Fest, fotboll och god mat!

Nu har det hänt riktigt mycket sen sist jag skrev här! Jag måste bli bättre på att uppdatera här...Vi har haft riktig sommarvärme här nu hur länge som helst iaf! ljuvligt! :-D

Fredagen den 30 maj var jag uppe i Halmstad och gratulerade Magdis till hennes sjuksköterskeexamen. Hon hade mottagning i de gamla härliga festlokalerna på Gamletull, blev desto lugnare fest denna gången i den lokalen än sist jag var där dock... Men det var väldigt kul och träffa allt Glimminge Plantering-folk från Göteborg och Lidköping :-) Fick höra lite om Johannas liv i Amsterdam, se Lisas italienare och höra lite om hur det gick på tandläkarprogrammet! Föräldrarna höll lite fina tal och så bjöd Magdis på en riktigt smaskig buffé!

Dagen efter, dvs. den sista maj var jag, Jojo och Annika nere i Helsingborg och kollade U21-landskamper på Olympia! Kom fram till att det var säkert 10 år sen jag var där sist och jag kom ihåg Olympia som mycket större än det var... Vi satt iaf i blagande solsken från fyra på eftermiddagen till nio på kvällen och kollade först Holland-Portugal och sen Sverige-Frankrike. Det var jäkligt varmt, tror nästan vi svettades mer på läktaren än vad de gjorde på planen... ;-P Mellan matcherna var vi och åt, Annika fick ett smärre utbrott på mig pga min beslutsångest att komma fram till vad jag ska äta... stressen från Annika gjorde att jag valde kycklingsallad (som vanligt...), men den var god! :-)

söndagen den 1 juni var det derbydags! Vi åkte ända till Grevie och mötte Bjärelaget, förr hatade jag att möta Bjärelaget, det var alltid en sån hatmatch och man bara önskade den skulle vara över. Men nu är det inte alls lika farligt längre, jag var inte ens nervös innan! Fast det var vissa andra... ;-P Det blev en bra match iaf, trots extrem värme och det kändes som en öken i munnen bara efter en rusch... 1-1 slutade det, vi borde vunnit. De hade dock största bollinnehav men vi hade målchanserna, det ville sig bara inte riktigt denna gången. Vi tar dem hemma i höst istället!
Under dagen hade faster Inger även öppet hur för att fira sina 60 år, så dagen tillbringades där en del också och man fick nöjet att träffa alla småkillar som kommit till i släkten de senaste åren. Blev en ny kille i släkten för ett par veckor sen, men hoppas på att Anna får en tjej i september, det är lite tunt med dem i släkten Arvidsson...

Förra onsdagen, 4 juni, var vi uppe och såg Pers bal, då han var så stilig i sin nyinköpta kostym, med blå- och vitrandig skjorta, vit slips och vita finskor. Han var riktigt snygg, fick han inte tjej den kvällen så... ;-P Tyvärr var där många utav tjejernas klänningar som var riktigt gräsliga. Där var en båstad-bimbo i knall-lila kort klänning, hennes hår hade fallit offer för den hemska våffeltången från början på nittiotalet (vilken även de tre andra i hennes bimbogäng verkade ha fastnat i).. även sminkningen var grotesk med starkt rosa läppstift, jag hittade stora likheter med Madame Mim från Kalle Anka... tur inte Sofi Fahrman var där och såg henne, hon hade aldrig hämtat sig!

Dagen efter, 5 juni, tog Båstads gymnasium studenten. Jag och Jojo var hos vår gamla fotbollsspelare Sofie "Röven" Sivertsson med blommor och choklad, Sofie tackade med att bjuda på mat, vin och skumpa. Fick även testat den äckligaste besk jag varit med om... Gåshud över hela kroppen i flera minuter efteråt och eftersmaken försvann aldrig! Det gick inte ens att drick upp hela! Värsta jag varit med om...

nationaldagen var vi nere i Landskrona och spelade match, efter det kollade vi på herrarnas match hemma på idrottsplatsen och på kvällen åkte jag, Jojo, Cornelia och TP ner till Båstad och åt på restaurangveckan på Papas. Precis när vi fått vårt bord och satt oss ner går brandlarmet! Så alla fick så snällt lämna byggnaden, Cornelia som var inne på toaletten när larmet började tjuta hade noterat ett väldigt rökigt kök... men servitörerna sa att det var ingen fara, men vi fick följa reglerna och vänta tills brandkåren kom och checkade för säkerhets skull. Sen fick vi iaf komma in och äta, världens godaste var det! Riktigt gott med grillad entrecoté, chilirostade nypotatis, glaserade vårprimörer och ört- och vitlökscreme. Förrätten var inte mycket sämre, lite skaldjursinspirerat.

Den 7 juni hade vi match igen, en viktig en som vi vann med 4-0 och därmed avancerade om Bjärelaget och en till i serien :-) Efter slutsignalen rusade jag in och duschade och bytade om för att sen åka upp till kyrkan och se när min kusin gifte sig. Tyvärr hade dem valt att inte bjuda med sina kusiner...taskigt värre, fast i och för sig en kusin som bott i Stockholm en massa år så vi träffar i princip aldrig honom... Kvällen tillbringade jag istället hemma hos Jojo med några andra damlagsspelare kollandes EM till pizza från Snygge-Mattias och vin och cider. Vi körde 1 klunk för hörna, 2 för frispark och hinkvis då det blev mål! ;-) Sen stack vi ner till Peppes, fått biljetter av Jonas till tidningen Images lilla kväll där, så det bjöds på öl och världens godaste pizza-slice! Och jag tycker egentligen inte om pizza, men den här var riktigt fin! Jag o TP kom även upp till V.I.P-rummet Kristallen, där Zlatan och Ljungberg brukar hänga ;-) Vi lånade Niklas kort i tron att han skulle få tillbaks det när vi kom ner igen... men det blev en liten miss där, Niklas blev inte sur som tur var. :-S
Kristallen var riktigt snofsigt, man fick ett glas fin champagne i handen direkt när man kom upp för trappan och sen stod det fina fruktfat med jordgubbar, ananas och annat smått och gott :-D Där vill jag hamna fler gånger!

8 juni var jag tidigt inne hos ÄFF, de hade söndagsträning denna veckan. Deras riktiga massör kom inte, han är diabetiker och hade vaknat med lågt blodsocker... så jag fick ta hand om killarna själv! Men naprapaten var också där, så undrade de något som jag inte kunde svara på skickade jag bara vidare dem till honom. När jag kom hem blev det stranden, härligt väder! :-)  

Igår var vi uppe med damlaget hos Tränar-Lars och såg Sverige-Grekland i EM, den vann ju! Riktigt snyggt mål av Zlatan, det tåldes att vänta på! Men snälla ge mig Kim i nästa match så jag får något fint att titta på.... Igår passade jag och andra massören i ÄFF på att ge varandra en ryggmassage, skönt. Men den hårdaste massage jag fått, han är ju van vid att köra idrottsmassage så då gör de ju automatiskt hårdare, rätt öm idag! Men det behövdes lösas upp lite knutor och knäckas rätt lite.

Idag har jag varit ledig :-) Var nere på mitt favoritpass på gymmet i morse, shit alltså jag är värsta kungen på step nu! Och detta är det svåraste step-passet som var idag också! Sen var det mage-ryggträning och instruktören berömde mig efteråt, hon tyckte jag hade så starka magmuskler :-D
Har även varit lite duktig idag och varit nere i Glimminge Plantering och städat lite i kiosken, vi ska och handla grejer dit på fredag :-)
...och nu har jag varit ännu duktigare och uppdaterat bloggen! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback