Adjöss sjukgymnastik! :-)

Ja, förra veckan var det då tänkt att jag skulle dra igång och börja träna. Men på söndagkvällen började jag känna mig febrig och det började värka i visdomstanden... :-( Sen blev detta bara värre och värre! Trots de starkaste smärtstillande jag kunde hitta, akupunkturnålar i öronen och febril borstning inne vid visdomstanden gjorde det bara ondare och ondare, tillsist kunde jag ju knappt öppna munnen! Så blev mycket äggröra, gröt, yoghurt och annat som inte behöver tuggas förra veckan. Hela kinden svullnade ju upp också så man såg ju inte klok ut! Med detta skulle jag försöka jobba fem timmar på tisdagen, slutade med att jag kunde jobba tre timmar och två timmar låg jag jätteillamående (p g a de starka smärtstillande som har lite biverkningar...) i vårt färg- och ljusterapi-rum och väntade på att tabletterna skulle sluta verka. Det jobbiga var ju att de hjälpte inte något mot smärtan utan istället blev jag bara illamående... Tillsist åkte jag iaf till tandläkaren, då hade det hunnit bli onsdag och på tisdagkvällen hade jag faktiskt upptäckt att 1 ipren+1 alvedon är den bästa smärtlindringen vid tandvärk! Tandläkaren sa att det var ganska varigt, svullet och infekterat... :-S Så hon rengjorde det med bakteriedödande ordentligt, pissont gjorde det! Rättså äckligt också att veta att det man hela tiden svalde som smakade konstigt var en massa var... :-S grose! Med mig hem fick jag bakteriedödande medel som jag skulle pensla på och gurgla och även penicillin, jag försökte först emd bara det bakteriedödande och det blev ju lite bättre men svårt att försvinna helt så jag fick köra på en kur penicillin också. Men nu är det nästan bra, det enda är att det tar emot lite när jag ska gapa stort, men tror det är visdomstanden som tar emot där. Så det ska väl vara så!

Med feber i kroppen och tandvärk som gjorde ont bara jag rörde mig sköt jag upp träningen lite, så i fredags var jag på första passet. Det blev mage-rumpa-lår i Torekov, först step som uppvärmning och sen styrka. Allt gick bra, kan inte hoppa och springa än med foten bara så där var något steg jag fick gå där man egentlgien skulle hoppa. Men det var det enda! :-) Var på samma pass igår och idag var jag på gymmet och körde lite kondition. Hade även tid hos sjukgymnasten, som masserade lite för att få bort den sista svullanden som inte vill ge sig riktigt men i övrigt tyckte hon det såg bra ut. Har fem grader kvar innan jag har full rörlighet åt ett håll bara, alla andra håll har jag fått tillbaka full rörlighet på. :-) Kan till och med gå ner och sätta mig på huk, även om det stramar lite vid vristen! Sjukgymnasten sa iaf att jag kunde sluta med mina morgon- och kvällsövningar nu :-) Och nästa vecka kunde jag börja testa springa lite på stranden i Grekland ;-) där var ju mjukt och bra för foten att testa på! Så får man ju se med svullnad och smärta om det funkar eller man får vänta längre. Idag var iaf sista gången hos sjukgymnasten! :-)

I helgen har jag varit på fest både fredag och lördag., men har jobbat både lördag och söndag så har fått hålla mig lite lugn, inga tequila-race precis... ;-P I fredags var det TH och Emil Hj som hade examensfest+Emils 25-årsfest. Det var väldigt trevligt! Jag hamnade mellan Anders L och Erik K och på andra sidan satt klasskompisar till Emil från Alnarp. Dem hade valt att fira sina examen med Emil på hans fest! Kul! Det är ju mycket roligare att fira examen ihop med dem man gått med. Kan även dansa nu med fossen, det märkte jag i fredags! :-)

Lördag sen var det först jobb 9-18.30! Lång dag, men med kändisar på jobbet, var schlagerkväll i Hasses Lada och Christer Björkman och Nanne Grönwall bodde på hotellet. Så det var lite skoj! När jag kom hem var klockan nästan sju, och efter snabb ombytning (då jag förvånat insåg hur snygg man ändå kunde bli på så kort tid!) och en macka i farten skjutsade Inger mig, Malin, Ingrid o Linda till Båstad på förfest. Efter trevlig tjejförfest blev det taxi till Hasses Lada med en taxichaufför med bara en arm, den han växlade med var protes! Men det verkade funka bra att köra ändå. På ladan träffade man mycket roligt folk som jag inte ser varje dag! Där stod även tre snygga muskulösa killar i bar överkropp och gav alla tjejer gratis champagne. :-) Den ena av dem fick jag sällskap med hela kvällen sen, trevligt! ;-) Dem tre killarna var så snälla och skjutsade mig, Malin och Ingrid hem sen när det var slut också! Perfekt, slippa förfrysa i väntan på taxi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback