En vecka med olika tidsfördriv!

Imorgon förmiddag ska jag in till sjukhuset, och om allt ser bra ut (vilket det känns som det gör iaf) så åker gipset av! :-) Ska bli underbart skönt för det har börjat lukta lite äckligt o klia lite mer...

I tisdags var jag inne i Ängelholm med Cornelia, ingen av oss hade några stora shoppingplaner utan skulle emr fördriva tiden strosandes runt i lite affärer och fika! Cornelia, som inte gått gymnasiet i Ängelholm, hade helt missat Torstens ciabatta. Så det blev till att introducera dessa smarriga mackorna för henne! Vi lider av lika mycket beslutsångest båda två så den kombinationen när vi skulle bestämma mackor var ju inte den bästa... Men efter lite velande fram och tillbaka testade jag på en ny ciabatta med rökt lax medans Cornelia tog min gamla favorit med brieost, salami och soltorkade tomater. Båda blev nöjda! ;-) Sen satt vi och solade oss på uteserveringen och följde ett händelseförlopp med två poliser och två unga damer, förstod dock aldrig vad dem jagade utan hörde bara något om nån man nämnas... Lite spännande var det iaf! Dagens stora inköp blev en påse snoddar och en hårklämma...

I onsdags sen var jag alltför rastlös så då fick det hända nåt ordentligt! Per brukar vara ledig från skolan på onsdagar så vi tog eftermiddagen  till att ta båten över till Helsingör en runda. Sofia hade annars mailat en lista på olika saker vi kunde göra och jag hade fallit för att ett besök på Tropikariet i Helsingborg kunde varit mysigt. Men det dissade Per och bestämde att Danmark får det bli! Så vi tog med bilen över och körde och shoppade lite vin, öl och sprit. Ett tag sen vi var där sist så när vi försökte lämna in en av tombackarna som stått och samlat damm i källaren så skrattade perosnalen åt oss och sa att den typen av backar slutade de ta emot för flera år sedan... Men han var snäll och satte flaskorna i en ny back och slängde in den i automaten istället. :-) Innan vi åkte hem igen var vi inom en restaurang och åt, en snäll man som pratade omväxlande svenska, danska och engelska med oss och helt plötsligt kom ut med ett varmt stekjärn där han lagat tillnågra köttbullar som han sa var extra speciella och som vi bara måste prova! Kan säga att så jävla speciella var dem inte...

I torsdags sen var jag hos Hervéns. Jag och Ulla var iväg och köpte nya dynor till våra utemöbler och provade magnums senaste tillskott magnum gold. Den var god, men jag saknar att dem tagit bort magnum double... Den eller en med mintsmak som dem hade som "limited edition" för säkert en 7-8 år sen är mina favoriter bland magnum. Min idé är att dem skulle släppa alla magnumsorter dem nånsin haft på en och samma gång ett år! Det hade varit kul och se alla gamla godingar! :-) Sen skulle jag, Per och Oskar ner till Helsingborg och se HIF möta Örebro, så efter att Ulla bevittnat lite panikattacker från min sida över vilka platser på läktaren jag skulle boka så lämnade jag tillsist över den sysslan till Oskar... Behöver allvarligt söka hjälp över denna beslutsångest! :-S Men vi fick bokat platser och kom till Helsingborg. Där lyckades jag i vimlet bland de 10 000 andra människorna möta 2 från ÄFF som också var inne och tittade! :-) På vägen hem provade vi Burger King som precis smällt upp portarna i Ängelholm, men fick återigen insett att jag inte gillar såna matställen...

Igår hade jag, TP och Linda lite myskväll, vi beställde hem lite thaimat och kollade film. Mkt trevligt! :-) Idag har eftermiddagen tillbringats nere hos familjen Thronée där vi lekt med diverse olika dockor och spel, mumsat i oss våfflor och knackat på Hannas gips! Ikväll bär det iväg på födelsedagskalas! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback