Svettigt schlagergolv och snofsig svit!

Lundahelgen blev jättebra! Vi lagade god mat, shoppade lite på stan (men bara lite, har ju lite shoppingförbud på mig nu innan New York för där ska det då banne mig shoppas ordentligt!), bakade både scones och muffins och gick härlig promenad in till stadsparken och matade ankorna! På fredagen på inflyttningsfesten kom Ingrids bror Olof med två andra kompisar från Halmstad, så dem tog ju över hela lägenheten den natten, varpå jag och Ingrid traskade till Jojos lägenhet (hon var själv i Åre) och delade hennes säng där. Fick vi ju även återse Jojos häftiga tandkräm med glitter i som vi gillar! ;-) På Malins födelsedagsfest var det bara tjejer (och Petter) men det blev trevligt snack! Och dagen efter då det var hennes riktiga födelsedag kom jag och Ingrid in och sjöng och gav henne presenter på sängen. Riktigt mysigt, det kändes som ett riktigt kollektiv! På söndagen fick jag skjuts med Emma hem, som också hade tillbringat lördagen i Lund.

Sen har min cykel plockats fram och fått sin första vårrunda, 1.3 mil blev det. Man får ju börja lite nätt... ;-) Nä men jag älskar cykelturer, bara det inte blåser för mycket. Och nu har våren börjat komma igång på riktigt, vårjacka och skor stack jag till jobbet med idag! Ser bra ut, vill nämligen inte behöva packa ner vinterjackan till New York, och där är ca 10 plusgrader nu också så. Pappa har även satt igång och sätta potatis idag, ja ajg kan nog inte sluta räkna upp vårtecken...

I lördags var vi några tjejer som festade och bestämde oss för att ta taxi till Halmstad och utgång där! A- och B-laget i VK hade nämligen kickoff och skulle upp dit så vi åkte efter. Efter en låååång taxiresa, jag trodde nästan vi skulle komma till Göteborg! Det tar lite längre tid till Halmstad än Ängelholm som man är van vid... Men när vi väl var framme gick vi till Mårtenssons och där lackade svetten på Schlagergolvet i några timmar sen! Skitkul kväll, ångrade bara att jag tog vinterstövlar och inte mina små högklackade som hade blivit snyggare och varit mindre varma... men hinner jag med en till runda i Halmstad innan New York så vet jag iaf vad jag ska ha på mig! ;-)

I början på veckan fick Annika sin 30-årspresent av mig. Boende på Torekov Hotell en natt med trerätters, valfri spabehandling och frukostbuffé. Vi hade turen att en svit var ledig som vi fick bo i, lyxigt! ;-) Som behandling tog jag hawaiiansk massage, vilken jag inte hade testat innan, den var skön men kanske inte min favorit. Är något trött på att ge den bara då vi inte är så många på spat som har utbildning på den, varpå det ibland blir att man får väldigt många såna på en dag, speciellt helger... så imorgon ska jag ha 4 hawaiianska massager... lite segt! Våran trerätters sen var helt fantatisk! Vi tog rött vin till som passade perfekt. Förrätt var det rökt anka, sen blev det lammrostbiff och efterrätt kryddkaka. Den godaste rätten var ankan! Helt perfekt, vi var båda helt sålda. Men allt var så klart gott, i princip vad som helst kan bli gott på restaurang anser jag! Borde testa lever eller hjärta eller nåt sånt nångång för att kolla den hypotesen... Fruskotbuffén sen vet jag ju att den alltid är god! Och man behöver ju inte ens nämna sängarna... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback