Födelsedagsfirande med Hello Kitty!

I tisdags var det ju den stora dagen som jag aldrig slutar längta till! Jag är som ett litet barn när det gäller min födelsedag, räknar ner dagarna från långt i förväg och när det kommer till dagen innan så är det alltid viktigt att somna innan midnatt och helst vakna när folk kommer in sjungandes för en;-) Det där med att inte vakna förrän morgongratulerandet har jag ju dock nästan aldrig lyckats med... I år var jag ensam i lägenheten så det var min telefon som fick sjunga en liten godmorgon-Happy birthday till mig;-) Sen blev det mer riktig sång under dagen, både från Sverige och från Thailand. Låg även två paket och väntade på mig när jag vaknade, som mamma och pappa skickat på posten. Skvallertidningar och julmusik innehöll det:-)
På dagen var jag sen en runda på kontoret där jag fick en grattiskram av Buzz, en av våra söta agenter och av mina danska kollegor. Efter att det som tvunget behövde göras på jobbet var fixat blev det lite shopping. Jag och Aksel irrade Silom Road runt efter Jessicas hemliga vinaffär som skulle ligga lite mystiskt inne i ett garage! Efter två felbesök i två andra vinaffärer som inte hade rikitgt vad vi ville ha, och framförallt inte i vår prisklass, så kom vi till den rätta. Där kunde man köpa 5 liters bag in box vin för 225 kr! Galet, vin är annars väldigt dyrt här... Så den blev det! Till det priset var ju inte smaken den bästa dock, snarare nåt åt det värsta, men efter några klunkar så;-) Jag fick även impulsshoppat ett par galna guldiga skor som jag egentligen mest skulle prova på skoj! Men vi kände vem ska inte ha ett par guldglittriga skor på sin födelsedag....? ;-) De kostade ju bara 100 kr så klippte till... Väl hemma var det snabbvaxning av benen kombinerat med lite jobbande och tröstning av Carro som blivitmissnöjd hos en dyr frisör.... :-( Men till sist blev vi färdiga med allt och tog hissen sex våningar ovanför oss till festen, Madde och Aksel hade bjudit hem på 18:de våningen.
Där hade de många överraskningar för mig... Utklädnad på hög nivå under ögonbindel i tomteluva, rödaktig peruk, guldig morgonrock, ursöta Hello Kitty-morgontofflor och som pricken över i:et en morot hängande mellan benen... Man får bjuda lite extra på sig själv när man fyller år;-P Det var dock skönast att bli av med moroten, tacka vet jag för att vara tjej!
Sen fick jag massvis med små paket med örhängen, klockor, linne, klänning, tofsar, discokula och framförallt mycket Hello Kitty-grejer, det var morgontofflor, godis, klocka, lampor! Både jag och Carro älskar Hello Kitty så vårt hem börjar se ut som ett japanskt tjejrum;-P
På min födelsedag blev det ju så klart utgång, Maddes gamle kollega Joe som vi också hängde med i Sihanoukville kom hit och firade med, han kom dock även med magsjuka som jag hoppats vi inte smittats ner med, än så länge är det lugnt iaf! Har tagit lite av Egyptens underbara mediciner som jag har kvar i förebyggande syfte, Antinal... en av de bästa medicinerna någonsin! ;-)
En 24-årsfödelsedag firas ju bara en gång och det körde jag verkligen på i tisdags... Det blev ganska vilt! Vi åkte först till en straight nattklubb men där hittade vi inget roligt förutom en Absolute vodka skylt;-)
Så vi drog vidare till Aksel och Johannes som var på DJs, där vi också har börjat bli stammisar snart... Men där e faktiskt sjukt kul! Jag hittade ett favoritgaypar, jag o Madde tog oss en dans i burarna, det blev lite tequila och drinkar, guldskorna blev som väntat lovprisade stort av flera av killarna där och själv gick jag och nynnade till Diggiloo-Diggiley... Såklart blev det lite naket då killarna där alltid slänger tröjan på dansgolvet framåt småtimmarna. Summa summarum en mycket bra födelsedag och stort tack till mina fina kollegor och vänner som gav mig ett sånt firande! :-D
Efter det har jag haft en väldig latvecka! Långa sovmorgnar, beställt "Food by phone" till lägenheten, kollat filmer. Igår såg vi senaste Tre musketörerna, men nej... det ska vara 1993s upplaga för mig och gärna en styck lillebror och Lina med så får man den rätta känslan! Jag har faktiskt kommit ut på lite shopping med, ätit god mat med mitt team på Skybar, inte alls fel att sitta i State tower på 64:e våningen och äta lyxmat. Otur kände vi först när vi lyckades tima in en kväll på Skybar där man sitter under öppen himmel, också börjar det regna! Alla servitörerna springer runt som yra höns och delar ut paraplyer. Sen får vi flytta in inomhus och för besväret fick vi gratis champagne vilket gjorde att vi kom på att det dock var positivt med regnet! Eftersom det var snabbt övergående så fick vi sen gå ut igen lagom till hvuudrätten. Smuttandes på underbar champagne... Lyxlivet från Sorrento var tillbaka för en stund;-) Utsikten därifrån är helt magisk! Då älskar man verkligen denna stad ännu mer...<3
I torsdags var jag, Joe och Jessica ute och shoppade. Bangkok är verkligen julpyntat nu! Mysigt... Testade ett nytt köpcentrum Platinum, men det föll inte in på min topplista ;-P På kvällen sen skulle jag, Jessica och Johannes på kändisparty! Det blev en väldigt komisk kväll... Den här turkiska artisten som vi mött här hade bjudit oss på hans födelsedagsfest på Vertigo Moonbar i Banyan Tree building. Vi visste att det var ett fancy ställe, också högt upp 50-någonting våningen och med dresscode. Jag trodde dock att jag hade dresscoden men tydligen tog de mina cykelbyxor med spets under klänningen som shorts och ville sätta på mig en sarong så jag såg ut som en påskkärring! Gick ju absolut inte för sig! Cykelbyxorna ahde jag ju för att klänningen var lite kort men nu fick jag tjejen som bestämde att gå med på att om jag drog upp cykelbyxorna så de inte syntes utan jag istället fick en väldigt kort klänning så fick jag gå in! Så jag lyckades ta mig in så, dock inte Johannes som inte hade tänkt till utan tagit shorts... Så jag och Jessica gick in och leta överallt efter födelsedagsbarnet men hittade honom inte någonstans. Vi funderade på om det var ett skämt och drog lite smålurade iväg mot Sala Daeng och Johannes som satt på Coffee Society, vid detta laget var klockan 22.00 och jag hade knappt ätit nåt mer än frukost (vid 13...) så höll ju på att dö! Vi lyckades såklart gå lite vilse på vägen men när vi kom fram och kommer in på Coffee Society ser jag en person bredvid Johannes som jag känner igen så väl men inte kan placera riktigt. "Christer" presenterar Johannes honom och när jag hälsar på honom går det ju upp för mig att det är ju Christer Lindarw, Sveriges mest kände dragshowartist! Kvällen blev bara mer komisk... Christer är i Bangkok då och då för att köpa tyger, även om vi tror han roar sig lite också;-P Trevlig typ, lite tyst dock och började se lite nergången ut. Framåt midnatt lyckades jag och Jessica hittade nåt att shoppa i alla stånden som sträcker sig med gatorna där innan jag åkte hem. Nöjd med kvällen trots att den inte alls riktigt blivit som vi trott!
Juldekorerad Siam Paragon

Ej att förglömma så firade vi ju även Kungen i Thailand, Bhumibol dagen innan jag fyllde år. Våra födelsedagar nådde väl ungefär samma status;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback