Hänt sen sist...

Fått lite klagomål om att jag varit så himla dålig på att uppdatera här och det får jag väl erkänna att jag har varit...Vet inte riktigt vad min ursäkt ska vara...har inte riktigt haft lust bara...

Men vad har hänt då då under de (nästan) två månaderna sen sist...


Mitt fina fadderbarn Ellen har fyllt 1 år. Köpte urgulliga barnkläder till henne, det är ju nåt av det bästa med småbarn. Skitsöta kläder och så himla billigt! :-) Hon har börjat gå nu den lilla sötnosen men har mest lite gorillaljud för sig än så länge. Men kommer nog igång snart, får försöka få henne att kämma ur sig Hanna bland dem förta orden. Eller blir hon som Arvid, har några skumma första ord för sig som ihop med mamma och pappa även spottade ur sig paprika!
 Har fått ett nytt kusinbarn i onsdags. Kajsa här till vänster har ploppat ur sig lilla Vicky, 090909-barn! Coolt! Fast det var med kejsarsnitt så det var ju väntat...
Så coolingen Mia här har blivit storasyster! :-) Mia är mycket klok o söt! Det roligaste i somras var när jag kom hem en kväll efter att ha jobbat och pappa och Mia sitter inne och tittar på barnprogram på danska! De var båda helt uppslukade av det! Sen fick hon lite mjölk och pizza av oss coh var så speedad så det tog lång tid tills Kajsa kunde få henne att somna sen... 
 



Jag och Jojo var nere på Malmöfestivalen. Lyssnade på en massa bra band, Anna Ternheim, Fibes oh Fibes, Deportees, Emil Jensen, Salem al Fakir m.fl, en oväntad som hade gott ös var Mojje! Det var jag o Jojo och alla små barn som diggade, vi pimplade lite rosé och hittade även mannen med världens högsta hårfäste! Döm själva...
 Han verkade också digga Mojje iaf! ;-)
Fick även shoppat lite i Malmö, Jojo tvingade mig att köpa nya fotbollsskor efter att jag har haft världens största hål och fått tejpa mina skor sen i höstas... Så nu har man återigen ett par fotbollsskor som ger en blåa stortånaglar, det var ju det som var så bra med mina gamla, de tryckte ju inget på tån...
Var på Malmös nya shoppingcenter Entré, hittade en ny affär som hade riktigt snygga kläder, New Yorkers kan den ha hetat... Shoppade vi loss! Provade en skjorta som såg ut att vara lika stor i small som i extralarge, så var tvungen att testa och se om det egentlgien var någon skillnad, var lite men inte mycket! Deprimerande nästan. Man vill ju inte kuna köpa nåti extralarge... :-P Men medium blev det, small hade jag för stora bröst till! ;-P hehe... Jaja till lite intressantare grejer kanske...
Åkte buss med en madrass mitt i natten genom Malmö. Fick många roade blickar av medresenärerna! Vet inte om de tyckte det var roligast att vi hade med oss en madrass eller att vi valde att dokumentera det hela med kameran...
 

 Måste ha med detta fotot bara för att vi blev fotograferade av en polis här! Därför vi ser något nervösa ut... (Man kan se detta på att jag river mig på ryggen med vänsterhanden-ett av Hannas nervöstics!)

Har varit på Katta Josefssons 30-årsfest. Bra fest, vilket var väntat när det gäller henne! Hamnade mellan blivande poliserna Rogge och Krettan, vet inte om jag kände mig mycket säkrare för det... Vi lekte "gissa låten" då hela vårt lag vann på fusk med hjälp av TrackID på mobilen... nästan lite tragiskt att det har kommit så man så lätt kan fuska i lekar...


Sen har vi varit på bröllop, våra sommargrannar Rebecka och Peter gifte sig nere på Örenäs slott utanför Landskrona. Jättefint utebröllop, sjukt god mat och bara att få vistas på ett slott liksom! :-) Bodde över där på natten också och fick fin brunch dagen därpå! Sen åkte jag snabbt hem och spelade match, gjorde tre mål så får nog fortsätta att värma upp med bröllop innan...;-)
 
Så fint så, och deras söta barn var brudnäbbar, eller vad nu heter...

 Klädda för bröllop! :-)

Efter att ha velat spela tennis under många år nu men inte hittat nån värdig motståndare st'ällde Ingrid upp igår! Var riktigt skoj, fick fint väder med strålande sol! Men jag var bäst... Vann med 2-0 i set, Ingrid tog inte ens hem ett enda game, så det blir till att öva till nästa gång så det blir lite mer match av det hela... ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback