Veckans njutningar!

  • Idrottsgalan i Måndags - som jag fick sitta hemma och kolla på tv:n medan jag var grymt avundsjuk på Sarah som var där och jobbade, hade också velat frottera mig med det fina folket! Tyckte också det var grymt roligt att Zlatan inte kom högre upp än sjua på Jerringpriset i år, visst han gör bra grejer men inget som förvånar en längre... Mycket roligare med lite nytt folk som får ta emot de fina priserna! :-)
  • Pajdagarna på Café ett - måndagar är min favoritdag på buffétemat på skolans café, då har dem paj och soppa. Och jag är ju så svag för paj så det finns bara inte... de andra tycker det är lite roligt för min matlåda består ganska ofta av någon paj (köttfärspaj, linspaj... you name it!) Men måndagar har jag inte med någon matlåda för då kan man njuta av skolans goda pajer! Denna veckan var det broccoli & baconpaj vilket var otroligt gott! Det salta baconet passade perfekt ihop med broccolin! ;-P
  • Efterrätten i tisdags - i tisdags var det tänkt jag skulle äta mina köttfärsbiffar med potatis som jag hade med mig... men när jag kom in på Café ett för att hämta en gaffel ser jag den mest magnifika efterrätt jag någonsin skådat! Cashewnötter, marschmallows, cornflakes och kokos som dem smält choklad över. Alla var helt till sig och Maria gick så långt så hon tyckte det var "Allt en tjej behöver", och jag är nog nästan redo att hålla med henne! Helt galet gott var det,ska testa och göra det själv någongång, fast då utesluter jag nog marschmallowsen för tror det blir ännu godare då!
  • Högre temperatur - så skönt att de -21 graderna bara varade nån dag! Hela veckan har vi haft bara ett par minusgrader och det har snöat väldigt mycket, ända jobbiga är väl att det har varit väldigt grått ett par veckor nu, saknar solen!! :-(
  • Nya singstar-skivan - i måndags var vi inne i Mora, där hade dem rea på singstar-skivor så stod där med Sara och försökte välja ut vilken jag skulle ta av Svenska hits schlager, 80-tal och Rockballads... Efter stor beslutsångest och lång argumentering för de olika, körde vi ole dole doff... Men då tänkte jag köpa två skivor eftersom de var på rea, men kom till sist fram till man vill ju kunna ha några att önska sig och längta efter också! ;-P Så valde Svenska hits schlager, för den kostar alltid 349:- överallt så nu när den var nedsatt till 199:- kunde jag ju inte bara låta det gå mig förbi! De andra två kan man faktiskt hitta runt det priset annars också!
  • Pigall - mjölkchoklad fylld med nöttryffel, hur har jag kunnat missa detta chokladet! Grymt gott, helt perfekt lördagsgodis! ;-)
  • All sport - riktigt roligt med så mycket sport på tv nu, helgerna kan man ha tv:n på i bakgrunden med skidor hela dagarna och i veckan är det handbollsvm som hägrar!
  • Intjänade pengar - var iväg igårkväll med Clara och Annika och masserade ett gäng väninnor som hade tjejkväll, de blev så nöjda med massagen så vi ska dit om någon timme och massera dem idag också! Tjäna in en tusing på 2-3 timmar är ju inte alls fel! ;-)
  • Helkroppsmassage - i tisdags fick vi en helkroppsmassage av Hälsa4-klassen, som läser massörkursen nu. Inte alls fel, speciellt inte när man får det på lektionstid ;-) Vi har det rätt bra på vår skola...! ;-P Kändes lite komiskt bara att man vant sig så mycket  Fick också en rygg och nackmassage av Josefin igår, som var väldigt behövlig för min spända rygg...
  • Snygga killen på gymmet - vi har haft riktigt ögongodis på gymmet i veckan, en av killarna i svenska skidlandslaget inom telemark kommer tydligen härifrån. Adela har ju redan första tjing på honom för hon såg han först, men vi andra kan ju alltid se och njuta ;-P
  • Korsordstidning - unnade mig en ny korsordstidning igår, det kan vara en av mina nördiga favoritsysselsättningar... ;-P
  • Myskväll hos Eleonor - igår efter massagen på tjejgänget var jag hos Eleonor, där jag blev bjuden på paella som Eleonor, Ingela och Maja lagat till! Vi kollade på Let's Dance, varvat med lite hockey Mora-Leksand, fick pratat av mig lite med tjejerna varvat med lite telefonsamtal och sms från lite folk hemifrån! :-) Tillsist blev det film, kommer inte ihåg vad den hette men den var rätt bra! Oförutsägbar.... 
  • Bowling - blir det ikväll, men tror den kan räknas in i denna listan ändå;-) Hoppas på att jag har turen med mig idag och får in en hel hög med strikes! Orsa Bowling en lördagkväll kan vara lite spännande folk också ;-P Det är där det händer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback