"och då kom hajarna, hajarna, hajarna..."

Ja, hajarna stör friden här i Sharm el Sheikh...

Det började i onsdags och torsdags då där var några attacker varpå dem stängde ner stränderna. Då fick vi tillbringa timmar i bilar för att åka runt till alla våra 19 hotell i Sharm el Sheikh för att lämna brev till alla rum och sätta information i alla pärmar. Det blev alltså ett 12 timmarspass den dagen...
I fredags åkte jag och min chaufför Hany återigen runt till alla hotellen för att sätta uppdaterad information i pärmarna, när jag åkt i en timme ringde Magda om att det var ändrad information, så tillbaka till kontoret och skaffa nya lappar och börja om igen! Det tog en jäkla tid, även om jag bara var inne på varje hotell i två minuter så tog det 4 timmar!! Detta gjordes med hög feber plus att vi hade varit ute kvällen innan så jag hade knappt sovit nåt på hela natten... Min chaufför hade nån medicin man skulle lösa i vatten och dricka som skulle vara bra mot influensasymptom så den tog jag plus lite febernedsättande. Då blev det lite bättre! Sen var jag helt groggy och somnade till och från i bilen så att chauffören varje gång jag vaknade till oroligt frågade "how are you?" När jag väl kom hem gick jag o la mig kl 21 och sov som en sten till kl 8 morgonen efter. Då hade jag fortfarande feber så det blev till att ta mer av de starka egyptiska febernedsättande pillerna, har även värk i hela kroppen och var helt säker jag skulle vakna upp med nackspärr idag (men klarade mig!), magen är också skit och min visdomstand har blivit inflammerad. Men allt utom visdomstanden är bättre idag, den är sämre... Tar på antibakteriell grej flera gånger om dagen och hoppas på bättring! Ska ge den till imorgon eller tisdag och se om den blir värre eller bättre och annars får jag ta till tandläkaren med den skiten! De där visdomständerna är mest till ett jävla besvär...

Annars angående hajarna så märks det inte av jättemycket! Vi är inte ofta nere vid stränderna när vi jobbar så vi märker inte av det mer än att vi får uppdateringar när stränderna  är stängda, när de åter öppnar och när någon sen igen blir dödad eller biten så de får stänga stränderna igen... Man märker det inte jättemycket runt på gästerna heller, visst pratar de lite om det ibland men inte jättemycket. Så det är mest utländska media som uppmärksammar det väldigt! Vi hade planerat att dyka igår men dem planerna tyckte vi det var säkrast att ändra...Hoppas iaf på att hajarna försvinner snart så det kan bli lite lugn och ro och härlig snorkling igen i paradiset! :-)


Denna veckan har vi varit ute och partajat mycket då det har varit en engelsk grupp militärer här på semester som varit lite extra eftertraktade i våra ögon! Har blivit mycket karaokesjungande och dansande. Härlig vecka men med lite lite sömn, men det var det värt! :-) Nu har dem åkt hem så nu sitter vi bara här och trånar ;-P 
 

Imorgon är det min stora dag! Den bästa dagen på hela året, jag älskar att fylla år! Har hört att jag kommer ha en födelsedag med snö hemma! Det hör inte till vanligheterna... Här får jag en solig och varm födelsedag! Håller fortfarande runt 27 grader på dagen även om kvällarna har börjat bli väldigt kalla, krypa ner mot 22 grader, jag hade till och med byxor igårkväll! Vet inte vad som ska ske under dagen förutom att vi på kvällen ska till Hard Rock och äta! Favoritstället ju... också sjunger dem så fint för en när man fyller år och man kan när som helst bli uppdragen på en liten danstur, som jag blev innan i veckan...Nä, strax e det imorgon! Nu ska jag ta mig iväg och handla, enda uppdraget för idag och nu är det snart kväll så det är hög tid att ta sig utanför lägenheten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback