Påsken i Orsa!

Ja påsken detta året firade jag i Orsa. Vi var bara några stycken i klassen som stannat kvar här uppe, så det kändes lite tomt. Men på långfredagen gick jag, Eleonor o hennes bror o Maja o hennes bror ut på Lilla Krogen i Mora. Det var skoj, fastän de hade det sämsta live-band jag varit med om! Kunde typ inga låtar över huvudtaget... o de var så jäkla olika, den ena såg ut o vilja spela hårdrock, den andra dansband... trummisen var minst tio år äldre än de andra och den sista medlemmen var mest förvirrad... Hopplöst dåliga, fast vi hade som sagt kul ändå! Men man är jävligt skadad för tillfället av all massagen... kollar på folket på krogen på ett litet annat sätt, typ den har vädigt utåtroterade fötter, säkert spänd i pirirformis-muskeln m.m.... :-P
På påskafton kom mamma och Hans upp, de bodde på Fryksås hotell så vi var där uppe o åt trerätters-middag både påskafton och påskdagen :-D asgod mat!!! Verkligen det bästa på länge! Och dem bjöd på champagne, vin, likör och grejer! Blev så bortskämd dem helgen! ;-) Just nu är jag för övrigt rätt trött på att laga mat själv, blir typ "20 minuters rätter" varje dag... Så ska bli skönt att komma till Hotell Borupgaard i Danmark om två veckor och få hotellmat varje dag! :-D Jag, mamma och Hans var även uppe i Orsa Grönklitt en runda och satt i solen och solade! Och sen åt vi våfflor och drack varm choklad på Fryksås café. Var perfekt väder hela påsken, klarblå himmel med strålande sol och glittrande snö! Så man blev ju nästan lite brun ;-P 
På annandagpåsk åkte mamma och Hans vidare mot Lappland där de skulle åka skidor en vecka hos några grannar som hade en stuga där uppe. Då var jag och Eleonor ute på Orsasjön och åkte skridskor i två timmar! Gäller ju att passa på när det var så perfekt väder! Sen lagade vi mat och pluggade ihop. 
Så där såg min påsk ut! Är riktigt riktigt nöjd med den, fryksås och mamma och Hans förgyllde den ;-) 

Nu är det som sagt bara två veckor kvar här i Orsa, sen bär det ner till Danmark och hotell Borupgaards spa, ligger utanför Helsingör, i fem veckor. Ser framemot det riktigt mycket, vi är 4 tjejer som ska dit så det kommer bli riktigt kul! Och sen är det ju nära hem och till kompisar i Lund och syster i Malmö ;-) Så det kan nog tänkas bli lite besök, har varit väldigt sugen på Malmös falafel ett tag, så var beredd syster yster! ;-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback