Jul!



Igår var det nyårsafton! Det firade vi i bygdegården där Frida, Evelina och Malin Brunosson hade anordnat en stor fest, runt 120 pers var vi. Det var mycket trevligt, med bordsplacering som jag ju alltid tycker är roligt när de har ansträngt sig med att gjort! Annars blev det lite dans och så så har ju lite ont i fötterna idag, jag svängde runt i min röda klänning som mamma sytt. Får ju passa på att ha den på tillfällen när man kan vara lite extra fin :-) Jag och Sofia hade hjälpts åt med att locka mitt hår rätt ordentligt och sen hade jag bara dragit ihop det i lite klämmor så det var inte alls särskilt avancerat. Men Olof trodde nästan jag hade varit hos frisör och gjort det! Han underskattar mig.... ;-P 
                     
En liten slide-show av Ingrids cigarr-rökning på tolvslaget! Både på Ingrid och på alla fotografer som skulle föreviga det...

För ett tag sen bjöd Olof mig på bio som en försenad födelsedagspresent, men han skulle vara väldigt hemlighetsfull så han berättade varken var vi skulle se filmen eller vad vi skulle se för film... Så först när vi fick biljetterna tio minuter innan visste jag vad vi skulle se på! Det blev The day the earth stood still och den var bra trots att vi  kanske inte var helt nöjda med slutet...

Annars har det varit lite singstar-kvällar över jul...har fått många skivor nu så man kan hålla på så man helt tappar tidsuppfattningen, tror man sjungit en timme så har man sjungit tre t ex.... :-S Vi var på förfest hos Emma Persson precis innan jul också skulle vi ut i Ängelholm och då kom vi knappt ut för vi var några stycken som fastnade helt i singstar-världen... Fick ju testat Singstar 80´s då också och den var ju inte och leka med, såååå många bra låtar!!! Kände sig dock lite osocial när man bara satt inne på deras sovrum och körde singstar hela kvällen, pratade ju knappt med några människor... :-S Juldagen firades också med singstar, hade fotbollscup i Strövelstorp dagen efter och jag hade lyckats stuka foten bara dagen innan julafton så jag kunde inte ut och dansa utan stod mest på balansbräda och hoppade på ett ben för att hinna bli tillräckligt bra till cupen! Så därför körde jag, Jojo, Emme och Evelina singstar hemma hos Emme hela kvällen. Vi hade många skivor att gå igenom för både jag och Emme hade ju fått några nya i julklapp och sen var vi ju tvungna att köra lite av de gamla godingarna också... så vi körde två lag- jag och Jojo mot Emme och Evelina. Tyckte det var säkrast om jag och Jojo var i samma lag för att inte börja slåss... Sen rusade tiden iväg och vi drog skiva efter skiva så när vi väl kolla på klockan första gången hade den runnit iväg till tio i ett! Vi trodde den var max elva... :-S Sen bor Emme nere i hålan utan mobiltäckning så där var inget som kunde störa en heller! Helt perfekt utgångsläge, och jag och Jojo vann alla skivorna förutom en, oftast med 14-0 också... :-P Det var bara Disney vi förlorade med 6-8...

Cupen dagen efter gick bra, vi åkte ut i kvartsfinalen med 0-1. Fast dem vi förlorade mot vann hela cupen så det var ju inte så illa! Foten gick bra, hade tejpat den till tusen men hade lite ont i den sista matchen så ganska lägligt vi åkte ut då... Blir ju dock lite irriterad på knäskyddet när man spelar inomhus... blir lite klumpig...

Annars har jag jobbat lite i mellandagarna ute på Torekov Hotell spa, det har varit skoj. Skönt när det bara är några dagar, och sen var det väldigt varierat med behandlingar inbokade så fick ju nästan göra hela utbudet dem har på de få dagarna jag var där! Var lite orolig för att det skulle bli lite mycket massage liksom, men det var ingen fara. Har ju jullov från skolan nu en vecka till sen bär det av upp till Orsa. Blir flyg iaf så tar ju bara en timme! Skönt och slippa alla timmarna på tåg...Lite tråkigt  man inte ska tillbaka till Rögle nu bara för jag trivs så bra på såna praktikställen... :-P

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Men Hanna! jag trodde vi var överens om de bilderna :) man kan inte rå för det som händer vid tolvslaget..

2009-01-07 @ 17:45:52
Postat av: Hanna

haha ja vi var ju överens om att itne lägga ut det på fevvan... men Mammis har ju redan sett det så vad är ju orolig förr?:-P

2009-01-09 @ 23:13:36
Postat av: Ingrid

Haha det är sant. Men när jag läser om mig själv börjar jag bli lite orolig för hur jag kan tänkas uppfattas.. Jag menar cigarr, whiskey och besk?? låter som en riktig karlakarl i sina äldre år:)

2009-01-09 @ 23:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback