Fröken invalido börjar bli sitt vanliga jag igen! :-)

Efter att ha haft en liten svacka under andra veckan utan gips med mer svullen fot, smärta och den där lilla sista rörelseinskränkningen som inte ville försvinna vilket gjorde att jag inte kunde gå utan att halta så fick foten ett väldigt uppsving under förra veckan! :-) Testade i tisdags på att få massage med våra magiska regndroppsoljor på jobbet vilket gjorde att smärtan nästan försvann under en dag(!) och svullnaden blev märkbart mindre. Sjukgymnasten berömde mig väldigt dagen efter för att det såg så bra ut coh jag hade i princip fått upp full rörlighet i foten! Så jag fortsatte komma till jobbet och få massage både torsdag och lördag också och på söndagen masserade jag den lite själv där. Så nu gör den knappt ont längre, och jag kan gå bra (börjar ju värka efter typ ½-1 km om jag är ute och går men det kommer jag ju klara mer allt eftersom) Man kan ju fortfarande se väldigt stor skillnad på vristerna, men tydligen kan fotleder vara svullna i månader efter... Men det är bara stövlar som är lite tajt att ha på (funkar men inte jätteskönt) och stövelsäsongen ska vi väl ändå lämna nu... :-)

Sen har jag fått börja småjobba lite nu! :-) Överlycklig över att inte behöva sitta hemma o slöa bara, läkaren ringde idag och undrade hur mycket jag kunde jobba så vi bestämde att jag skulle vara sjukskriven 50% i två veckor till och kan jag jobba mer är det ju bara att börja göra det tidigare. Så det e skönt! :-)

 
Jag kom ju inte till New York, men en liten semester ska jag få iaf! Idag har jag och Sara bokat en vecka till Laganas på den grekiska ön Zakynthos, 13-20 juni. En sistaminuten ska inte sitta fel innan sommarsäsongens hårda jobb drar igång! Blir lite hårt bara för kvällen innan ska det bli tjejkväll med utgång i Ängelholm och flyget går 07.30 från Kastrup på söndagsmorgonen... Men det får man tåla!

Förra fredagen var vi hos Emma Hervén som fyllde 30 och hade öppet hus. Mycket trevligt var det och det bjöds på supergod mat, varmrökt lax, nypotatis, sparris, underbara såser, sallad och gott bröd. Jag åt så jag trodde jag skulle spy, var så mätt fortfarande nästa morgon så trots att jag och Inger var ute och gick en riktigt lång promenad med hundarna (vi har haft två hundar ett par veckor för vi har varit hundvakt åt Stig-Åke och Margaretas fina Bella) så behövdes bara en banan för att mätta mig! Efter det hade jag hälsovecka förra veckan, inget godis, kakor, glass eller annat sött. Funkade bra, även om det var lite sug ibland! Kanske håller jag hälsoveckan lite längre för just nu har jag sån tandvärk av en visdomstand som bestämt sig för att växa upp lite till nu så jag får gå på smärtstillande och kan knappt öppna munnen, så äter inte mer än jag behöver direkt...

I fredags var jag för första gången på vift utan kryckorna! Tog bussen in till Ängelholm för att äta middag med Sara och My på Torstens (jag tog rött vin till maten, och tyckte dessutom det var riktigt gott=vuxenpoäng till mig!) Sen var vi på bio och kollade Sex and the City 2 och efter det blev det drink på Torstens, eftersom jag hade hälsovecka tog jag med tranbärsjuice i ;-) Sen tog jag bussen hem igen vid ett och blev hämtad av Frida i Grevie. :-) Mycket trevlig kväll, foten gjorde sig ju dock påmind med lite värk dagen efter bara... Men som sagt så blir den bättre och bättre för varje dag!

Denna veckan ska jag få börja träna lite mer! :-D Cykel är ingen fara, snarare så att foten gillar det! Cyklade till jobbet och hem i torsdags (ca 16 km, jag tog inte kortaste utan finaste vägen...) och det gjorde den nästan mindre ont av! Det gick inte att stå upp och cykla bara, så stark är den inte än. Men det jag ska börja med denna veckan är gymmet och lite pass! Får gå på spinning, core, styrkepass (men får mest köra med min egen tyngd just vid vissa benövningar) och övertalade även sjukgymnasten om att få gå på bas step-pass, men inte mer avancerad ännu då där är mer med snurrar och hopp som jag inte får göra. Men det ska bli kul och få sätta igång lite iaf! :-) Det är ju bara att man känner efter själv om det gör ont eller inte, också hålla koll på om den svullnar upp. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback