Färdigpackad!

Nu tror jag att jag har packat färdigt! Kommer knappt ihåg vad som ligger underst i resväskan längre men tror jag har fått med lite av allt! Började packa i måndags, med min beslutsångest behövs det lång betänketid nämligen! Och efter typ 50 frågor till Maja som jobbat som reseledare snart ett år angående vad jag behöver ha med och inte ha med, både smarta och alldeles idiotiska och onödiga frågor så har jag nog allt under kontroll nu! Vilket nog stackars Maja kan tycka vara skönt... ;-) Jag kommer se ut som en riktigt pimp imorgon med många olika klädesplagg, sjalar och smycken på. Allt för att hjälpa ner väskans vikt lite... Den väger ändå bara några kilo för mycket vilket är imponerande när man tänker att det ska vara grejer för 7-8 månader! Men lär även ha ett handbagage som väger ett par kilo över det tillåtna, men handbagaget brukar de inte väga så det lär gå fint! :-) Kommer bli ett träningspass att bära runt på detta bara...

Imorgon bär det av ganska tidigt, vid kl 06.00 lämnar jag Erkagården! Tar tåg från Ängelholm eller Båstad (kan sova lite längre om jag tar från Ängelholm så lutar nog åt det...) ner till Kastrup, sen flyger jag först Kastrup-Düsseldorf där jag bytar till det spännande flygbolaget Egypt Air för att åka vidare till Kairo där det återigen är byte till Sharm el Sheikh. Så det blir en lång resa ner! Framme först halv 1 på natten, då jag kommer bli mött på flygplatsen av min chef. :-) Sen bär det av till lägenheten för att göra sig hemmastadd och sova gott! Och dagen därefter vet jag inte vad som är tänkt, jag lever i en spännande ovisshet och tycker inte det gör någonting direkt! Man kan visst stänga av den där kontrollfreaken ibland.... ;-)

Jag har varit ute på Torekov Hotell och bjudit dem på kladdekaka och kramat om dem! Där har dem kick-off för höstträningen denna veckan var på vi som jobba där fick testa på och göra en kroppsanalys! Man ställde sig på en apparat och höll handtag i händerna, sen gick elektroder genom hela din kropp i fem minuter och läste av vikt, muskelmassa, fettprocent, hur fettet var fördelat, mineralnivån och hur mycket skelettet vägde, vattennivån, muskelbalansen i kroppen m.m. Jag körde 5-6 km promenader både igårkväll och i morse för att snygga till resultatet efter att träningen blivit lite lidande i sommar ;-P Men blev väl ganska nöjd med resultatet! Jag var väldigt stark, hade "Fitness Score" på 79 (över 80 var riktigt elitnivå så ska jobba upp det en till till nästa gång jag gör testet!) Behövde dock dricka lite mer vatten än jag gör, och träna upp vänsterbenet lite mer då högerbenet är lite starkare. Detta visste jag redan för mitt vänsterben har aldrig kommit riktigt tillbaks sen jag skadade knäet. Det räcker med att se de båda benen i profil så ser man skillnad! Jag behöver inte oroa mig för hjärt- och kärlsjukdomar för tillfället iaf då jag låg på 38 poäng och farozonen för det var först över 100 poäng! Mycket spännande test! Det roligaste är ju dock att följa upp det och se hur mycket man förändrats efter en träningsperiod. Men detta ska de göra i december och då är jag ju inte här... De skulle ha en rolig tävling där alla på hotellet tävlar emot varandra för att se vem som förbättrar sig mest, det hade jag gillat! Då hade jag blivit farlig och verkligen levt upp som träningsnarkoman! ;-P   Fast får väl passa på och göra det när jag kommer tillbaka i april istället! Har jag riktigt lång tid på mig att förbättra mig!

Nu blir det lite kvällsmat för att stilla resnerverna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback