Ost- och vinkväll :-)

I söndags var jag, Jenny och Katta inne i Mora och kollade Yesman på den mysiga biografen Saga de har där! Det känns lite som man sitter på en teater mer än en biosalong. För man kommer liksom in i salen underifrån... så det känns som man gör värsta entrén när man kommer in och man bara väntar sig att folk ska stå och vissla och applådera, så man kommer av sig lite när man inte hör den där speakerrösten "här kommer miss Hanna Arvidsson" som atmosfären gör att man väntar på... ;-) På båda sidorna om ingången är där soffor, lite love-seats typ och sen framför är det som vanligt rader av biostolar. Sen längst fram på den lilla scenen som är framför bioduken står den lilla dalahästen som ska få en att förstå vilket landskap man befinner sig i... Försökte ta kort på den denna gången för tycker det är så komiskt att dem har ställt den där! Men var lite för mörkt så den syns ju knappt på fotot... Filmen var iaf väldigt rolig, mycket bättre än jag trodde den skulle vara! Handlar om en kille som är väldigt negativ och säger nej till allting hela tiden, plötsligt kommer han i kontakt med en grupp ja-sägare som testar på det mesta här i livet! Han får ett uppdrag där att hädanefter börja säga ja till verkligen allting i livet. Blir väldigt roliga händelser när han börjar med det...Man får själv en liten tankeställare att man själv kanske säger nej till grejer lite för ofta...så har försökt ändra det lite nu och inte ha förutfattade meningar om saker utan ta chansen när man får den! Gällande allt från små till stora saker ;-)

I tisdags lekte vi lekar i skolan på eftermiddagen, shit vad roligt det är! Min tävlingsinstinkt kommer fram direkt och Dezire tyckte det var så roligt och påpekade att mina ögon lös av vinnarinstinkt! Och vår spökboll blev nästan på liv och död där med alla tävlingsmänniskor! Det som nästan urartar till krig då är när tävlingsmänniskorna och dem människorna som tycker det är lite roligt att fuska hamnar i två olika lag... ;-P Vi lekte även en lek där man skulle vara i par och gå runt med halsduk för ögonen, sen skulle man låta som nåt djur och hitta till sitt andra djur, eller sjunga en sång, låta som något fordon m.m. Också barnsligt kul... :-) Skulle vilja ha såna här lekdagar i skolan varje vecka! Jag behöver väl inte nämna att mitt lag såklart vann på spökbollen, kunde man tro nåt annat eller...

Det har varit en Hanna på sitt bästa humör hela veckan, mina klasskamrater har hört många av låtarna som finns på min repetoar. De kallar mig Jukeboxen för jag sjunger hela tiden och man vet verkligen aldrig vilken låt som ska komma nästa gång... Stämmer rätt bra, jag blir själv ibland förvånad över vilka låtar jag kan, schlagerlåtar slår ju aldrig fel... ;-)

I skolan har vi haft coaching. Pratat mycket om val och lite hur man ska handkas med beslutsångest som är väldigt bra för Hanna Arvidsson som nästan får panik över vilken pizza hon ska välja när det ska beställas mat hemma... Nåt annat som var lite roligt var när vi skulle analysera hur man själv reagerade i vissa situationer. Vi fick en uppgift vi skulle göra (ett papper med nio prickar där man med fyra räta streck ska binda ihop alla punkterna), det första jag tänkte var "nej denna uppgiften har jag gjort flera gånger innan och jag glömmer varje gång vad det rätta svaret är..." det gäller liksom att tänka "outside the box" för att komma fram till det... Sen när läraren sa nästan direkt "nu är här redan några som har klarat det" så reagerade jag direkt med "då är det ju ingen idé man lägger ner tid på att försöka klara detta längre, man kan ju ändå inte vinna längre!" Så typiskt denna tävlingshjärnan.

I tisdags var jag, Malin, Adela och Elenor inne i Mora och strosade lite på stan, noppade ögonbrynen i en provhytt på Åhléns (finns inte nåt sånt bra ljus någon annanstans, man ser allt!) fikade på Kaffestugan och fick även en drop in-tid till att toppa håret hos frisör där, frisören i Orsa är så sjukt dyr - 405 kr för en toppning är jag inte sugen på att betala liksom! I Mora kostade det 300 kr, det är lite mer överkomligt. På vägen hem blev det en runda inom favoritaffären ICA Maxi också ;-)

I veckan har vi haft iskallt... Mellan -15 och -22 grader hela veckan... gick till och med till skolan i termobyxor här om dagen! (Förresten har vi lite krig här om namnet termobyxor, alla som kommer ovanför stockholm där dvs. brukar vara lite snö om vintern säger att det inte heter termobyxor utan täckbyxor medans alla vi som kommer från stockholm och neråt vägrar hålla med om detta... vi anser att täckbyxor är mer vindbyxor eller regnbyxor... få se om vi kommer komma överens nångång...) Igår var första dagen det var under -10 grader... kändes ju som sommar och man kunde gå i kjol till skolan! Idag har det tyvärr blåst som gjort det iskallt igen... snöat en massa också så undrar hur många decimeter snö vi har nu egentligen! Hoppas på att solen kan titta fram lite mer nu bara så man kan bli sugen på att åka skidor eller skridskor!  

Idag har vi varit lediga vilket gjorde att man igår hade fredagskänslor och ville fira lite! Så jag, Jenny, Adela och Malin tog oss en härlig kväll med vin, kex, ost, vindruvor och choklad. Riktigt gott var det! Detta avnjöt vi till säsongsstarten av Du är vad du äter ;-P Sen blev det Årets Kock och därefter fick jag äntligen se Sex and the city-filmen! Har velat se den sen den kom ut i våras men aldrig blivit färdig till det, men nu fick jag se den! Ännu roligare att det blev med dansk text! Malin hade nämligen inte dvd-kontrollen så kunde inte få till nåt annat än dansk textning... var bara Malin som tyckte det var väldigt irriterande, vi andra tre var ju i Danmark i våras på LIA så vi blev bara lite nostalgiska ;-)





By the way... idag är det min dopdag... brukar dock bara vara jag som kommer ihåg det... får gratulera mig själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback