Första transfern och välkomstmötet avklarat!

Idag var dagen D...


Något nervösa har vi varit, sen var det lite meck fram och tillbaka med flyget. Vi satt många timmar på flygplatsen för vi hade fått fel tid på när det skulle komma... Men vi hade trevligt, kollade hur allt gick till, fick killar som försökte ragga upp guider i uniform och roade oss med våra busschaufförer och lokalguider. Busschaufförerna älskade jag, så goa och glada! Dåliga på engelska ju så man får slänga sig med dem få orden på arabiska som man kan, men de ler och skrattar bara man försöker! :-) 

Tillsist kom så våra gäster, jag fick äran att stå ute vid bussarna i 38-gradig värme och peka dem till rätt buss. Där var det en från en annan researrangör som friade till mig, han sa han skulle vänta i tio år tills jag ville gifta mig... (Det e andra frieriet denna veckan, den första var en 15-åring på kamel.... Sen igår blev jag bjuden på färsk jordgubbsjuice av en servitör som har ett extra gott öga till mig!) Jag hade en liten buss så den fylldes väldigt snabbt och jag kunde lämna flygplatsen först av alla. Vid det laget hade jag nästan blivit för lugn (bättre ibland och vara nervös) så jag glömde ju en massa som skulle göras innan vi körde iväg! Men det var bara o improvisera och ta hjälp av lokalguiden och det var bara småsaker som inte märktes att jag glömt. ;-P Sen körde vi iväg och jag snackade om allt möjligt i mikrofonen, hoppas det blev någorlunda sammanhängande. Men det tror jag! ;-) Idag hade vi inte så många ankommande gäster så jag hade bara två familjer på mina två hotell. Så det blev två personliga välkomstmöten, där de mer fick ställa frågor vad de ville veta om. Gick helt ok, dock var det lite roliga accidenter på mitt andra hotell som ni här kan roa er med! ;-)
Jag beställde välkomstdrinkar men råkade räkna fel. Beställde 5 och vi var 6 med mig, där vi satt var det så jävla varmt så jag var verkligen tvungen att ha en välkomstdrink också så när servitören kom med drinkarna sa jag "Can I have one also", och egyptier har inte jättebra uttal på ord så han sa något som lät som "osså". Så jag svarade "yes also". Han går ner och kommer tillbaka två minuter senare med ett jätteglas med ouzo!! Jag skrattar och säger typ till mina gäster att "ja, det gäller att dubbelkolla så de förstår vad man säger..." Jag kunde ju inte dricka ouzon (du kan ju inte dricka sprit med gäster på ett välkomstmöte!!) och jag orkade inte bara skicka tillbaks honom så jag bara jaja, sätt den här. När han ska sätta ner den på bordet missar han halva bordet så ouzon åker rakt i mitt knä, hela jag stank sprit! Jag fick hålla mig från att börja gapskratta, jag tänkte bara vad tror egentligen denna familjen om den här reseledaren! Men jag fick skämtat bort det lite, så vi alla skrattade lite åt det...

Ja, en spännande första dag som riktig reseledare! Ändå var jag den som nästan haft minst trubbel av oss fyra reseledare... Nu ska jag sova och imorgon är min lediga dag så det ska bara slappas på stranden och få en skön massage av Ramses! :-)

Kommentarer
Postat av: Lina

Hihihi, å jag såg det framför mig! Fantastiskt! Med ouzo i knäet och allt. Men kan tänka mig att du är som gjord för att charma dig ur situationer som den. Har ditt hår blivit blondare? Väldigt kul att läsa om hur du har det, även om det tog lite tid innan jag blev klar till det.

Postat av: Hanna

haha ja jag skrattade lite o pratade mig ur det rätt lätt;-)

Jodå klart håret har blekts av solen!

Men Lina, trodde du var här ofta o kollade läget hur din syster hade det bland alla araber o kameler!

2010-10-15 @ 16:23:02
URL: http://hannanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback