Grisfest i Alnarp!

I måndags blev jag av med gipset, han tyckte det var så fint pimpat så han frågade om han skulle limma ihop det åt mig igen så jag kunde ta med det hem. Men jag ville inte se det mer... Sen fick doktorn titta lite på det, hon bad mig böja foten så mycket jag kunde och det läskiga var att jag tänkte att jag böjde foten men den rörde sig inte. Det var liksom så länge sen jag gjorde den rörelsen sist så det tog långt tid innan dem nerverna fattade att dem skulle funka igen! Men tillsist rörde sig foten lite... Nu har jag jobbat med rörelser jag fått från sjukgymnasten så börjar komma närmre och närmre att släppa kryckorna och kunna gå själv utan att halta! :-)
 Ett hårigt ben med väldigt mycket extra hud tittade ut! Men inte tappat så värst mycket i muskler ändå faktiskt! :-)

Jag har lovat Emil Hjalmarsson att jag någon gång under hans två års studier på SLU i Alnarp ska komma ner på någon av deras legendariska fester, om några veckor går han ut så i fredags var i princip sista festen. Så det var ju bara att anmäla sig dit, även om jag fick komma med kryckor... Jag fick med mig Ingrid och TH skulle också ner, så jag, TH och TH:s kompis Caroline hade dansbandsbil ner och hämtade Ingrid vid tågstationen i Åkarp. Sen började vi förfestandet vid halv 6 och kom hem till Ingrid för att sova 12 timmar senare, kl halv 6 på lördagsmorgonen! Och där emellan var det:
 - ciderpimplande med tjejerna och en huddiksbo som inte kunde säga arrrrr!
 - fördrink*2 där Emils kompis fick visat upp en del killar som hade slott för mig, då jag hade nämnt att jag var slottsintresserad... ;-)
 - Studentspex som jag och Ingrid inte riktigt förstod allt av, men TH sa att det brukade vara ännu mer interna skämt...
 - Sen bar det av till partytält där vi hamnade vid några killar från Falkenberg som blev väldigt intresserade när dem fick höra att man var dotter till en bonde, vilket gjorde mig mindre intresserad... Fick assistans vid mathämtning och efter ett tag fick jag nästan hålla hårt i kryckorna när andra började tycka att dem kunde vara väldigt roliga att leka med!
 - Så var det sång, dans (dock inte så mycket för mig) jag körde barhäng med 2 killar, varpå den ena var en sötnos som sålde maskindelar och den andra var en snygg, snaggad stockholmare som gillade att slänga mig över axeln (e ju lite svag för dem snaggade, ni vet Ballongen...) som jag inte riktigt kunde välja vilken jag helst ville ha (ni vet min beslutsångest) så tog till sist ett tredje alternativ istället (han hade tyvärr inget slott bara...)
 - Sen raggade jag upp en kille till Ingrid, vet inte riktigt vad jag sa till honom men nåt bra var det för han hoppade till Ingrid direkt!  
 - Det blev taxi till Ingrid i Lund med Saipoo, en galen taxichafför med turban som var glada för att vi inte var för fulla och inte ville knivhota honom! Sen ville han ha en kram innan vi gick av och vi hade ju en kille med som kunde betala honom med både pengar och kram! Men det var farligt ljust ute när vi gick och la oss...
   

Sammanfattningsvis: En riktigt rolig fest! (och detta trots att jag inte kunde dansa och Prinsen inte var där!)
*****


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback