Världens bästa teamdag!

En gång i månaden får vi lite pengar från företaget för att ha en "teamdag"! Detta hade vi bokat in igår... Blev en absolut så perfekt dag som det bara kan bli! :-D

08.20 började dagen då team Sharm el Sheikh (eller Sunshine Habibis som vi kallar oss!) åkte in till Tropitel i Naama Bay, det hotell där vi har flest gäster, och åt en härlig frukostbuffé. Dem som känner mig väl vet hur mycket jag älskar frukostbufféer så en bättre start på dagen kunde jag knappast ha! 

Efter lite lattjande med två av hotellets managers Antonio och Hassan som vi börjar bli så pass bra polare med nu så vi har avancerat från handslag till kindpuss-hälsning så åkte vi iväg till vårt kontor och gjorde oss i ordning för Saharaöknen... I samma byggnad som vi har kontor utgår nämligen ett företag som anordnar fyrhjulningsturer i öknen! Så vi blev insvepta till oigenkänning med sjalar och solglasögon, allt för att man skulle slippa få sand i hår och ögon. (Men ens kläder och resten av kroppen såg ungefär ut som när man kommer från päreplockaren på sommaren när vi hade kört färdigt ;-P) Sen bar det i bil ut i öknen där vi fick instruktion på hur fyrhjulingarna fungerade och sen åkte vi ut i grupp på fina led, jag har ju testkört Pers hemma innan så jag var inte så orolig, och när jag fick klartecken på att man fick stå upp och köra om man ville var det Hanna-fartdåre som kom igång och tummade lite på omkörnings- och avståndsreglerna... :-P  Men jag klarade mig utan några tillsägningar från guiderna och hade riktigt kul över guppen och sanddynerna! Man kände sig lite malplacerad där när man körde förbi lite kameler här och var... Men dem verkade ha vant sig vid motorljuden. Det enda var väl att jag tyckte fyrhjulingen kunde haft lite högre maxfart... ;-)

Vi såg ut som ett gäng terrorister, varmt var det inne i sjalarna men de var perfekta när sanden yrde!


Klockan hade sen hunnit bli halv två och vi blev skjutsade till en strand, badade av oss den värsta smutsen från ökenturen, beställde lite lunch- jag körde på grekisk sallad och färskpressad lemonjuice som var mumma! Där låg vi sen och latade oss i solen några timmar innan bilen återigen kom och hämtade oss fram mot femtiden för att köra oss till ett hotells spa där Magda hade dealat till sig bästa priset av managern! :-) Vi kom dit klockan fem och gick därifrån först kl nio på kvällen, på dem fyra timmarna blev vi så bortskämda så det är nästan äckligt! Först badade vi bastu, både ångbastu och torrbastu och satt och njöt i en jacuzzi. När vi kände oss färdiga med det blev vi peelade med en kokos- och kaffescrub som fick en att bli väldigt sugen på chokladbollar... Den blev vi sen inpackade med handdukar i så man kände sig som en mumie och i ansiktet fick vi en svalkande mask som stelnade så det tog emot bara man skulle öppna munnen! I inpackningen hamnade man djupt ner i dvala och blev skönt avslappnad, när man fått duschat av sig fick vi varsin massör som körde en lång helkroppsmassage på oss. Mannen jag fick var duktig, inte den bästa men det var skönt och jag blev nöjd! Helt mosig skickade han sen in mig till beautycentret, där jag på dem få meterna dit nästan gick in i en glasvägg och kände att jag knappt visste var jag bodde! Jag hade hunnit bli riktigt avslappnad... På beautycentret var det en annan kille som tog hand om mig, först satte han upp mitt hår (vilket ingen av oss förstod varför han gjorde för det var mina händer och fötter han skulle ta hand om så håret var ju inte direkt ivägen, men jag bara tackade och tog emot, då hade jag kommit till stadiet att det är skönt vad dem än gör!) Sen fick jag både pedikyr och manikyr, killen var super och hyvlade och filade mina fötter som aldrig förr! Han hade gett sig den på att ge dem perfektion! Och nu har jag fint målade både finger- och tånaglar :-) Tillsist fick jag även något som heter "fattla" då dem noppar ens ögonbryn med en tråd som dem med hjälp av munnen och händerna river av håret på en med, riktigt coolt är det och det går på ett kick! Efter allt detta hade jag en hud len som en barnrumpa och kände mig lugn som en filbunke, exakt vad vi behövde emellan alla stressiga dagar vi har! Det bästa var att jag hade jourtelefonen och våra gäster var så duktiga så de ringde inte och störde mig någongång under hela spavistelsen! Underbart! :-)

Riktigt nöjd fröken Arvidsson, i spegeln kan ni se hur min lille man hyvlar och filar för allt vad han är värd!

Denna härliga dag slutade sen som den började, på Tropitels restaurang ätandes deras middagsbuffé... Denna dagen kan jag tänka mig att återuppleva om och om igen... :-)


Kommentarer
Postat av: Lina

Va fint att se att du får lite ledighet också och blir lite ompysslad! Såg coolt ut att köra fyrhjuling i öken.

Postat av: Hanna

Mmm ledighet är uppskattad! :-) Ochfyrhjuling var roligt, får nog börja låna brorsans hemma lite mer...

2010-11-04 @ 09:58:39
URL: http://hannanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback