Idag är det min namnsdag!

Gott nytt år!
Hamna bredvid Olof som vanligt, men det är ju alltid trevligt!

På nyår fick jag äran att under min lunch på jobbet få fin håruppsättning och snyggt sminkad! Samtidigt som jag satt med ett glas bubbel (visserligen alkoholfri cider men ändå) i handen och njöt av att på arbetstid bli så uppassad!:-) Riktigt stiligt blev det och det höll i sig hela kvällen, även om sminkningen kanske falnade lite framåt småtimmarna... Festen var trevlig, jag var dock lite sur för att ingen hade skor inomhus! Jag som liksom hade köpt nya klackaskor för denna tillställning! De fick bara användas en kvart över tolvslaget... Det var svinigt kallt, 10-15 minus när jag gick hem, så jag fick låna skitiga termobyxor och en tjocktröja av Malin innan jag tog promenaden hem, såg ut som en lodis så hoppades på att jag inte sulle möta någon, men såklart! De sista 100 metrarna innan huset mötte jag två män, de hälsade dock inte och jag kände inte igen dem så vet inte vad det var för folk som rörde sig i mina kvarter...! Hade varit smart och lagt hörlurarna till mobilen i väskan så hela promenaden kunde jag njuta av radio, spelades gamla goda nittiotalshits hela vägen! :-)

I lördags på jobbet var där en ny biff (dvs. extremt vältränad man), den här var i en helt annan klass på muskler än han i blåa badbyxor! Och den här fick jag massera!!! :-) En hawaiiansk massage så jag behövde inte köra helt slut på mig för att komma igenom hans muskler (den är nämligen inte lika djup som klasskisk massage) Men förutom otroliga muskler, han såg ut som Hulken, det var nästan groteskt! :-O Så var han tatuerad över hela ryggen, ut på hela armarna och ner över bröstet. Det var som en hel saga med gudar och drakar och grejer. Himla häftigt och man blev helt uppslukad där man stod, sen hade han ju så sjukt sköna muskler så jag var tvungen att utöka massagen lite och hitta på lite egna grepp bara för att få känna på hans mage och bröst lite mer... Nä, jag var helt till mig sen när jag kom till lunchen direkt efter, så jag rusade upp kocken så han också blev helt till sig och ville se honom! Men han tyckte det var för groteskt, och det var det nästan! Killen såg nästan ut som han skulle explodera, hans blodådror var helt utspända. Han måste gått på anabola...

I söndags spelade vi på Bjäre Cup, och vi gjorde om bravaden från annandagen med samma lag och gick o vann denna cupen också! Äntligen slog vi Bjärelaget som hade vunnit lite för många år i rad nu... Goare kan det knappast vara! Jag spelade back, men fick göra ett litet mål iaf! :-)

Idag är det Trettondagsafton, och min namnsdag! När pappa hade namnsdag firade jag honom med att laga tvårätters så det kom pappa ihåg och när jag kom hem från jobb och träning idag så blev det en räkmacka till förrätt och kyckling med brieost till huvudrätt. Smarrigt! :-) Fick duschat mellan förrätt och huvudrätt så förrätten fick intas svettig i träningskläder! ;-) Men glad kan man vara iaf!
 

Imorgon bär det av till Göteborg, för att sen på torsdag flyga till London och ha kul med Evve, Emelie, Karin och Ingrid. Vi har bokat in musikal på torsdagkväll, "We will rock you" och annars ska vi shoppa, ut o partaja lite och vara allmänt "turistiga"! Kul ska det bli! Ska bli spännande att se hur försenat tåget kommer vara imorgon då det har snöat en massa idag så vi bor i ett ordentligt vinterland!


Kommentarer
Postat av: lina

å va trist med att du inte kunde använda skorna! typiskt... den där hulken-mannen låter spännande. kan ju definitivt stå i lådorna också.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback