Sol, sol, sol... inte en snöflinga i sikte! :-D

Jag har blivit riktigt vuxen! Det händer mycket när man fyller 23...
1. Jag har börjat kunna dricka öl (ibland iaf), till och med beställt in en Sakkara (egyptisk öl) till maten här om veckan!!! Men det var lite väl bra, kunde ju knappt röra mig resten av kvällen så mätt som jag var med både mat och nästan en hel öl i magen... Så till mat får jag nog skippa, men kan dricka typ en halv flaska öl nu innan det börjar växa i magen på mig! ;-P Och jag känner mig såååå vuxen när jag beställer in den... ;-)
2. Jag har till och med börjat tycka om kaffe ibland!!! Det är nästan ännu mer häpnadsväckande! Det var bara helt plötsligt, några dagar efter min 23-årsdag som jag kände ett sug efter kaffe! Inte rent kaffe än, utan än så länge är det bara vanilla latte från Starbucks som jag har tyckt varit riktigt gott! Men ska ge mig på någon annan latte eller nåt utav de andra alla roliga namnen på Starbucks nästa gång;-)
Ja, 23 måste vara en speciell ålder...

I fredags hade jag och Charlotte en glidardag! :-) Jag har blivit polare med en manager på ett av våra finare hotell så han lät oss komma dit och nyttja hotellet en dag! Frukostbuffé, lunchbuffé, all inclusive-band... Vi låg och latade oss vid poolen och stranden hela dagen! Detta var i den norra delen av Sharm el Sheikh och där har dem även öppnat upp stranden så man får bada (efter hajattackerna). Vi fick även testa på någon vattensport, så vi valde två uppblåsbara båtar som dem kör efter en motorbåt, donuts kallades dem! Och det gick verkligen undan... Det vi inte riktigt hade räknat med var att man i svängarna även kunde flyga av dessa båtar... Och det kändes ordentligt i kroppen när man i hög fart körde i vattenytan! Även om där ska vara hajsäkert nu så var man ändå jävligt hajskraj när man låg där i havet... :-S Blåmärken och halvt nackspärr resulterade det i, spännande när jag dagen efter med stel nacke skulle guida en jeepsafari... Men det gick bra, nacken "leade" till sig efter hand på dagen. Här är ett litet bildspel på vår åktur iaf! Sjukt roligt var det!!! :-D
 
Idag är jag ledig, har latat mig med danskarna kring poolen och ska ikväll ge mig ut för att fixa den sista julklappen tänkte jag mig! På julafton ska jag för första gången spela "julklappspelet", det som alla alltid pratar om! Så vi fem tjejer har köpt fyra presenter var för 20 kr stycket. Sen spelar vi tärning om presenterna också får man hoppas man inte blir utan;-P Tror vi skulle bestämma att alla skulle få minst ett paket iaf! Men jag hoppas på att ha tur med tärningarna och kamma hem många ;-) Vi ska faktiskt jobba litegrann på julafton också, men bara förmiddagen. Eftermiddagen ska vi mysa med glögg, pepparkakor, knäck och nerladdat Kalle Anka! Sen på kvällen ska vi in till vårt hotell Tropitel i Naama Bay och ha julaftonsfirande med en julbuffé som är en A4-sida lång! Dem lär ju behöva ett rum bara för all maten... Vi lär väl rulla hem sen framåt småtimmarna... ;-) 

Vi kör hårt på julfirandet denna veckan! Har på oss blinkande röda tomteluvor och tomteörhängen varje dag. Igår på flygplatsen stod vi där och lös upp mellan Bravotours, Apollo, Ving och Fritidsresor som ingen av dem hade något julfint på sig! Men våra gäster uppskattade våra luvor iaf, och glada gäster är alltid en fördel! :-) På dagarna är det lite varmt med dem där luvorna men på kvällarna värmer det riktigt skönt;-) Vi har varit ute med dem i Naama Bay två kvällar också, och man känner sig verkligen som jultomten! Finns det några snälla barn, Merry Christmas och Happy New Year får man säga till alla håll! Muslimerna firar ju inte jul så därför säger nästan alla man mött ute Happy New Year istället! Känns lite konstigt, hallå det är ju jul först liksom tycker man... Men det är det som är spännande med olika kulturer! :-)  

I söndags var vi inbjudna på galabeya-fest hos Apollo. Galabeya är som en klänning som egypter använder sig av. Det är som nationaldräkten här kan man säga och många män går runt i såna alltid! Finns i alla möjliga färger och utföranden men vanligast är vit. Vi gav oss ut för att shoppa oss snygga galabeyor, då man inte fick dyka upp i något annat på festen! Även om jag var bra sugen på att köpa mig en magdansösdräkt istället... ;-) Det blev mycket provande, ni vet ju min beslutsångest... men tillslut hittade jag en blå med virkat mönster på som var lite mindre potatissäckliknande! Fick pimpat upp den med ett skärp i midjan så man fick lite figur, rasslande smycken och såklart tomteluva på toppen! :-) Det var en riktigt kul kväll och jag fick många vänner som ville ha min blinkande tomteluva... 
 Det blev en del provande efter den rätta galabeyan...

 Tillsist blev det denna utstyrseln, roligt o klä ut sig! :-)  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar att du fick ett kaffesug redan några dagar efter din 23-års dag haha! Själv gjorde jag ett nytt försök att gilla det, denna gången två dagar i sträck på jobbet med mycket mjölk i. Men icke! Det smakade lika illa som vanligt.



PS. Snygg outfit!

2010-12-23 @ 09:42:42
Postat av: Hanna

Haha tack tack du anonyma! Du får köra på lite till, det krävs övning för det där kaffedrickandet... ;-)

2010-12-23 @ 22:27:26
Postat av: Sara

Det var länge sedan, ser ut som om du har det riktigt härligt nere i solen! Grattis i efterskott förresten... ;) Kommer du vara i Glimminge i sommar? Stor kram!

Postat av: Hanna

Hej Sara! Det blir nog fortsatt en reseledarsäsong för mig i sommar också! så blir nog bara lite semester i glimminge... men vi får se!Hoppas allt är bra med dig o lilla familjen! :-) puss

2011-01-01 @ 17:36:26
Postat av: Malin

Det var visst jag som var den mysiska anonyma personen!

2011-01-05 @ 08:54:46
Postat av: Hanna

Malin, jag gissade faktiskt att det var du! Det lät som en Malin-kommentar... ;-) Har tänkt lite extra på dig idag! Nämligen varit ute o ridit häst! Så lär vara öm i baken i morgon...

2011-01-05 @ 16:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback