I like bygdegårdsfester!

I lördags hade Per, Mange o Jessica 25- och 30-årsfest i "välkända"  Västra Karups bygdegård, som det så fint var beskrivet i Svensk Damtidning! (Tydligen hade någon smårik sak haft 50-årsfest där för ett tag sen och då hade Svensk damtidning varit där och fotat alla gäster till mingel-reportage till tidningen!) Lite coolt... Kanske hamnade man på samma plats som nån av grevarna suttit på då ;-P Bordsplaceringen blev jag ju nöjd med, Per o Mange vet hur jag vill ha det så ;-) Jag hamnade alltså mellan två singelkillar, hehe...så det kunde ju inte bli annat än lyckat! ;-) 
De hade även fixat fram en massa helium, så jag o Elin körde hårt på heliumet ett tag, sjunga med helium är oslagbart! Undrar om rösten kan bli sån permanent om man drar in väldigt mycket.... vi snålade ju inte precis men jag har iaf fått tillbaka min vanliga röst, är ju egentligen ganska mörk så hade nog inte skadat med lite helium ;-)
                                             
För ovanlighetens skull var faktiskt alla tre systrarna Arvidsson på samma fest!
                                             
Vi började kvällen med fördrink hos Emma Hervén, där jag tog "lättklädda" bilder på Ulla med min nya mobilkamera! Haha, hon gillade inte det riktigt... Men kameran på mobilen är helt klart godkänd, även i lite dunkelt ljus ;-P Sofia pillade med våra fina presenter som hon suttit o pysslat ihop under dagen- fotbollar som såg ut som en blomma med aluminiumfolie som blad runt om! Fiffigt! ;-) 
                                               
Det blev såklart massor med shakande på dansgolvet! Hade sjukt ont i fötterna mot kvällens slut... men sånt e det värt ;-) Frida hade fixat till mitt hår också, med flätor o lockat såg jag ut som en lite docka ;-P Det gjorde ju inget att jag till det hade fått låna världens snyggaste kjol av Malin... ;-)
Ja, festen blev verkligen en kväll som kommer ligga i topp länge! ;-)

I onsdags fick jag vara med o hålla i ett dans o sång pass för 6-8-åringar på Aktiverum. Skitkul! Var typ som när jag sjunger karaoke! Alla barnen hade med sig färgglada mickar, min favorit var en tjej som hade en ljuslila med glitter på ;-) Sen var det dansande och sjungande framför spegeln till ABBA, schlagermusik o allt möjligt, var ett pass som passade mig upp i dagen! Grejen är att de behöver faktiskt fler instruktörer till de passen så kanske man ska satsa på ;-P hehe... En timme kan jag klara att ha tålamod med barnen... Healingbehandlingen jag fick testa på kändes väl sådär, väldigt avslappnande och skönt men annars vet jag inte om det gjorde så mycket... :-S Men tja, jag kanske inte är riktigt rätt person för att ta emot en sån behandling...healing och sånt är ju inte de första folk skulle koppla mig till... :-P
Idag har jag hållit i cirkelträning för 11-14 åringar, gick bra, satte ihop lite fina styrke- och konditionsövningar som de fick jobba mellan. Satt ihop cirkelpass förr så det var en baggis ;-)

Nu ska jag nog dra ner på stan en snabbis, har en del folk jag behöver köpa presenter till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback