Jag har fått en blomma! :-)

I veckan har jag fått en beundrare, eller säkerligen fler men iaf en som till och med ger mig presenter!
Det är nämligen så att varje dag när vi går till och från jobbet går vi genom Ayia Napa Monastery, det är ett medeltida monument som byggdes på 1500-talet. Det ser ut som en borg där det är några som jobbar med trädgården och gör den jättefin! De måste ha jäkligt långa arbetsdagar för de är där när vi går till jobbet vid 10 och när vi går hem efter sju!
Där är en gammal man som knappt kan nån engelska, typ bara hello, how are you, beautiful och nice... Iaf började det med att han klagade på att jag gick som en hösäck en dag där igenom (jag var trött och hade världens tyngsta datorväska...) Efter det sträcker jag iaf extra på mig varje gång jag går där igenom! Sen nästa dag när jag kom igenom stoppade han mig, och bjöd in mig i "hans" fina trädgård! Där fick jag plantera en blomma och sen gav han mig en planta! Jag undrade ju vad jag skulle göra med den och eftersom han dåligt kunde förklara sprang han iväg med den åt mig, sen planterade han ner den i en kruka och kom tillbaka och gav den åt mig! Jag vet inte riktigt vad det är som kommer växa upp där, han visade nämligen både att man kunde äta den och att det skulle bli bommor... men jag har döpt den till Agaton och den tar sig för varje dag! :-)

Han är så snäll denna mannen! Häromdagen när vi gick från jobbet kramade han mig. Sen pekade han på sig själv, och drog med sin arm över hela trädgården, och pekade på mig! För att säga "jag har gjort allt detta endast för dig!" 

Annars hade jag sett väldigt mycket framemot gårdagen då det var tänkt att jag skulle komma ifrån Ayia Napa en dag och se lite mer av Cypern! Det var nämligen så att Georgia, vår fitnessinstruktör skulle åka till huvudstaden Nicosia för att vara med i juryn i en fitnessstävling! Hon skulle sitta och bedömma folk indränkta i olja som står och spänner sig :-) Och jag skulle följa med och se på tävlingen! Skitkul tyckte vi båda det skulle bli men så lyckades Georgia gå och bli sjuk så det blev inget av det... Hoppas det kommer fler chanser!
Det blev inget av mitt och Zandras besök på Waterworld idag heller, Zandra har nämligen extremt ont i sin mage som inte riktigt vant sig vid Cyperns mat, så hon klarade inte av några vattenrutschkanor utan det blev sol och bad på Nissi Beach istället, vilket inte var alls fel det heller... ;-)

I torsdags var vi ute på en kväll vi hade tänkt skulle bli ett par drinkar bara, men vi hamnade mitt emot en gammal norrman. Som pekade konstigt på oss och först fattade vi ingenting när servitrisen kom och undrade vad vi drack för drinkar, jag trodde dem förde nån statistik eller att norrmannen förskte få oss utslängda på nåt sätt! :-P Och sen kom hon in med två nya, och när vi sa vi inte hade beställt dem så smålog norrmannen lite och erkände att det var han som bjöd, han tyckte nämligen att drinkarna var så väldigt mycket billigare här mot i Norge så han bjöd oss på drink efter drink...Jag fick tillsist bestämt visa honom att jag inte tänkte dricka mer...Men de var riktigt schyssta med frukten till drinken på det stället, stor skiva apelsin och coctailbär fick man! I like... Men sen blev det lite dansande och sen hittade vi två andra killar som skulle bjuda på drinkar... så det blev en seg dag på jobbet dagen efter...Jag hade som tur var bara halvdag så jag kunde ligga vid poolen på Panthea Village och sova på förmiddagen ;-)


Kommentarer
Postat av: Beirut

Tror aldrig jag hört någon ha en bättre praktik än du. Haha alltså! vilken gullig man, han ser lite gammal ut Hanna men vad vet jag. George Clooney är ju liksom inte ung men... Måste få uppföljning på vad som växer upp i krukan!

2009-05-10 @ 22:00:15
Postat av: Karin

Nu har jag hittat din blogg! Mitt liv i Glimminge påminner mycket om ditt På Cypern måste jag säga...;) Ellen hälsar så gott

kram Karin

2009-05-12 @ 16:16:31
Postat av: Hanna

Haha, jag kan tänka mig att du o ellen har det ungefär samma hemma ;-) Ge Ellen en stor kram tillbaka!



Och Ingrid, än så länge har det inte kommit upp annnat än blad ur krukan men jag väntar emd spänning på en knopp en dag! ;-)



Kramar Hanna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback