"Varning för stora istappar!"

Snön smälter... och fatta hur mycket det kan droppa och rinna när en halvmeter snö ska smälta bort! Det är väldigt lätt att bli kissnödig varje gång man är utomhus och  hör allt detta droppande just nu... För någon timme sen lät det osm grannens balkong ramlade ner men tittade man ut såg man istället en stor snömassa ramla ner från taket, så lilla Orsa håller på att förändras lite nu... ;-) Fick en helkroppsmassage på skolan ikväll, så när jag gick hem var jag dels lite groggy efter massagen och sen var ju inte det slaskiga vädret bättre, för lite kyla på det fram emot kvällen gjorde det både slaskigt o halt, så såg nog lite onykter ut där man ragglade fram, hade dessutom mina stövlar vilka är lite spännande i snö, håller på att göra världens vurpa varje morgon jag kommer ut med dem...

Såna här skyltar är ingen ovanlighet att se i Orsa just nu! ;-)

I början på förra veckan var jag ju hemma i Skåne en runda! Tåget ner gick mycket bra och massera på, lite kallt att sova på tåg bara. Vi fick ju hytt att sova i men de sängarna blir jäkligt kalla, väcktes också vid femtiden på morgonen i Göteborg när tanten över hade tappat ner sin mobil och böjde sig över mig för att nå den... och jag kan säga att de bäddarna är väldigt trånga så jag vaknade upp med ett par gamla bröst i huvudet och blev något irriterad... Hon kunde ju väckt mig o bett mig ta mobilen istället... hade varit smidigare...
När jag väl kom hem var det ju snö hemma också, i och för sig mest bara lite vita fjun på marken men trodde ju man skulle slippa snön ett tag, men icke... Pappa hämtade mig på tågstationen i Halmstad sen köpte vi nybakade frallor på Knutjöns i Båstad och sen hade vi mysig helgfrukost hemma, när klockan var 10 hade jag redan hunnit emd ur mycket som helst!! Blev typ världens längsta dag, men bra ju, man har ju mycket och hinna med när man e hemma! Så det blev en långpromenad i snöslask med Ingrid, lite masserande, en fotbollsträning hann jag med, fick även hoppa in och jobba några timmar på Torekov Hotell Spa två dagar, ryktet går när man e hemma och de hade sjuka terapeuter så några timmar kunde jag tänka mig att hoppa in! :-) Pappa har även blivit väldigt effektiv nu när han blivit av med grisarna så han har målat och tapetserat om i flera rum hemma, har blivit riktigt stiligt. Jag är dålig på att komma med förslag på hur det ska se ut men bestämde iaf hallen utanför mitt och Sofias rum, tre gråa väggar och en vinröd blev det. Först kom han med en färg som hette "dalaröd", men det kände jag att det funkade absolut inte, har fått nog av dalaröda stugor här uppe i Dalarna ;-P Så det blev som sagt lite mörkare...
Var också på två födelsedagskalas när jag var hemma, trevligt att träffa lite släkt. Hade kommit ett nytt tillskott också i januari som jag fick sett! :-) Min lillebror fyllde år förra onsdagen så på hans kalas fick jag träffat mitt fina fadderbarn Ellen, som börjar bli riktigt rolig nu med lite kraft i benen så hon kan nästan stå själv utan att man håller henne, och hon sitter bra och kan snart krypa! Inget snack än men hon börjar ge ifrån sig lite ljud, också har hon börjat få en tand! :-) Riktigt gosig var hon!!


I helgen var det Vasaloppet, Eleonor hade sin bror här och vi var ute i Mora i fredags. Rätt rolig musik, dj:n körde mycket 90-tal! :-) Sen skulle ni ju sett hur galna alla gamlingar blev när där kom en låt med Lars Kristers, Dalarnas stolthet just nu... min klasskompis avslöjade häromdagen att hon var släkt med en i bandet... jag tyckte inte riktigt det var något hon skulle skylta med ;-P Vi hade sjungit singstar innan vi stack ut, balnd annat Tommy Nilssons En dag och i tältet där såg vi en look-a-like till Tommy Nilsson med en blandning mellan den frisyren han hade när han sjöng En dag och den han har idag...haha, en riktig heting ;-P 
Sen på Vasaloppssöndagen var jag, Maja och Adela inne och kollade vid målgången, såg Lassi Karonen gå i mål, men Gunde var nog en bra bit efter ;-) Det jag är mest imponerad är är de personer som rör sig efter att dem åkt nio mil på skidor, flera stycken som gick på stan sen och såg pigga ut! Det hade inte jag gjort... Vi avslutade dagen med att äta på kinarestaurang i Mora! :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback