Hektisk skolvecka!

Nu har vi börjat med ordentliga pluggveckor igen i skolan! Tidiga morgnar till minst 4 på eftermiddagen, i tisdags var vi en hel del som satt kvar ända till halv 6 för att göra klart ett arbete vi skulle vara färdiga med till dagen efter!
Då sa Malin "Hade vi gått i skolan någon annanstans än i Orsa så hade vi aldrig suttit kvar i skolan så här länge, men nu vet man ändå att man inte har något planerat när man kommer hem till lägenheten så då kan man ju lika bra sitta kvar här hos de andra och plugga..."
Och det är så deprimerande det är! :-P Nä ibland får vi faktiskt för oss lite grejer att hitta på... men nu är det så jäkla kallt ute så man håller ju på att frysa ihjäl när man är ute... Sen har det blivit sjukt halt så Adela gjorde en fin vurpa igår när vi var ute på en promenad! Jag var nära många gånger, men klarade mig! ;-)
Denna veckan har vi då läst Paketering av resor tre dagar, där vi har en lärare som har en dialekt som är en blandning av stockholmska och norrländska, låter ganska komiskt! Sen satt jag tre dagar och funderade innan jag igår kom på vilken disney-figur jag tyckte han var lik! Han påminner väldigt mycket om han som äger loppcirkusen i "Ett småkryps liv", har lite samma kroppsspråk och miner! ;-)  Sen idag började vi med Alternativ medicin, som jag kom på att jag läst innan på gymansiet också. Men det är ett väldigt brett och stort område och kommer nya grejer hela tiden så det är kul ändå! Idag har vi gått igenom lite om akupressur, fått testa på lite zonterapi-behandlingar- jag hade mest ont på punkterna för ryggen och lungorna! Men andas än iaf.... ;-P Sen slutade dagen med att vi fick ge varandra tjocktarmsmassage!

Annars fick jag ner grannen Maria på singstarkväll i måndags! Hon försökte men hon kunde ju inte riktigt komma upp i lika många poäng som mig ;-P Men trevligt var det iaf! Men Maria var inte riktigt lika van som jag på att sjunga singstar för hon hade rätt ont i halsen dagen efter... själv kände jag ingenting, men så har man ju också håll på med det här med singstar ett tag ;-P

Imorgon kanske det blir en runda in till Mora efter skolan med några i klassen, hade varit mycket trevligt och komma in till lite större civilisation, ta sig en fika och köpa ny almanacka. Den jag har nu går ut i slutet på januari och eftersom det händer så mycket i mitt liv när jag är här i Orsa så måste jag ju ha en almanacka att planera i, hehe... :-P Nä men en almancka har jag inte kunnat leva utan på många år, så det är faktiskt ett måste för att ha koll på mitt liv! 

Nu ska jag försöka bestämma mig för om jag ska köra på kyckling till kvällsmat eller göra korvstroganoff... har liksom tinat kyckling idag men gör jag istället korvstroganoff får jag matlåda till imorgon också för kycklingen räcker nog inte till matlåda också... Men ska jag in till Mora imorgon kanske vi äter kvällsmat där och då måste kycklingen stå i kylskåp till lördag..klarar den det... :-S Min beslutsångest får prövas idag...   


---   Det blev kycklingfilé... vågade inte låta den vänta så den skulle bli gammal och göra mig sjuk... :-S Fick se till och bara äta halva så jag kan ta andra halvan till matlåda imorgon;-) --- 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback