Dr Arvidsson at your service...

Såhär roligt har vi på jobbet... ;-)
I veckan har vi haft det otroligt lugnt på vårt spa, till och med Zandra blev nästan helt galen tillsist. Men vi har haft skoj ändå, här får fitness-instruktören Georgia armarna vaxade! Jag har varit ledig en del, ingen idé jag bara sitter där och rullar tummarna ju. Och annars har vi haft tid till att hon har färgat och permanent böjt mina ögonfransar, sved som satan gjorde det men resultatet blev riktigt bra! En av poolkillarna kom in när hon höll på med böjningen av fransarna, då hade jag en helt rosa och blå kräm på så såg ju inte riktigt klok ut, han blev nog orolig att jag skulle se ut så sen...Har inte kört med mascara en ända dag sen dess, ser nämligen ut som jag har det hela tiden nu! Blir lika chockad varje morgon när jag ser mig i spegeln, snygg som bara den direkt från sängen! ;-)
Hörde den grekiska versionen av "alla som inte dansar är våldtäktsmän" på radion häromdagen... vet inte vilken som är sämst, den grekiska eller svenska...
Har även kommit på att om vi går med våra rockar öppna så ser vi ut som läkare, så jag försöker nu få poolkillarna att kalla mig "Doctor Arvidsson" istället... ;-)
 - Dr Arvidsson, how can I help you? ;-)

Annars har vi gjort oss mer hemmastadda här nu och hittar guldklimparna, en påse apelsiner för 1 euro (massor med apelsiner i så de kostar mindre än 1 kr stycket har jag räknat ut) och är hur goda som helst så är riktigt nöjd med den affären! Sen har jag hittat fullkornsbröd:-) Så min frukost är mycket godare nu! Vi har även hittat Zorbas och Eurobakers som har massor med godsaker! Köpt lunch där vissa dagar, är fin salladsbuffé med allt möjligt gott, fetaost, coctailtomater, allt som man plockar ihop från och sen dignar där av olika pajer, så pajälskaren Hanna blev ju helt lyrisk när vi gick in där! Finns även massvis med kakor, tårtor, pizzaslice och man kan designa sina egna baguetter! Bästa stället alltså!
Har även kommit igång med lite morgonpromenader då och då, fast att man är ute 8 på morgongen är det stekhett och svettigt... så ibland blir det kvällspromenader istället ;-)


Efter jobbet en dag var jag och Zandra på Napa Star Inn där de snyggaste bartendrarna jobbar och tog oss ett par drinkar, 2 st för 45 kr är ju inte fel! ;-) Så Strawberry Daiquiri och Grasshopper njöt jag av :-) Var nästan bara vi på hela stället också så vi blev riktigt uppassade! :-) Om några veckor lär där vara fullpackat...

Som ni kan se hade de även några väldigt speciella snapsglas som de gömt undan i en hylla på Napa Star Inn... jag reagerade inte direkt på vad det egentligen var som hängde och tränade chins på glaset... :-P Där fanns väldigt intressanta motiv på tavlor också som de hängt så man inte ska upptäcka dem direkt utan först när man kollar runt lite mer ordentligt!

När vi går genom torget på vägen hem från jobbet spelar och sjunger en tjej på en av restaurangerna typ varannan kväll. Bara det att hon har samma repetoar varje kväll... Och varje gång vi går där förbi lyckas man höra antingen Britney Spears "Hit me baby one more time" eller "It's gonna be a bri-i-ight sunny day..." vilket lätt sätter sig på hjärnan sen när man ska sova...

Vi har fått reda på nu varför vår personalmat var en sån katastrof första veckan, var nämligen så att alla här fastar innan påsk. Så nu efter får vi mycket mat och många spännande cypriotiska specialiteter, så nu är jag nöjd med maten! Pappa behöver inte vara rädd för att han ska få hem en sticka;-) Sitter på en pub nu precis bredvid vår lägenhet som ägs av ett äldre engelskt par. Jättesöta är det och bjöd alla på ost, kex, vindruvor, körsbärstomater, everything nu på kvällen! Gottegott och gratis! Snälla människor som tar hand om en! De verkar vara lite som alla säsongsjobbares mormor och morfar ;-)  

Idag på vår lediga dag tog vi en promenad till Nissi Beach, köpte med oss "brunch" från Zorbas i form av sallad och spännande småpajer. Till Nissi Beach tog väl typ 25 minuter från oss, men det var häftigt för det såg verkligen ut som ett vykort! Helt turkost härligt vatten, och vit fin sand! Så etermiddagen har varit skön och avslappnad, med avslut på restaurang där vi fick trerätters för 120 kr! Ett riktigt kap till... ;-)
 Nissi Beach!

Kommentarer
Postat av: Beirut

Är grasshopper en drink ändå? det har nog inte Torstens fattat, där fick man ju bara en ynka liten shot. Och det var ändå långt innan finanskrisen gjorde entré.. Kul att läsa Dr Arvidsson! Allt låter fantastiskt! jag blir depp när jag bara hittar biljetter för minst 3000. hur i hela fridens namn fick du en biljett med en nolla mindre?

2009-04-27 @ 11:56:03
Postat av: Malin

Bannis! Eller måste jag kanske säga Dr Arvidsson nu!? Det är jättekul att kunna gå in här och läsa om allt som händer där nere, fortsätt så ;-) Nissi Beach ser ju helt underbart ut!

2009-05-01 @ 20:11:33
Postat av: Hanna

Ja, äntligen får man grasshopper som den drink den ska vara! Och den har blivit lite av en favorit hos mig... Tja innan säsongen drarigång hittar man ju billiga biljetter... ;-) Vet ju där e en med fritidsresor för 250 kr hem den 30 maj iaf... Sen ner får amn nog försöka hitta någon annanstans vilket nog akn bli litedyrare ja...

Kul när folk gillar vad man skriver! :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback