Träningsläger i Danmark

Precis när jag kommit hem från Orsa på torsdagskvällen packade jag en ny väska och åkte på fotbollsläger till Slagelse i Danmark över helgen! :-) Blev inneboende med Jojo, Emme och My för två nätter i små rum med våningssängar. Första kvällen kom jag, Jojo, Amy o My 15 minuter för sent till samling bara för att vi tvunget skulle ner till centrum och handla på Stormarknaden, och varsin Bacardi breezer köpte vi och satt och smutta på på kvällen så det var ju inte riktigt värt risken att få straff för man var för sen... som tur var var Lars också sen!! Så eftersom tränaren inte var där var det ju ingen fara;-) 
Lars hade med sig en stor hatt på träningslägret, som man blev tvingad att ha på sig om man gjorde något som han ansåg man skull ha straff för... jag är förvånad över att jag klarade mig utan att få den en enda gång! Kanske har något att göra med att jag o Jojo tyckte den var rätt fin och ville ha den... 
 
Vandrarhemmet hade värsta Sound of music-trappan, så vi körde familjen Von Trapp med fin uppställning!

Efter sång till gamla goding-låtar på kvällen blev vi bjudna på fest med ett herrlag från Hestra som var där på träningsläger, de var inte så smidiga bara när de började med att fråga om vi hade singstar med oss, nej sa vi och då sa dem "jaha, men då vågar vi ju säga hur illa det lät..."! De blev inte populära hos oss med den kommentaren, men dem jobbade upp sig på festen nästa dag! 
        Hela gänget!
För som sagt blev det party på lördagen! Även då såklart mycket sång, funderar ibland på om vi sjunger mer än vi spelar fotboll i vårt damlag... Vi hade satt ihop lite bord så alla skulle få plats, efterhand kom killarna från Hestra och anslöt :-) När innehavaren av vandrarhemmet inte ville ha oss skrålande där längre stack vi ut, jag var lite seg med att bli färdig så gratisskjutsen med alla andra hann åka iväg och jag, Jojo och Annika fick ta taxi... Men det var ju ingen lång bit så vi blev inte ruinerade... Som tur var hittade vi snabbt stället där de andra gått in, utanför hängde nämligen 5 av tjejerna som inte är 18 än och försökte få vakten att "förstå" att de hade glömt sina leg... då kom jag på att jag inte heller hade leg med mig (min plånbok fick nämligen inte plats i jackan så jag bestämde mig för att tigga pengar av Annika hela kvällen...) Men vakten sa direkt att det var ingen fara för han såg på mig att jag var över 18 :-D Snacka om att jag blev lite nöjd efter den kommentaren!! På utestället var det riktigt kul, vi var ju typ först där för vi kom dit vid 12 och där gick tydligen de flesta ut först vid 2 för att stanna till stället stängde vid 6-7 på morgonen...! :-S Men så länge stannade inte vi, jag fick trevligt sällskap på en promenad hem tidigare än så, kom dock ändå inte i säng förrän 6 på morgonen och blev väckt av Annika 7.50 (10 minuter innan väckarklockan skulle ringa, vilket var lite taskigt av henne...) Så söndagen var Hanna Arvidsson övertrött, men det var himla roligt att vara så, var ju väldigt lättroad liksom! Men söndagmorgon var det träning, med rugby och annat spännande så fick bland annat Camilla leva ut sina aggressioner på oss andra ;-P Vi körde även fina knäövningar varje träning så att vi kanske ska få lite bättre knän och få bort stämpeln som Västra Karup - laget med knäskydd... 
 Starka knän på gång...

En annan stark grej från träningslägret var vädret! Det var sommarvärme och vi tränade i shorts och t-shirt(förutom sista dagen som var lite kyligare så man fick ha långtröja...) och vi låg och solade väldigt lättklädda (ni skulle sett Gobben...)
 Riktigt skön plats hittade jag hos Annika!
 
Saker jag märkt denna veckan:
 - Jag ser nog mycket äldre ut än på länge för jag har varken behövt visa leg på systemet häromdagen eller för vakten när vi skulle ut i danmark :-D
- Skåne har invaderats av danskar, när jag stod i provhytt på Väla hörde jag bara danskar omkring mig och kunde lika väl varit på andra sidan sundet... De njuter av finanskrisen...
- Det är riktig vår, jag vet till och med dem som badat i havet redan! Men jag väntar nog med havet tills jag kommer till Cypern på måndag... ;-)


Kommentarer
Postat av: Lina

Hihi, kul att få en liten inblick in the life of Hanna. Hoppas du har det alla tiders på Cypern! Fin bild på dig o Annika. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback