Är på Sverigesemester!

Från ett alltför hett Rhodos åkte jag till ett svalare Sverige! Kom hit förra onsdagen och är nu på de sista semesterdagarna innan jag åker tillbaka till Rhodos på fredagkväll. Sverige har varit härligt. Har belägrat mig i Gliminge Plantering på Glimmingegården och hängt med alla mina kusinbarn, kusiner, nära o kära! :-) Härligt e det! Sen har man ju lite mer energi här eftersom det är lite svalare! Så jag har varit ute o sprungit, gått promenader med syster Lina, lånat "kufru" (dvs. min kusins fru) Kajsas träningsredskap och kört lite utomhusträning på gården med alla barn som är i varför?-åldern och som frågvist undrar varför jag gör si och så och varför jag har den och till vad och hur... Hannas tålamod är oväntat stort!
Semesterfirare med kusinbarnet Mia :-)

Jag har även fått träffa Ingrid o Malin. Vi kom på att det nästan var ett år sen vi träffades sist! När jag o Ingrid var uppe hos Malin i Stockholm. Nu åkte vi ner till Båstad och kunde med Tinas (som var funktionär där) hjälp ta oss in o få en gratis föreställning av Diggiloo! :-) Vi hade sån tur så där var tre platser lediga mitt framför scenen också så kunde sitta riktigt bra! Och regnet låg i luften men det föll inte många droppar. Så det var en bra kväll! Sen blev det tjejsnack hos Ingrid till sen natt... På Diggiloo var det bland annat Charlotte Perelli, Jessika Andersson, Linda Bentzing, Magnus Karlsson och Tomas Di Leva som framförde låtar. Jag blev förvånad över hur bra jag ändå tyckte Tomas Di Leva var! Har alltid irriterat mig på honom innan men han var ju riktigt skön, tyckte publiken sken som solar o stjärnor och slängde ut furkt till oss! Sen har han rätt så fina ordspråk för sig!

I måndags var jag, Lina o Per hos mamma. Sofia satt istället hemma och var invalid då hon på söndagkvällen skulle göra ett snyggt svanhopp ute i Torekov där vi varit o ätit. Det blev ett graciöst hopp men landningen lät värre... Knäck i knäet och sen har hon haltat fram resten av veckan, så e det när man har gamla dåliga fotbollsknän... Så det var vi andra tre syskon som i Pers nya bil och med den nykläckta körkortsinnehavaren till lillebror tog oss till Höganäs där vi mötte upp Hans och mamma och gav oss ut en runda i deras båt. Hann se både tumlare och sälar men sen blev vädret lite sämre och åska hotade så vi gick in igen, åt lite mat innan vi sakta men säkert tog oss hem i Pers nya men dock inte helt fungerande bil... Där e en slang som behöver bytas ut vilket gör att man inte kan gasa för hårt o heller inte att vi kunde ligga över 75 km/h. Fick sen världens skyfall på vägen hem så man knappt kunde se en meter framför sig, så var lite orolig färd men vi överlevde ;-)
 Mina seglarklädda syskon!

Den STORA grejen som framförallt gjorde att min semester inföll dessa dagar var ju mitt fadderbarn Ellens 3- årskalas! I lördags var det stor baluns med tält i trädgården och femtioelva olika kakor. Jag hade köpt lite olika smågrejer till henne, älskar ju köpa kläder till den unga damen men tyckte att jag får förändra mig ibland så blev lite smått o gott istället! Hade planer på att köpa några snygga bling bling sandaler från Rhodos till henne men kom på att dem kommer hon ju ändå växt ur till nästa sommar så då tyckte jag det fick vänta tills hennes skostorlek kanske stabiliserats lite mer ;-P På kalaset var det fullt med barn och vuxna som sprang efter dem... Fullt ös vill säga! Och mitt i allt fick jag också träffat morfar som börjat få lite svårt o känna igen folk... Men han kopplade till sist vem jag var. ;-) Var skoj kalas! Men även skönt o komma hem till lite lugn o ro sen;-)
 Ellen skulle stå o alla andra sitta när vi sjöng för henne! Sen var hon nöjd ;-)



Kommentarer
Postat av: Lina

Fint! Fast om du ska vänta tills hennes skostorlek stabiliseras får du allt vänta länge.

Postat av: Kufrun Kajsa

Vilket underbart kort på dig och Mia! Kanske du kan maila mig en lite större storlek på den?



Å sen håller jag med föregående talare - du får nog vänta ca 10 år till Elllens skostorlek stabiliserat sig. :-)

2011-08-03 @ 21:27:44
Postat av: Hanna

Ja jag vet, jag får vänta många år....



Men bild ska vara på väg på mailen iaf kajsa :-)

2011-08-07 @ 14:56:55
URL: http://hannanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback