Överlever man om man blir påsprungen av ett rådjur?

Här har kommit upp fler roliga skyltar i Orsa! Förutom "Varning för stora istappar", har det kommit upp skyltar nu som inte är hemmagjorda! De ser ut som riktiga trafikskyltar, och står lite här och var utanför byggnader i Orsa och varnar för snöras! Och det är faktiskt rätt läskigt när man går där och tittar upp för snö och is hänger ett par decimeter utanför taket! Och nu när det töar lite så går man försiktigt där utanför... :-S


Här ser man till och med hur tätt skyltarna står, lite bakom kommer nästa redan! Det komiska är att jag tycker där är för stort mellanrum mellan r och a så ser jag bara snabbt på ordet tycker jag det ser ut att stå snör-as... vad är det liksom, ett lik som är fastbundet med snören eller? ;-)

Igår var jag och Maja hos Josefin och hade lite tv-kväll, men varje gång jag går vägen vid ån dit så komer där rådjur utspringande i en jäkla fart, och kommer de från ena hållet så kommer inte de hinna stanna om man går där så då kommer man typ bli överkörd av ett rådjur! Undrar hur mycket man skadar sig då och hur långt man flyger... Så efter att ett rådjur kom utflygande bara tio meter framför mig och Maria när vi gick där för någon månad sen så visslar jag alltid eller sjunger lite så det verkligen ska höras att jag kommer. ;-) När jag gick hem från Josefin igår och var nästan hemma hörde jag hur en bil tvärbromsade in lite längre fram, och såg sen när jag kom dit att det var en polisbil som stod i korsningen precis utanför min lägenhet med dörrarna vidöppna och ut hade två poliser rusat och höll på att visitera två killar... jag blev ju väldigt nyfiken så gick precis intill, är ju väldigt svag för män i uniform också så ville ju ta en extra titt på polismännen (den ena var dock en kvinna... :-( ) Men fattade inte riktigt vad som hade hänt hörde bara hur killarna sa precis innan dem blev indragna i bilen: "ska ni inte ta henne också då"... då smet jag snabbt upp i min lägenhet... Men idag på gymmet berättade Ingela att hon hört på radion att två killar blivit intagna för stöld och misshandel i Orsa inatt... Kan det var dem jag stötte på... :-S
Sen var ambulansen hos huset mittemot mitt igår också! Men det var inte så mycket action, verkade mest vara en gammal gubbe som skulle in på läkarbesök eller nåt, för de tog det väldigt lugnt... Men man är faktiskt ganska van vid att stöta på ambulanser, polisbilar oh brandbilar utanför mig. De kör nämligen här förbi många dagar i veckan på vintern då de tränar halkkörning på Orsasjön! Så man kan känna sig riktigt säker här;-)

Annars är det plugg, plugg o plugg nu de sista veckorna. Skolan har lagt upp utbildningen så bra så vi har två stora tentor sista veckan... Dem har ju inte alls med varandra att göra heller utan det ena handlar om styrketräningsinstruktör (ett praktiskt och ett teoretiskt) för att få licens i det och guideutbildningen (säljning av resa, guidning i buss och utomhus) för att få certifiering i det... Förutom det har vi uppgifter i hotell och engelska som ska göras, så nu ska jag sätta mig och göra engelskan så man kan bocka av något från listan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback