Nytt år - nya utmaningar

2008... låter fint! Stockholmarnas år, som dem kallade det på radion. Men det tycker jag inte det ska bli!

Året har väl inte börjat toppen för mig direkt...eller det var nog snarare förra som slutade dåligt... har inte varit riktigt frisk sen innan jul... magsjuka, förkylning, hosta, feber....allmänt skit... inte haft nån aptit på 3 veckor snart...men tror det håller på att vända nu!

Nyårsafton var iaf helt underbar! Världens bästa musik... dansade i ett från 10 på kvällen till halv 4 på natten, jag o Jojo lämnade stället sist ;-P Klarade knappt av att gå hem så ont hade jag i fötterna av allt dansande, var nära på att gå in o lägga mig hos Inger, och det är typ 200 meter hemifrån... så är det kris! Men jag kom hem, men kunde knappt gå på två dagar sen så ont hade jag i fötterna, och hade ju sjungit en hel del så lät fortfarande hest när jag på fredagen sen, 4 dagar efter, skulle sjunga karaoke i ett Melodifestivalspel som vi gett till Hervéns i julklapp...

Hann med att spela i Bjäre Cup också nu när jag var hemma, älskar inomhusfotboll! :-D Vi spelade i lördags, på min namnsdag by the way ;-P... Problemet var att vi inte hade någon målvakt i år bara... :-S Så Mia gick med på att först stå, men efter andra matchen behövde vi någon ändring för då hade vi alla spelat uruselt och förlorat med 7-1... Så Lars frågade om jag kunde stå! Lite komiskt tyckte jag som bara stått en F12 match i mitt liv... Men det gick bra! Stod de sista tre matcherna och släppte bara in tre mål. Gjorde några riktigt snygga räddningar och fick hejaklack i publiken som skrek "Vi vill se Heting vinka!";-) Så jag var rätt nöjd, hade gärna stått lika många matcher till om jag bara hde fått en snyggare målvaktströja och inte en lysgrön i fem storlekar för stor... :-S var inte det sexigaste jag haft på mig :-P Hade lite blåmärken här och var och träningsvärk på lite konstiga ställen därefter, inte riktigt van vid att vara målis ;-P Saknade att få göra mål bara...och klarade heller inte riktigt av att släppa in mål, mitt temperament kom fram lite då, blev skitförbannad och gick och irriterade mig för det långt efteråt...

I söndags kom jag upp till Orsa och i måndags började vi med massagen, jag e genomförkyld med feber, världens hosta och snuva och har man då tvingats gå till skolan ändå för att inte missa något då massagen är ganska intensiv, så har denna veckan känts sjukt lång...Har väldigt långa dagar också, från 8 till 17-18... som tur är mycket praktiskt med massage så tiden går ganska fort! Men går bara i morgon också, sen helg. Har alltid långhelg, med ledigt fredagen också! Gött!  
Det är lite irriterande att vi inte blev diplomerade massörer på gymnasiet av den massagen vi lärde oss där då, för dem som går där nu blir diplomerade och vi har lärt oss lika mycket! För taskigt... jaja alltid bra att repetera det ju, och jag lär mig ju faktiskt nya grepp och så också, det störiga är ju bara att alla lärare lär ut lite olika... så saker som man lärt sig sen innan kan han vi har nu tycka ska vara på ett annat sätt... lite störigt.. men det jag mest ville lära mig bättre är ju hur jag själv ska arbeta för att förebygga skador på mig själv, så det gäller det ju att snappa upp när han lär ut! ;-P

Ahh, alltid lika jobbigt att komma upp till Orsa när man varit hemma en längre tid...saknar allt och alla där hemma så grymt mycket då...! Men kommer nog se det positiva med Orsa när jag blir frisk och på bättre humör igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback