Domani ITALIA!!!! :-D

Sitter sista gången på vårt lilla kontor här på Rhodos, känns inte vemodigt alls faktiskt! Jag är så van att hoppa hit o dit mellan destinationer nu så väskan är packad, lägenheten städad och grekmobilen helt slut på pengar... dvs REDO! Imorgonbitti ska jag äta en sista smarrig frukost på Grand Hotel, ska lyxa till den ordentligt! Sen blir det Rhodos-Athen och en snabblandning där, hinner spruta på mig lite parfym i taxfreen ;-) och sen vidare Athen-Napoli. Där jag blir hämtad av nån chaufför, hoppas på samma som sist, Angelo med sin bil med inbyggd massage! Det var gejer det! Isabella landar nån timme innan mig och Amanda tror jag kommer på fredag. Elisabeth har vi ju redan där, så sen e hela lilla truppen samlad igen! :-) ÅH vad det ska bli skoj! :-) 

Ja vad har hänt här sista tiden... jag och Antonia har fått vara chefer medans Elin varit på semester, gått bra! Inga större problem med gäster denna veckan, nästan iaf! Ny bil har vi också fått fixa, en av tjejerna råkade krocka vår gröna lilla fara och får nu gå runt med nackkrage. Hoppas verkligen hon ska bli bra i sin nacke snart och inte få något bestående men... :-S Men bilen fick mer än bara ont i nacken... Så det blev att få en ny bil, en vit liten plutt som inte har någon servostyrning... Trodde inte det fanns såna bilar längre men det är tydligen vanligt i Grekland.  Så nu är det ett träningspass varje gång man ska fickparkera, fast det träningspasset slipper jag ju nu! Och alla ni som oroat sig för att jag skulle köra ihjäl mig här på Rhodos kan pusta ut, Jag har klarat mig galant och i Italien kommer jag inte sitta bakom någon ratt, där tar jag mig mest fram med mina fötter! :-)

Jag har tagit tag i min träning igen, och slutat få för mig att det är gott o äta lite M&M i bilen när man är på HS-rundan som är längst bort med bil! Har haft joggingrundor, powerwalks, nyttiga måltider och jobbat på! Idag o imorgon är det lite fuskande bara, måste ju njuta lite sista av Grands hotellbuffet... Men ska inte bli lika mnycket krängande av pizzabröd i Italien sen, även om det alltid fås in till förrätt o e sjuuuukt gott! Men kan ju försöka skära ner på det lite;-) Och försöka äta lite mindre på restaurang i höst kanske... är faktiskt lite trött på det! Hade varit skönt o kunna laga lite mat själv i Italien, (även om jag vet att när man har kök där man kan laga mat så är man ändå för lat i detta jobbet till att göra det, speciellt när man vet att där är någon annan som lagar det gratis åt en...;-))

Var på sofistikerad fest i lördags också! Marios, vår agent här, fyllde 55 år och detta firades med plockmat på Sheraton hotell. Sååååå sweeeeet!!! ;-) Hade slängt på sig den lilla svarta och såg så sofistikerad ut där jag stod o hängde bland olika hotellmanagers ;-P haha, och oj med mat! Uppdukat så fint med sushi (som jag fortfarande inte kan förstå det goda med...), en jätteläskig sked med en stor laxbit i som hade som små bubblor ovanpå som de andra skojade om att det var lite fisksperma, Bravotours-Tomas fick vara första provsmakare på den läskiga laxen, och oväntat nog! Det var en av den godaste man ätit! Där var någon röra inuti! Men de där bubblorna var trots allt lite läskiga... Sen gick servitörer runt med kinesiskt också, som jag nog inte ätit sen Egypten (då vi åt på Woken var och varannan dag...) så det var sjukt gott! Till detta champagne... :-) Som sagt Hanna kände sig helt i sitt rätta element, långt bort från spyorna, skabben och 19-åringarna på Rhodos bargata, underbart! :-D





Nähä, kalinichta Rhodos och benvenuti Italia! Och Lina o Sofia, få nu tummen ur röven o kom o besök mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback