Sjukhusrymling, nattliga spektakel o espresso!

Tillbaka hos limoncellon! :-)

Första veckan med gäster är avklarad i Sorrento. Ikväll ska vi till flygplatsen och det ska bli skönt! Vi har haft en sjukhusrymling i veckan, han hade blivit påkörd av en moped men ville då inte vara kvar på sjukan! Hans rymning gjorde att vi haft carabineiri (polisen) efter oss! Idag fick jag göra ett besök på sjukhuset för att hämta ut rymlingens röntgenplåtar. Spännande! På vägen dit blev jag stoppad inte mindre än två gånger utav två av våra vänner här, (manliga såklart;-P) för kaffe, men tar man en kaffe med någon här på torget så går snacket snabbt! Hörde nänligen från en bartender häromkvällen att han hade sett mig på en motorino med en viss kille... Så här kan man inte smyga med något! Så jag hoppade kaffet och smet vidare till sjukhuset. Där hittade jag Natalia, som jag pratat i telefon med innan och som kunde engelska och sen skickade hon mig med en lapp ner till Ernesto, mannen som var ansvarig för röntgenplåtar;-P På lappen hade hon så sött skrivit "denna tjej vill ha röntgenplåtar för en av sina gäster, gästens namn, som var här i söndags." Haha, det hade jag ju nog kunnat förklara för honom själv på min italienska! Men jag o Ernesto gick runt där och letade, snackade om hans son som hittat en ragazza svedese från Nyköping och om Zlatan som Ernesto prompt och bestämt förklarade för mig att han var polack, och han gick inte att övertyga om något annat... När vi hittat rätt plåtar fick jag hjälp igen vid betalningen, lätt som en plätt!! Det komiska var att jag behövde bara säga att jag var hans reseledare. De ville inte ha hans personnummer, passnummer eller något utan bara gav mig grejerna...

Häromkvällen hände en galen grej! Jag, Amanda och Isabella var nästan hemma, vi hade varit ute o ätit o klockan var typ 12. Då kommer en bil körande och ut flyger något som skvätter ner oss alla. Splash sa det rakt över armar och bröst och vi blev helt kladdiga! Vad det var har vi inte riktigt kunnat räkna ut, trodde först det var en apelsin men det har inte gett några fläckar så kanske bara var något med vatten... Men förbannade blev vi och stod ett tag utanför hotellet för att se om den jäveln skulle komma tillbaka så vi kunde ge igen! Men icke, så irriterade och förvånade gick vi in o la oss... Vanligtvis brukar killar stanna för att försöka ragga upp oss och ge oss skjuts (vilket vi faktiskt busigt nog brukar låta dem göra om man har bråttom eller är trött...Det gillar inte min kollega Elisabet som tycker vi lever farligt, men dem är ju så snälla här italienarna och häromdagen var det en lastbilschaufför som skjutsade mig när jag var sen mellan två hotell:-) En riktigt snäll gammal man som tyckte min chef var galen som inte gav mig en motorino;-P )
 Stekiga italienare träffar man ofta på, här två poliser från Neapel!
Sen har vi haft en hel hög galna festkvällar... :-S Vi var rätt så lugna och beskedliga här i våras när vi gick ut men nu är det lite andra bullar! Har fått stryka med ett och annat kontokort, iphone och klänning och fått lite skrapsår men det har det varit värt! Nattdopp (eller man kanske får säga morgondopp) har jag också infört vid våra utekvällar! Vi är hemma tidigast 06, senast har varit 08.30... då skrattar receptionisterna på vårt hotell när vi går direkt till frukosten. Fast efter senaste doppet åkte jag på en förkylning... men det var det värt! Det roligaste var nog den kvällen som jag blandade ihop en person med tre olika! En kille kom och sa "Hanna, hej!!!!" Och den första jag tror det är är en kille från i våras från Neapel, det tror jag i typ 1 minut sen har jag frågat honom tillräckligt med frågor för att inse att det inte är han... Då tror jag mig veta vem det är, pratar med honom länge, och efter en halvtimme (minst...) inser jag att den jag pratar med är inte alls den jag tror! Utan hans bror...och där har jag stått och halvflörtat... Det blev lite pinsamt... Så nu skojar dem om vem jag ska välja av dem... ;-P
 
Annars njuter vi av Sorrento, trots vårt ökande i festkvällar har vi också ökat väldigt på joggingturer! Mycket asfalt, men det är ändå riktigt fint att jogga runt i Sorrento. Vi har också haft en ganska skön start, mina vandringsturer sätter igång först den 7 september så därför har vi hunnit med lite stekande (för stekhett har det varit, 30-40 grader utan vind varje dag) vid poolen på Parco dei Principe, femstjärniga riktigt snygga hotellet som vi delar pool och trädgård med! Spanat på poolkillar och njutit av utsikten över Neapelbukten.
Har fått riktigt goda espresso igen, igårkväll tog jag tre! Lite att ta i... Inga problem att somna ju, men var något skakig och darrig ;-P
Vi har även hunnit med att testa den kända meterpizzan i Vico Equense... har aldrig varit så mätt förr!


Imorgon kommer mina systrar ner till mig på besök, vi ska trängas i mitt hotellrum och jag ska visa dem hela Sorrentos vackra omgivningar tills på måndag, sen blir det lugnt i stugan igen... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback