-21 grader!!!


Såhär såg det ut när jag gick upp för att gå till skolan igår morse! Jag menar -21 grader!!! Vad tar man på sig för kläder då liksom, finns det ens kläder (som man känner sig någorlunda snygg i...) som håller en varm då? Det blev långkallingar faktiskt! Som jag sen kunde få ett par svarta jeans över och varma ullsockar, sen var det väl en tre tröjor, jacka, mössa, vantar och halsduk.... Kände sig som en michelin-gubbe, sen kom jag till skolan och klagade på kylan och en annan tjej som kommer norrifrån sa "detta är väl inte så farligt, i julas hade vi -31 en morgon..."  Jag undrade hur hon frivilligt valde att bo i ett sånt frysfack...
 
Snygga Hello Kitty-ullsockar på!

Igår hade vi återigen Altenativ medicin, då hade läraren tagit in en dam som var synskt medium... Lite flummigt, hon snackade om människor hon med healing hade botat från cancer, räddat folk från bilolyckor, snackade om spöken på Orsa stadshotell och om någon undrade var dem hade tappat bort sina smycken så berättade hon att de låg i tvättmaskinen bla bla bla... Var väldigt flummigt och jag satt väldigt skeptisk fast man visste ju knappt vad man vågade tänka när hon var i rummet... :-S Vi gjorde även lite qigong, där vi bland annat skulle stå och massera våra egna bröst...! Såg väldigt roligt ut kan jag säga, fick tyvärr inget kort på det.. ;-P Men skulle tydligen vara bra för nåt inre organ eller nåt... 
Under alternativ medicin har man tydligen alternativa lektionstider också, så istället för att sluta 16.00 som vi skulle gjort fick vi gå redan vid 12.30! Läraren frågade om vi ville sluta då istället och trodde hon allvarligt talat att någon skulle säga emot...?

Sen spenderade jag, Adela, Jenny och Åsa eftermiddagen i Mora (där fick jag bita ihop utan långkallingar, kan ju inte se ut som en micheling-gubbe när man åker in till Mora, ser nämligen alltid många hetingar i Mora... ;-) Fick inhandlat en ny almanacka, även om jag och Jenny gjorde en väldigt stor grej av det och gick och valde i säkert en timme innan vi kunde bestämma oss... sen blev det Chai latte på Kaffestugan och matshopping på ICA Maxi :-) ICA Maxi är grymt undervärderat shoppingställe! Kan gå där i timmar, finns ju allt... Men dock inte den Singstar-skivan jag vill ha just nu... ;-P Och fredagskvällen är ju alltid vigd till mitt favoritprogram: Let's Dance! Om man ändå kunde få vara med där själv nångång...vi diskuterade igår vad som var den lättaste vägen, att bli känd eller att bli professionell dansare... men vi hade lite delade meningar tror jag... ;-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback