3 araber i mitt kök!

Har just nu tre araber i mitt kök som fixar o står i! Väldigt spännande! Här jobbar dem dygnet runt alla dagar i veckan så en lördagkväll kl 21 är inget ovanligt att laga en tvättmaskin! Kan berätta att det är väldigt spännande att se när tre araber ska komma överens! Hur en tvättmaskin ska funka när den väl funkar vet de dåligt, det är kvinnogöra säger de, bullshit säger jag! Så jag lät dem få testa sig fram vilka knappar man skulle trycka på, de fick igång maskinen tillsist. Och sanning att säga visste jag ju inte själv hur man skulle få igång maskinen! Jag är dålig på vissa kvinnogöra-grejer. Och ärligt talat var denna väldigt hightech med många knappar att trycka på...Men nu funkar maskinen iaf! :-)

Men snart det blir det utgång i Naama Bay. Ska testa på Camel Bar med en del "branschfolk" ;-) dvs. en del andra travelcompanies som har kontor på samma ställe som oss. Ska bli skoj! :-) Sen imorgon är det ledig dag, aquaworld står på schemat. Dvs. bränna kropparna, åka oss åksjuka i vattenrutschkanor och bara njuta av solen! :-)
 Min sambo och jag är festfärdiga! :-)


Annars har vi varit ute på olika hotell i veckan, fått fem miljoner välkomstdrinkar (antingen får man nån gul läsk med grenadine i botten eller på nåt ställe har vi fått carcadine som är egyptsikt hibiskusdryck. Jätte god! Men den gula läsken är jag rätt trött på nu...) Sen har vi blivit bjudna på lunch varje dag o igår blev vi även bjudna på middag på kvällen på ett hotell. Kändes något komiskt när vi tre tjejer satt där med en läspade hotellmanager och åt! Var nog han som var mest nervös, men efter ett tag lugnade även han ner sig och vi hade riktigt trevligt. Han berättade om Egypten, Alexandria där han var ifrån och sin fru, barn och hur det dagliga livet funkade i Egypten! Kul och intressant!


Annars har jag bestämt att jag skaffat katt! Här är många hemlösa katter och vissa är riktigt fina, så en av dem har jag börjat ge lite mat, rökt kalkon får hon! Riktig lyxmat! :-) Och det är en riktigt fin liten kattunge, jag har släppt in henne i lägenheten lite, hon leker med allt. Och även hennes bror (tror vi det är) har varit här inne och hälsat på, men han är lite blygare... Men mysiga är dem! :-) Har döpt min till Kittiekattie! Tessan (min sambo) har tagit den andra och döpt den till Hello Kittus! (Hon ville ha Hello Kitty, men det är väldigt tydligt att det är en kille så jag tyckte hon fick göra namnet lite mer manligt!)  

I nästa vecka ska vi gå igenom alla våra utflykter. Så på måndag blir det Kairo, pyramiderna och egyptiska museet. Tisdag ska vi rida kamel, onsdag ska vi ha jeepsafari. Tisdag ska jag även testa på den egyptiska sjukvården, ska nämligen ta min andra vaccinationsspruta mot hepatit a och b. Ska bli spännande vad man ska få i sig! Men vår agent Mustafa ska följa med och han kan förklara bra för dem vad jag verkligen ska ha för spruta, så jag tror inte jag behöver vara orolig! Ja, mycket på schemat är det... :-)

Nu ska jag iväg och utforska centrum av Sharm el Sheikh by night!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback