Varit i Protaras och Waterworld!


I veckan har gamla kompisar från gymnasiet varit här; Emma, Emmy o Ebba! Skoj med lite folk hemifrån och kul o träffa dem för det var ju några år sen senast nu... Så vi har varit ute och ätit på kinarestaurang en kväll, varit ute och dansat lite en annan kväll och så lite! I tisdags visade jag dem Napa Star Inn, Emma höll med mig om att bartendern som är Antonio Banderas kopian är sjukt snygg! ;-) På Napa var där även en hypnositör så jag o Ebba gick upp o anmälde oss med 6 andra som frivilliga att bli hypnositerade. Dock var det lite segt för både mig o Ebba innan man kom in i hypnosen, då skulle man nämligen stå o blunda hur länge som helst o knäppa händerna så hårt man kunde, samtidigt spelades en konsitg musik. Hade ju högklackat så fick ju både ont i fötterna o händerna... Till sist tyckte både jag o Ebba han sa att man kunde släppa händerna så vi gjorde ju det, men han hade visst inte sagt det.. :-S Så han kom fram o knackade oss på axeln o sa vi kunde gå o sätta oss... Var rätt nöjd med det sen när jag fick veta att de skulle vara under hypnos i två timmar! Speciellt när man fick se allt de gjorde sen! Hypnositören sa till dem saker som: Nu kan ni dansa irländsk folkdans, eller nu kan ni flytande kinesiska o sen reste dem sig upp o kunde det! Kinesiskan vet jag ju inte riktigt om den stämde men... Annat han gjorde var att han sa att de var barn på deras första dag i skolan o då satt de och larvade sig som sjuåringar eller han sa att de var på bio och såg Lassie, sen ställde han en man framför dem och sa den man ni ser nu är den som sköt Lassie, och då reser sig personerna upp o skriker och skäller på honom! Alltså det var otroligt roande! Och hypnositören är tydligen där varje fredag o tisdag så kommer gå dit o titta fler gånger. Var svårt att inte tro på det heller för de var verkligen helt i trans och såg helt drogade ut!
 Här har han sagt till dem att dansa irländsk folkdans!

I lördags var jag ledig, så bestämde mig för att ta mig utanför Ayia Napa. Ska nämligen gå bussar var tjugonde minut, men har ju vant sig vid att detta är "manjana-landet" , så man vet aldrig riktigt när eller om bussen kommer... Men när jag väntat i 25 minuter kom det en skranglig gammal buss, jag hade bestämt mig för att åka till Protaras (en by en bit härifrån) så frågade honom hur långt tid det skulle ta dit eftersom jag inte alls visste hur det skulle se ut där jag ksulle hoppa av... Han mumlade 20 minuter och jag gav honom 1,50 euro (kostar 1,50 vart du än åker!) Sen körde han i 190 på smala vägar och till och med jag blev nästan illamående. Sen kom vi till en stad där han stannade och jag och några andra i bussen frågade försiktigt om detta var Protaras, viket det var så vi hoppade av! Hittade vägen ner till stranden dit jag först gick och tog några dopp, är nämligen extremt varmt här nu så man kan inte röra sig några längre sträckor... (35 grader idag o de hotar med 38 imorgon...lite för varmt faktiskt!) Sen fick jag vägbeskrivning till Ocean Aquarium, ett undervattensland med massa fiskar, hajar, krokodiler, pingviner, sköldpaddor, fåglar och apor! Jag började gå trots att de avrådde mig i den värmen, och efter ett tag kände jag att det var faktiskt lite för varmt för dem kilometrarna, så en kille på en supermarket hjälpte mig att fixa taxi. Så några minuter i taxi sen var jag framme :-) Och riktigt spännande var där! Trots att hajarna inte var inne just den dagen... Tyckte lite synd om pingvinerna som inte riktigt såg ut att trivas i sin grotta, men blev helt kär i sköldpaddorna som var supersöta!
  

Sen tog jag bussen direkt hem från Ocean Aquarium, träffade en kille på busshållplatsen som visade sig jobba på samma hotell som mig, han var ganska ny så därför jag itne hade sett han i matsalen innan. Tyckte synd om honom som behövde åka buss i 30 minuter till jobbet, bussar som man inte vet riktigt när de kommer... Denna gången satt vi och väntade 40 minuter innan en buss dök upp... Men denna bussen var betydligt nyare, såg typ ut som bussarna gör hemma! När vi kom hem åt jag kvällsmat på jobbet, världens godaste chokladkaka fick vi till efterrätt! :-) Har även fått världens godaste moussaka på jobbet i veckan!
Lördagkväll var jag på Pepper (bar på jobbet) och kollade Eurovision Song Contest tillsammans med Yannis (en av killarna som jobbar i poolbaren på Napa Plaza). Var ju fler som jobbade som vi träffar varje dag i matsalen på jobbet så fick gratis drink av Zoltan som jobbade i baren och Georgia var servitris och smög åt oss jordnötter hela tiden! Perfekt! ;-)Var tyvärr DJ som spelade så hörde ju låtarna sådär bara... men min favorit av de jag lyckades höra var Grekland. Vi hade några norskor bredvid oss som satt o applåderade varje gång Norge fick 12 poäng... Jag gick efter halva röstningen, då hade man ju redan förstått vem som skulle vinna. 

I söndags kom så jag och Zandra äntligen iväg till Waterworld! :-D Och det var verkligen värt besöket!! Massvis med roliga vattenrutschbanor, vissa som man åkte en och en, vissa flera på madrasser. Var inte mycket folk där heller så vi behövde inte köa nånstans utan det var bara att åka! Vi testade nästan alla, och favoriten blev "Fall to Icarus"  där man åkte två på en uppblåsbar madrass. Började med världens stup och sen upp på en nästan lodrät vägg och tillbaka ner över några kullar i vattnet. Sjukt skoj! Fanns även en bassäng med vågor, och det jag blev riktigt förvånad över var säkerheten! Där är nämligen 2 lifeguards vid varje rutschbana som säger exakt hur man ska göra och som har ordentlig koll på om man kommer upp ur vattnet igen (står verkligen redo med sån baywatchbräda att hoppa i!) I bassängen med vågor stod där lifeguards var 10 meter och höll stenkoll på en! Nästan så man ville låtsas drunkna för att bli räddad av en snygging;-) Nä, det var verkligen mycket högre säkerhet än vad det känns som vi har i Sverige på såna här ställen! 
Har även fått reda på att ajg tydligen är otroligt lik hon som brukar ha Napa Plazas spa för flera gäster som varit där andra år som kommit fram till mig och börja prata med mig som att jag gett dem behandling förut... Till och med igår på Ayia Napa var det världens största muskulösa mörkhyade man jag sett som kom fram till mig och sa han kände igen mig från Napa Plaza där han jobbat tidigare år och bla bla bla... Han var faktiskt chef över säkerheten på Waterworld nu istället!  


Igårkväll när jag kom hem efter vi ätit på restaurang, där jag smakat det godaste och billigaste vitlöksbrödet hittills och ätit Kleftiko (en cypriotisk specialitet på lamm, potatis, tomat i ugn) så visade det sig att vår grekiska restaurang bredvid hade öppnat upp så de kunde se rakt upp till oss, så när jag tände lampan vände sig tre ansikten uppåt... Blir till att dra ner rullgardinerna om kvällarna nu, tyvärr stänger de ju inte ute den grekiska musiken som jag börja hata snart... Skulle försöka somna igår medan ett gäng engelska tjejer dansade på borden där till grekisk musik... Till och med så jag fick svårt o somna...

I fredags kom hyresvärden in med post till mig! 5 korsordstidningar var där!!! Så nu klarar jag mig lätt hela tiden här!
Förresten så har min blomma jag fått börjat ta sig! Men än så länge bara blad, väntar med spänning på den dagen den första blomman ska komma, om den kommer...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha en Zoltan i baren!

Kul att du hade gett dig ut på solo mission.. Både jag och Malin har tänkt skicka korsordstidningar. Men så tänkte vi att du redan skulle få så många så vi ville inte riskera dubbel uppsättning:) Har du inte något annat du väldigt gärna vill ha/behöver i ett trevligt paket på posten? Annars kommer det bara bli något tramsigt onödigt..

2009-05-18 @ 22:55:02
Postat av: berit

Haha en Zoltan i baren!

Kul att du hade gett dig ut på solo mission.. Både jag och Malin har tänkt skicka korsordstidningar. Men så tänkte vi att du redan skulle få så många så vi ville inte riskera dubbel uppsättning:) Har du inte något annat du väldigt gärna vill ha/behöver i ett trevligt paket på posten? Annars kommer det bara bli något tramsigt onödigt..

2009-05-18 @ 22:57:56
Postat av: Malin

Hanna, du måste ju verkligen testa det där stället igen där man blir hypnotiserad, och nästa gång verkligen bli det ;-) Jag är otroligt skeptisk mot sånt men det är ju ändå väldigt spännande om det verkligen skulle fungera! Hade velat va med dig på akvariet och tittat på sköldpaddorna och alla de andra roliga djuren =D vi saknar dig här hemma!

2009-05-24 @ 19:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback