Snart första lia-delen avklarad!

Ja, nu har jag mina sista dagar hos Aktiverum i Helsingborg. Skönt för där har varit lite segt... de dagar jag är i spa har jag ju och göra men det är ju bara två dagar i veckan och de andra dagara är det ganska segt, mest gå runt o titta man kan inte jobba så mycket själv. Men det är ändå ett ställe som jag skulle kunna tänka mig att jobba på, då har man ju grejer att göra där, men att gå där som praktikant är det inte lika mycket av dessa arbetsuppgifterna man kan göra...Denna veckan har jag verkligen varit överallt där också, till och med passat barn o lagat mat! Känns liksom inte ritkigt som jag får ut så mycket av det stället... Men nästa vecka börjar jag hos Rögle, massera hockeykillar kommer nog bli bra som omväxling ;-)

I söndags var det Fars Dag, då var vi först på fika hos Tinna o Kurt vilket jag kom lite sent till för jag o Annika hade varit ute i Helsingborg kvällen innan och här har ju uteställena öppet till fem på morgonen så vi kom inte i säng förrän halv 6... för första gången sen jag gick i högstadiet sov jag ända till ett på dagen! Så därför blev jag lite sen till fikat hemma... Efter det åkte jag, pappa, Sofia o Per till Torekov och åt på G Swenssons. Blev vitlöksbröd och lamm med rotfruktsgratäng, mycket gott! Sen kollade jag och Olof på Sanningens Ögonblick på kvällen, ganska komiskt program det där.... Hann även inom Ingrid en runda och ge henne en försenad födelsedagspresent och träffa henne lite innan hon skulle åka till Italien dagen därpå. Då fick man även höra historien om klantiga Ingrid som hade blivit tvungen att spendera fars dag med sin pappa nere i Malmö för att fixa ett provisoriskt pass för 980 kr... hon hade nämligen upptäckt dagen innan att hennes pass hade gått ut för ett och ett halvt år sen...

På lördag är det VKIF:s avslutningsfest i Bygdegården, hoppas på att denna bygdegårdsfesten blir lika lyckad som den förra! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback