1 vecka kvar i Orsa, 2½ vecka kvar till Cypern!

Jag har fått LIA-plats!!!
Kommer vara utomlands hela perioden i Ayia Napa! :-) Ett fyrstjärnigt hotell där som en svenska ensam har hand om spaavdelningen (Aqua Beauty & Fitness Saloon) på, så ska hon ha barn så jag hittade på arbetsförmedlingen att hon sökte en hudterapeut som ska ersätta henne denna säsongen. Så jag tog en chansning och skickade iväg ett mail till henne där jag berättade om min utbildning och erbjöd mig att hjälpa denna nya hudterapeuten! Hon nappade direkt så jag åker ner tillsammans med den nya hudterapeuten den 13 april och sen ska vi båda lära oss allt om spaavdelningen där för vi kommer själva ha hand om den tillsammans o sköta allt med behandlingar, bokningar, ekonomi, inköp, statistik o även gymmet! Ska nog även få lära mig hudterapeutbehandlingar som vaxning, färgning o plockning av bryn m.m Så det ska bli riktigt, riktigt kul!! :-) Ser framemot att byta ut snön i Orsa till sol och värme på Cypern... ;-) Och trivs jag där och så kommer jag stanna där fram till runt den 13 juni! :-)
Napa Plaza Hotel Här har vi hotellet -
www.napaplaza.com

Hade riktigt tur när jag letade flygbiljett också, kollade endast flyg på Fritidsresor, för det är bara charterbolagen som flyger direkt alla andra har byte i Prag eller Budapest så det tar väldigt många timmar mer... Och hade sån tur så 13 april fanns det biljetter kvar (eftersom säsongen inte kommit igång riktigt då) så jag fick en biljett för 295:-! Vadå billigt...
Jag kommer dela lägenhet där nere tillsammans med hudterapeuten (som för övrigt heter Zandra) så det blir nog jättebra! Bor man på hotell känner man ju sig mer som en turist så kul att få bo i stan och känna sig mer som en riktig invånare ;-P
Nu hoppas jag på besök av folk hemifrån när jag är där nere, jag har ju boendet så hittar ni någon bra flygbiljett är det bara att komma! ;-D

Nu sitter jag och är lite nervös för idag har vi praktiskt prov till Styrketräningsinstruktörslicensen för SAFE... :-S Känner att jag kan det men är ändå lite nervös... man vet ju liksom aldrig, kan ju få väldens black-out.... Men det kommer gå bra! Sen imorgon har vi teoretiska provet, vilket känns lite osäkert för en av våra lärare berättade att han fick göra det tre gånger innan han klarade det... :-S Så antingen är han väldigt trög eller är det väldigt svårt... Imorgon får vi se...


...Några timmar senare:
Yes! Praktiska provet gick som en dans! :-D
Nu är det att slå sig ner med teoriböckerna och plugga inför imorgon...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad roligt för dig!! solen känns riktigt lockande efter en kall,blåsig och snöig torsdagsträning

2009-03-26 @ 21:06:08
Postat av: Anonym

Haha, ja jag kan tänka mig det. Jag klagar inte alls över tanken att byta ut snö mot sol ;-)

2009-03-29 @ 22:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback