Lärt oss ny massage!

I måndags fyllde pappa 55 år, tråkigt jag inte kunde vara med och fira hans födelsedag detta året heller, men man kan ju hoppas på nästa år kanske!

I veckan har vi börjat paketera vår egen resa vi ska göra i april med klassen. Än så länge har vår klass kommit övernes förvånansvärt snabbt, kan vara för att vår lärare är rätt bra på att "snabbt komma ner i tratten" som han alltid uttrycker sig... dvs. snabbt komma till beslut. Men vi har inte bestämt resmål helt än, utan har fyra vi ska ta fram mer information om och sen rösta om dem. Min favorit Paris försvann rätt snabbt... :-( hade tyckt det varit riktigt mysigt med en weekend i Paris, och extra kul för att det är precis när Maraton går av stapeln där! Men det tyckte inte tillräckligt många... utan alternativen vi väljer mellan är Riga, Prag, Budapest och det svenska billigare alternativet Ulfshyttan (ett typ äventyrsland utanför Borlänge, verkar vara ett rätt roligt ställe, men känns kanske lite töntigt att guida runt varandra i Borlänge...) Det är nämligen det resan går ut på lite, att vi dels ska lära oss att paketera en resa och även att guida runt varandra på resmålet. Nästa måndag har vi paketering igen så då ska vi bestämma oss och boka m.m.

Denna veckan har eleverna i klassen under oss börjat ha kundpraktik på massage, det perfekta för oss är att vi får komma gratis ifall inte tillräckligt med folk har bokat :-) Och sån gratistimme fick jag komma in på i torsdags! :-) Kostar i och för sig bara 100 kr för en timme, men än är inte alla tillräckligt bra för att man ska vilja betala det känner jag... ;-P De har liksom inte läst så mycket anatomi än så de vet inte var musklerna sitter som de ska massera, var på vissa kan massera på skelett ibland och tro de är på rätt ställe... några i klassen som fått masserat lårbenet istället för rumpmusklerna tex... Men om några veckor har de nog arbetat upp sig! Jag hade iaf tur och fick en riktigt duktig tjej, hon kändes som hon hade "massagehänder". Lärarna brukar säga så att man märker redan under första veckorna vilka som har anlagen för det, men sen finns det ju dem som inte har det men som kan träna upp det! Så dem som är lite sämre nu behöver ju inte känna att dem aldrig kommer lyckas...

I torsdags ringde pappa och berättade att de visade Rögle på canal plus, har ju dock inte den i mitt kanalutbud, men kom på att dem har den på gymmet... så blev sen träning på gymmet med en timmes konditionsträning vid 20-21.30... Man blev väldigt taggad av att kolla hockey samtidigt iaf, höll högt tempo! ;-)

I torsdags och fredags har vi haft Alternativ Medicin igen, återigen med lite alternativa schematider ;-) Alla var rätt så flamsiga och skoltrötta efter lunch igår så istället för att gå till fyra fick vi sluta vid två! :-) Dessa dagar har vi lärt oss en japansk massage - Shiatsu, det var himla skönt. Fast jäkligt jobbigt för terapeut att göra för man ska sitta på golvet hela tiden (patienten ska nämligen ligga på en matta på golvet) och helst på knä... problemet är att mina vader och fötter får inget blod när jag sitter på knä, blodtillförseln bara stängs av ner dit då... .-S Plus att mitt vänsterknä hänger sig och är jättesegt att sträcka ut efter att jag suttit på knä... Men får väl hoppas man kan utöva denna massagen ändå nångång! :-)
Sen igår hade vi en kinesiolog som lärde oss lite kinesiologi, väldigt spännande. Fick göra muskeltester och sånt inom det, skitkul var det faktiskt! Kan verkligen tänka mig att gå en kurs inom kinesiologi nångång! :-)

Idag har jag, Elenor, Clara och Cornelia varit inne i Mora och shoppat lite, en kofta, en tröja, ett läppglans och ett nytt nagellack blev det! Kul med lite nya grejer. Sen var det massor med folk inne i Mora idag och där stod häst och släde! Såna riktigt enorma arbetshästar med typ världens största ben! Man blev nästan rädd för dem... :-S Där satt folk i i gamla hembygdsdräkter och riktigt påbylsade med kläder. Fick höra att de tydligen var en årlig grej då de åkte med häst och släde på snön från Mora till Röros i Norge! Så om en två veckor skulle de vara i Norge, en kul grej att göra ju!
När jag kom hem var jag på gymmet och körde ett hårdpass, var lätt illmående efteråt men kan varit för att jag fikade med en varm choklad i Mora... jag blir alltid illamående av varm choklad eller våfflor! Vet inte varför men har alltid blivit det...

Nu har Elenor precis kommit så ska göra henne sällskap vid godiset och kolla film! Hyrt en film som ska bli väldigt spännande, hon i videobutiken rekommenderade den och det är en film som varken jag eller Elenor skulle valt om vi hade valt själva! Men kanske kan vara riktigt bra...snart så vet jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback