Studiebesök på Zorngården

Idag har jag ökat på min allmänbildning lite! Varit på det som mamma hela tiden försöker få mig att bli intresserad av att gå på oftare...MUSEUM! Vi var på studiebesök inne i Mora på Anders Zorn museet och hans hem. Museet var ju lite segt, har väl ändå bättrat mig lite på att inte helt dö av tristess men jag känner att jag verkligen försöker intressera mig för det och läsa o kolla på bilderna men hela tiden tänker jag bara "jag läser lite snabbare så är jag färdig tidigare..." För jag vill ändå läsa det för annars kanske jag missar nåt jätteviktigt ;-P Nyfiken som man är, vill kolla upp allt så ingen annan ska ha sett nåt som man själv missat...
Men Zorngården var faktiskt riktigt kul att gå på! Vi blev guidade runt där och hon berättade allting om rummen, Anders Zorn hade ju bestämt redan innan sin död att stället skulle bli ett museum så varenda grej är ju byggd med en tanke bakom! Skitsnyggt och riktigt lyxogt var det, där hade jag velat bo, även om allt inte var riktigt modernt så var det klassiskt stiligt! ;-) När jag gick där tyckte jag hela tiden jag kände igen grejer från rummen som skulle finnas hon någon jag kände, tror det är så att vissa saker kopplade jag till vissa tex. bjälkar i taket, järnspis till Hervéns och vissa äldre grejer till morfars och Tinna & Kurts...

Annars har vi självstudier hela denna veckan, vår lärares man blev plötsligt väldigt sjuk så hon är ledig. Lite hemskt för alla våra lärare råkar ut för nåt dåligt efter de varit hos oss... en fick världens influensa och blev inlagd på sjukhus, en annan skadade korsbandet o menisken i knäet och nu den tredje som plötsligt fått en dödssjuk man...
Vi behövde ju iaf självstudietiden med allt vi har att göra nu... så det känns rätt skönt!

Håller även på att köra lite extra hårdträning på mina benmuskler just nu, och jag som har väldigt lätt för att bygga muskler (hehehe, men det är sant! Ni skulle hört hur exalterad min sjukgymnast var varje gång hon mätte mina muskler när jag tränade upp knäet ;-)) "finnen" (en sjukt jobbig övning för baksida lår...) ska nu lagom till fotbollslägret i början av april ge mig lår i klass med Cam Abbot! Och hans är inte att leka med kan jag lova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback