Nybliven reseledare!

Jag har fått nytt jobb! Har ända sen jag var liten någon gång velat testa på reseledaryrket. Så förra fredagen skickade jag in ansökningar till ett resebolag som dem fick i tisdags. I onsdags mailade dem och undrade om jag kunde komma på intervju redan till torsdagen i Malmö! Så i torsdags tog jag tåget till Malmö, hann med lite mysig shopping och träffa Eleonor innan intervjun. Intervjun kändes jättebra så jag tänkte att dem måste ju bara vilja ha mig... Och i fredags ringde dem och gav mig jobb! :-) Ska bli så himla roligt! Först undrade dem om jag kunde börja redan nästa vecka i Kroatien för där var en kille som skadat foten (tycker jag känner igen det där...) som behövde ersättas. Men riktigt så snabba pix kunde jag inte göra. Har ju fortfarande jobb kvar i Torekov och vill ju inte lämna dem så snabbt och plötsligt. Sen har jag 10 dagars ledighet framför mig med start på fredag då jag ska både till Jönköping och hälsa på Johanna och till Stockholm med Ingrid och hälsa på Malin. Och det ville jag ju inte missa! Så istället bev det Sharm el Sheikh i Egypten som jag ska vara på hela vintern. Ska åka dit runt 10 september redan och går allt bra ska jag vara där hela vintersäsongen fram till April! :-) Så min vinter lär inte bli kallare än 20 grader! Det gillar vi! :-)
 

Sharm el Sheikh är känt för att ha en väldigt fin undervattensvärld med korallrev och många fina fiskar. Så det lär väl bli lite snorklande. Kommer ju bli mycket jobb, men det är jag rätt van vid så lär nog inte kännas jobbigt,speciellt inte när det är ett så roligt jobb! :-) Mina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att ta emot gäster på flygplatsen, ta dem till hotellen, hålla välkomstmöte och hjälpa gästerna med all service dem vill ha. Men även att guida utflykter till Kairo och pyramiderna, båtutflykter, klättringsutflykter till berget Sinai där Moses mottog Guds 10 budord och stadsutflykter i Sharm el Sheikh. Ska bli mycket spännande att få se så många nya platser! :-) Ser mycket fram emot att åka, och hoppas på att nära och kära kommer och hälsar på! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback