Back in boring Orsa...

I torsdags kom jag tillbaka upp till Dalarna, hade det så lyxigt så jag tog flyget upp. Går ju direktflyg Ängelholm-Mora så var uppe på lite mer än en timme! Kan alla ni tänka på som säger att ni ska komma upp o hälsa på ;-P hehe...Det är lite skillnad mot tågets 10 timmar och ändå kostar det typ lika mycket... Men det var lite snöoväder hemma när jag skulle åka så flyget blev lite försenat för det skulle avisas (tror jag det hette...) från snö och is. Sen var det lite läskigt också när vi flög för både när vi lyfte och när vi landade så var det lite turbulens, och det har aldrig varit nåt sånt förr när jag flygit! Så planet bara åkte fram och tillbaka i luften, kändes som en vante i vinden... :-S Också satt där en kille framför mig i min ålder och han blev rädd, så då blev ju nästan jag också lite orolig och skraj... Men det gick bra! :-) När jag kom till lägenheten visade det sig att min brandvarnare hade dåligt batteri, och pep en gång i minuten. Mina grannar informerade mig om att den hade gjort det nästan sen jag åkte i oktober... :-S Och dessa lägenheterna är väldigt lyhörda så jag tyckte faktiskt lite synd om dem, fast på samma gång var det rätt så komiskt :-P Men Orsa är lika dött som vanligt... Nu har båda skidklasserna LIA också så här är ju knappt några killar... Kommer väl bli krig mellan alla tjejerna innan terminen är slut :-P

Idag fyller annars Olof år, han fick en dator som vi lekte med innan i veckan, har värsta roliga programmet till webkameran så man kan se roligare ut än man gör i spegelhuset på Liseberg! :-) Här är några exempel...
     
    
Det var nog det bästa och roligaste med hela datan, fast touchscreen och fingeravtryck var också lite skoj! ;-)

I måndags var det Hanna-dagen, firade namnsdagen hos mamma med promenad, glögg och paella:-) Riktigt gott! Var faktiskt förvånansvärt många som kom ihåg att gratulera mig också! Namnsdagar brukar annars lätt gömmas bort... :-P På kvällen var Malin och Ingrid hemma hos mig så vi kollade Rögle lite när dem spelade och sen spelade vi spel, jag o Sofia var i ett stim och vann hela tiden ;-)

Sen var jag och Sofia nere hos familjen Thronée en runda i onsdags, mitt fadderbarn Ellen är ju så söt just nu! Och Alfred är en riktig datanörd medans Nora hoppar runt och har energi till tusen! :-)


Kommentarer
Postat av: Ingrid (igen)

Haha Olof ser ut som hulken där, visserligen är han inte grön men om man ser kroppsmässigt!

2009-01-09 @ 23:51:00
Postat av: Hanna

Ja och jag påminner lite om E.T tycker jag på den enorma pann-bilden!

2009-01-10 @ 00:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback