Första tiden i Cypern!

I måndags bar det av till Cypern, efter att vi hämtat upp Zandra (hudterapeuten som är min handledare och som jag delar lägenhet med) på Knutpunkten for vi ner om Malmö och lämnade av Sofia först, vilket vi inte skulle gjort för från centrala Malmö hittade vi knappt till Sturup, var typ noll-skyltat liksom... Så efter några felkörningar, samtal med Sten-Åke och jag varit nära att få lite sammanbrott kom vi till sist på rätt väg till Sturup! Där klarade jag mig från att betala extra trots att jag hade 5 kg övervikt, men jag gav henne mitt bästa smile och gömde handbagaget (så hon inte skulle se hur tungt det var), Zandra klarade sig inte lika bra. Hon ska ju vara här nere till November så hon hade rätt mycket övervikt, och fick betala 400 kr för det... Sen genom säkerhetskontrollen där hon hade glömt några hudkrämer i handbagaget som hon vägrade slänga, så hon fick rusa ut och checka in de också!
Väl på planet fick jag värsta bästa platsen, precis vid nödutgången så kunde sträcka på benen hur mycket man ville! Hoppas på att få den alltid när jag ska fyga hädanefter för med den platsen kan man flyga hur långt som helst utan att få ont nånstans!


Tyckte dock lite synd om en kille i "Lars Mårtensson-längd" som satt ihopkurad i de trånga stolarna några rader bakom mig... På flyget hamnade jag bredvid en som hette Hjördis, och jag kan säga att hon var precis så som man tänker en Hjördis ska vara! Där var en hel del charteroriginal med planet... Till och med några som började klappa så "charter-käckt" när vi landade i Larnaca... :-P
När vi landat på Larnacas flygplats i Cypern märkte jag att min fina resväska hade slängts hårt så det blivit ett hål i den! Så efter lite ifyllning av anmälningspapper kom vi iväg lite senare än tänkt, men utanför flygplatsen stod fortfarande Jeanettes(hon som egentligen äger spa:et men nu är hemma i Sverige för att föda barn) man Lakis och väntade på oss. Såklart höll vi på att hoppa in på fel sida i bilen, tänkte ska han låta mig köra! Glömde ju bort att här är vänstertrafik... glömmer bort det hela tiden, typ blev nästan irriterad i början när vi blev omkörda på högersidan på motorvägen! Sen var det ju sisådär med bälte i bilen, Zandras funkade inte o Lakis bara "No, we dont use them, I'm not gonna drive so fast..." Sen hade han ingen hastighetsmätare i bilen så har ingen aning om hur snabbt det gick...
På vägen till Ayia Napa fick vi lite guidning av Lakis! :-)

 Vår lägenhet!
Väl i Ayia Napa visade det sig att vår lägenhet ligger precis vid Grabbarna Grus, bara ett hus emellan! Och där ligger en del andra skandinaviska pubar som skyltar på svenska, så vi har hamnat i ett litet skandinaviskt hörn! ;-P Vår lägenhet är väl inte helt ok, de har ju inte riktigt samma renlighetsstandard i Cypern som vi är vana vid i Sverige. Men vi har försökt rengöra den så gott det går, ska moppa golvet när jag kommer hem ikväll så man inte ska få helt svarta sockar så fort man går på det längre... Vi har iaf tre sängar, så här är gott om sovplats om man vill komma o hälsa på! ;-)


Lite om Aqua Beauty & Fitness Saloon på Napa Plaza
Detta är alltså min LIA-plats! Mina arbetsuppgifter är främst att göra några massager på förmiddagen och sen lite massage ute vid poolen på eftermiddagen, annars receptionsarbete eller assistera Zandra om hon behöver hjälp! Gäller att verkligen anstränga sig vid massagerna, dricksen är ju det ända jag får som lön... Hade två massager igår och fick 15 euro i dricks, så lite nöjd ;-) Gillar ju tävlingar så får se hur mycket jag kan få från en kund som mest ;-P

Hotellet har en väldig hierarki, vilket jag inte alls gillar... Men tror inte det är läge att sätta sig upp mot hotellets manager, honom får man inte ens ta i hand och knappt se i ögonen... fjanteri sånt alltså!

Spa:et är  i en liten röra just nu, för de håller på att bygga till en aerobissal bredvid men det ska bli klart i denna veckan så då slipper man bankande när man har behandlingar... Hoppas även de städar upp ordentligt då för även här (som i lägenheten) känns det lite orent, man blir lite beroende av alcogel...

Vi får lunch och kvällsmat på hotellet men de är ju inte direkt så måna om att deras arbetare ska få ordentlig mat... En friskvårdare som jag försöker göra allt för att få i sig av alla näringsämnena :-P Kvällsmaten är oftast bättre än lunchen, ibalnd finns där vatten att dricka till, men inga glas... och ibland tvärtom- inget vatten, men glas... Men ibland har dem fått till det och ställt fram allt! ;-P När vi äter sätter sig alltid städtanterna vid ett bord och för ett jävla kackel, de har även en massa annan mat de plockar fram och äter medans vi får sitta och nöja oss med det skumma vi erbjuds... men lunchen idag var lite bättre! Första gången man till och med kunde äta sig mätt ;-P

Har redan fått en hel hög beundrare som jobbar på hotellet efter mig, de kör verkligen med kärlek vid första ögonkastet här.... ;-P Först har vi Rafael, som direkt flyttade och satte sig bredvid mig första dagen vid amtbordet när där blev ledigt... Efter det var han inne på spa:et och frågade ut mig om hela mitt liv typ... Nästa dag fick han konkurrens av en annan kille, som nästan direkt började kalla mig darling och försöka kyssa mig... man bara hjälp! Men tror jag fick han att förstå att jag tyckte han var lite väl på idag... Då blev han sur och sa "we're not friends anymore..." men jag tror han kommer hämta sig snart ;-P Dem gör ju nästan till och med mig generad när de är så här på...

Igår var det en israelisk gäst inne på spa som berättade att han var massör, ordentligt utbildad också för började förhöra mig på muskler på latin för att kolla om jag var ordentligt utbildad! Sen helt plötsligt sa han "let me see your hands"  så jag sträckte fram min hand och då började han bara massera den, jävligt hård massage men jag bara tackade och tog emot, var jävligt skönt... Han tyckte jag hade muskulösa händer ;-) 

Snacka engelska hela tiden går jättebra, till och med gäster som trott jag varit från Amerika! ;-)  


Igår övade även Zandra lite behandling på mig, fick löst upp lite vax i öronen med öronljus! ;-)

Som avslutning kommer här lite bilder på gulligt godis jag hittat fotade i en affär häromdagen! Finns alltid så gulliga förpackningar när man är utomlands...
Här kommer söta små tuggummiförpackningar, för dem som inte vill köpa så många...

...och även gulligt Kinderäggchoklad i form av en flodhäst, "Happy Hippo" heter den! Tror hon i affären tyckte jag var lite knäpp när jag bara tog en massa foto och inte köpte nåt... 
   

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hallå Hanna!

På det hela taget låter allt ju rätt bra! Eh sköna typer, Rafael och den andra casanovan.. skulle dock behövt lite nackmassage av dig, tror jag fått whiplashskada efter tidernas cykelvurpa.. Hade så fortsatt bra! vi hörs! kramar

2009-04-16 @ 17:32:09
Postat av: Sofia

Oj, förlåt att jag kluddade till det! Tur att STIG-Åke kunde hjälpa er! Jag får lite deja-vu-känslor av casanovorna, från "Egyptien"... Kortet med öronljuset är sjukt kul! Det låter som att du har det helt okej! Kram

Postat av: Malin

Fick många goda skratt haha! Men du måste köpa Happy Hippo. Köpte den ett par gånger på Mallorca senast, den är jättegod ;-)

2009-04-16 @ 20:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback