite för det är inte alltid det står nummer på gatorna... Men sen hittade jag dit! Det blev något så svenskt så att jag inte ens ätit det förr! Säkert norrländskt eller nåt;-P Råraka med bacon och lingon! Och sen äppelpaj med vanlijsås för att fira ;-) Men dock, svensk mat är ju inte den roligaste... men ändå kul att kunna få det även här ibland! :-)
Förra söndagen ville jag och Carro aktivera oss lite så vi bestämde oss för att gå på barnvänliga och sevärda Ocean World i Siam Paragon. Där fick man träffa på såhär fina fiskar ;-) Men även farliga hajar, som vi kunde få dyka ner hos om vi ville, varför man nu skulle vara så dum... hajar o jag  ska helst ha ett tjockt glas om inte ännu mer mellan oss! Även såna här håriga och äckliga tarantella spindlar fanns det vilka gav mig rejält med gåshud... :-S
När vi lekt färdigt blev det lite shopping på Central World, mycket nice varuhus! Har blivit ganska mycket shopping på senaste... Men det är ju iaf billigare;-) Jag och Carro hittade också ett enormt Forever 21, har sååå snygga grejer och billiga! Man kan bara älska det! Vi hittade också ett väldigt gulligt fik där, eftersom vi snöat in oss väldigt på Starbucks-beroende den veckan (vilket jag redan har botat mig från, gillar inte ha beroende...) En kväll var det nämigen så illa att kaffestället bredvid hade hunnit stänga sin maskin för kvällen och jag ville ha min espresso eller vanillalatte... Då tog vi en taxi och sa "take us to nearest Starbucks..", det var stängt! Så då åkte vi vidare och hoppade av mitt i ett rödljus då vi hade sett en starbucks-skylt! Den här taxichauförren hade nog sina konstigaste gäster den dagen, han bara skrattade... Men efter det har jag låtit bli att ta allt för mycket latte eller espresso!
Jag har även hunnit festa loss i Hua Hin, och vilken fest! Det blev många drinkar och shotar, mådde inte helt på topp dagen efter... Men kul var det! Och oj med internationellt, det var schweizare, danskar, svenskar, thailändare, finländare, norrmän, studenter från bangladesh, Finland, Holland, Frankrike och USA som flytt Bangkok då skolan stängt pga översvämningarna! Kul hade vi :-) Och kvällen avslutades med att man helt plötsligt stöter på en cowboy som trollar kl 4 på natten! Det var vatten som hälldes ur tidningar, fimpar som släcktes i tröjor, hårstrån som gjordes om till cigaretter och cigaretter som flög! Så oväntat att han bara står där kl 4 på natten! Ja allt händer här...
Vi har även upptäckt att bredvid vårt nya kontor har det öppnat det hetaste köpcentret just nu, öppnade förra månaden och alla är där! Terminal 21 heter det och är byggt som en flygplats! Man kommer in i olika terminaler som är olika städer, Rom, Paris, San Fransisco, Istanbul, London m. fl. Varje våning har sin stad och då dess tema på inredning! Och toaletterna på detta ställe! De är de underbaraste jag sett i hela mitt liv, även där är de olika utformade på de olika våningarna men gemensamt är att varje toalett har en sits med så många knappar så man blir nervös! Där är värme i taolettsitsen, man kan få både en dusch och en föntorkning! Rengöring, kan reglera temperaturen på toavattnet, ja you name it! Man vill aldrig lämna dessa toaletter, allvarligt! Jag vill bo på Terminal 21!!! Mitt nya himmelrike...

Kommentarer
Postat av: Lina

Å fy fan, den var inte rolig den nä! Då gillar jag era thailandhattar bättre. Sån får vi skaffa till Sofia när vi kommer ner.

Postat av: Hanna

Ja, såna spindlar kunde man få friterade i Kambodja o äta;-) Tyvärr är ju hattarna från Kambodja... Men de kanske kan hittas i Thailand också!

2011-11-30 @ 17:36:15
URL: http://hannanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback