Pimpat gips!



Sofia har fått snygga till mitt gips lite! Bara det att den svarta färgen torkar aldrig...detta gjordes för typ 5-6 dagar sen och man blir fortfarande lite grön om fingrarna om man rör det svarta! Hehe, så tror inte nästa blir pimpat med den pennan, ska nämligen in på tisdag och ta bort stygnen och röntga foten. Ska bli spännande att se hur foten och benet ser ut under gipset, hårigt och gammal äcklig hud...jag tappar också muskler snabbare än kvickt så gipset har redan blivit för stort för vaden. När jag skadade knäet hade jag som mest typ 10 cm skillnad på mina två lår! Gissar att 3 veckor uten att stödja på foten kan ge en del skillnad på vaderna... Ska även bli spännande att se hur mycket av foten som är blå/gul/grön/röd! Har kunnat se enda ut vid tårna hur det varit blått så lär ju vara en del av foten som är det, även om det ju har gått ner lite nu var ju värre förra helgen!
 Men efter röntgen blir det ju nytt gips på sen, funderar på vilken färg jag ska välj denna gången. Jag gillar dock det lila så erbjuder dem inte nån riktigt go färg som guld får vi nog se om jag inte håller mig till lila! Men ombyte förnöjer ju, så vi får se...

Annars i veckan har jag legat på soffan och kollat O.C, en serie som gick för några år sen som Per har alla säsongerna av så är nu inne på nästsista säsongen! Får nog köra Vänner eller Sex and the City eller nåt sen... Sen har jag varit två dagar ute på spa, träffa folket på jobbet och ligga och slappa lite där! Fick även vara docka åt en praktikant som skulle lära sig några av våra behandlingar, och sen fick jag lite massage av henne också. Man får något ont i ryggen av att ligga på soffan så här mycket, inte riktigt vad jag är van vid... Sen unnade jag mig en egen behandling, tyckte jag behövde bli lite vardagssnygg(inte riktigt så att man pallar piffa till sig nåt särskilt när man hoppar på kryckor och allt tar tio gånger så lång tid att göra...) så jag färgade ögonfransarna och ögonbrynen, blev väldigt stiligt! Allt för att höja upp stämningen lite! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback