Möte med en sexibility coach

Dagarna tickar så sakta iväg och det börjar närma sig gipsavtagningen. Nästa måndag dvs. den 10 maj ska jag förhoppningsvis få ta av det, och bli som en kalv på grönbete! :-) Kan gå på benet rätt mycket nu, till och med några steg utan kryckor. Det gör lite ont framåt kvällarna, så då brukar det gälla att vila, men dagarna är det lugnt! Kan även köra bil lite nu, men tar bara smårundor. Tycker nämligen det är lite läskigt att bromsa med foten...

I måndags drog Frida iväg mig till Väla! :-) Jag hade varnat henne att jag kanske inte skulle orka runt i alla affärerna och även att vi nog skulle behöva lite sittpauser. Men fika hade jag sagt att DET är jag iaf väldigt bra på att göra i detta tillståndet så vi körde hemifrån så vi skulle kunna tajma in att både ta lunch och lite eftermiddagsfika på Väla... ;-) Och med grejer jag fick shoppat!!! Har ju inte shoppat på hela våren för jag skulle spara mina shoppingpengar till New York, så jag hittade ju massor med grejer jag tyckte om. :-) Fick även hämtat ut två sverigelotter jag hade vunnit, men vann inget på dem... :-( så tråkigt för jag tror alltid jag ska vinna! Tänker mig hur jag ska ställa mig upp och bara skrika och tycka det är helt otroligt att jag har vunnit... men dem gav nit.. och jag tror att jag rätt lätt skulle kunna bli spelberoende, för direkt när jag skrapat dem och såg att jag inte vann så vill jag bara rusa in och köpa fler tills jag vinner! Farligt...
 En av våra pauser på Väla!

När jag kom hem var det dags för överraskningskväll för Ullis (min chef, som hade fyllt år) på jobbet. Det är väldigt många av mina kollegor som är intresserade av healing, seanser och annat andligt så därför var det beställt dit en kvinna som höll på med sånt här. Och förutom det, visade det sig också att hon var något som kallades sexibility coach! Så förutom att kunna läsa av oss vad vi var för typ av människor och vilka andar som hängde med oss, så kunde hon också "se" ifall man behövde hjälp att få utlopp för sin sexualitet mer! Väldigt komiskt detta tyckte jag! Hon sa dock ingenting till mig angående hur det var med min sexualitet, men några andra sa hon till att hon hade tips på hur dem skulle få bukt med sina problem i livet och sina andar via sexualiteten! Mina andar bestod av en omogen bråkstake som gillade att jävlas, vara barnslig, häva sig och vara lite pajas. Medan den andra anden var mogen och hela tiden försökte tala rätt denna bråkstaken... Jag ser framför mig en ängel och en djävul... och tycker det stämmer in väldigt bra på mig! ;-)

I torsdags var mitt sug efter träning för stort! Jag kände att jag måste få smygträna lite... Så jag körde ut till gymmet på jobbet. Skulle nämligen ändå ut där på avskedsfika för hotellchefen, då vi byter hotellägare nu 1 maj! Jag testade först träningscykeln, fick ta det väldigt försiktigt fick jag lova en snorkig gammal stockholmargubbe som undrade om jag verkligen fick göra detta för min läkare!? Jag kom 1 km på 15 minuter, så ni kan förstå hur lugnt jag tog det... Sen körde jag lite sittande och liggande övningar med hantlar för överkroppen. Så har haft lite skön träningsvärk nu dagarna efter! :-) Men tror jag ska låta bli cykeln ett tag till, hade nämligen rätt ont i hälsenan på kvällen sen... Men hantlarna ska jag nog ut och köra med lite imorgon igen kanske! :-)
  
Idag har det varit riktigt mysigt vårväder, Ingrid har varit hemma en runda från Lund i helgen så igår kollade vi film och snackade skit och idag har vi varit i Skälderviken och kollat på när Per spelade fotboll. Kunde sitta i solen och njuta med mina nya solglasögon... :-) Tyvärr förlorade Pers lag, men på vägen hem åkte vi inom och kollade på vårt dam b-lag och dem tog sin första vinst för säsongen! Härligt tjejer! Eftermiddagen har sen spenderats ute på en solig altan med Per och några kompisar som spelade fotbollstennis med solstolen som nät och mina kryckor som linjer... Pappa hämtade hem grillen från sommarstugan och vi fixade i ordning den för att sen inviga den! :-) Riktigt härlig vårdag!
  


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hahaha! Sexibility coach!

Humlan ser ju ut att ha kolat vippen men antar att hon bara rullar sig i något smarrigt djurbajs eller kanske ett läckert kadaver?

Härligt att gipset snart åker av - även om det är otroligt vackert!

Postat av: Hanna

Ja, sexibility coach var en utbildning jag inte trodde fanns! Hon hade besällt hem tygvaginor till sin nästa kurs...

Och Humlan vårrullade sig bara i sand, inget värre...

2010-05-03 @ 10:57:38
URL: http://hannanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback