Julfest i Ängelholm



I lördags bjöd Vickan och hennes två kompisar Åsa och Cajsa på julfest inne på Roddklubben i Ängelholm! Mycket trevlig tillställning blev det, även om jag kom fram till att julmat inte är min favoritmat - speciellt inte när jag känner mig lite förkyld... Men efter mat, snaps och snapsvisor (bland annat körde vi gamla reklamjingeln "När du vill söka, en vän eller dummer, behöver du bara ett endaste nummer, 07975, 07975" , tror bara det var jag som var så ung så jag inte kunde den riktigt...) och lite sourz så blev det dancingtime, även om vi var ganska ensamma på golvet i början... Men tillsist fick vi upp allt det andra folket också, musiken var ok, ett tag blev det lite mycket ändrande...kan i och för sig varit mitt fel för jag var den första som såg koden när Åsa låste upp spelningslistan och sen visste tillsist ganska många koden så då fick man bara höra halva låtar innan någon skulle dit och byta...


Vickan, Annika, jag och Jessica

Vid ett-tiden drog vi några stycken in till Bahnhof, jag var så trött i fötterna så jag fick låna Annikas cykel som hon i sitt fall hade lånat (eller snott...?) från Jessicas trapphus! Den hade dock världens punka så den var rätt trög och livsfarlig att cykla på, men det gick bra. Gick värre för Jessica som nästan kom ut i diket och trillade efter bara 10 meter... hål på strumpbyxorna, men annars verkade det gå rättså bra! När vi kom fram fick vi snackat oss in gratis på bahnhof :-) Och sen kostade det för en gångs skull inte något att hänga in grejer i garderoben, så jag slog på stort och hängde in både jacka och väska (vilket på andra ställen brukar kosta 40 spänn... ett rån...) Men sen när vi kom till baren kom jag ju på att mina pengar också låg i väskan... Så Annika halade upp sitt VISA-kort istället, sen blev det först en mintu och lite senare en till... men sen var det jag som var den av oss som fick vuxenpoäng genom att avråda när Annika tyckte vi skulle ha ytterligare än... Var ju lite orutinerat redan från början och dra i sig två mintu vid två-tiden på natten... behövdes ju inte direkt ta en tredje också... Var faktiskt riktigt roligt på bahnhof, för ovanlighetens skull! :-) Rätt ok musik och roligt folk, vissa som man inte träffat på ett tag, så det var kul! Sen hade ju Rögle haft julfest, så där var en hel del röglespelare och tränare som jag snackade med, lite jobbigt bara för jag kände hur jag hade ögonen på mig av en del av dem- för att liksom se ifall jag gjorde nåt de kunde reta mig eller skämma ut mig för på nästa träning... :-S men tror jag klarade mig rätt bra! ;-) Har inte kommit på nåt själv jag skäms över iaf... :-P När bahnhof var slut drog jag och Anton hem till Rikard där Per och Rikard redan låg och sov, blev lite sur för att Per fick behålla sängplatsen och jag ta en stol och fotpall att halvligga och sova på! Anton hade redan snott soffan... men sov rätt gott ändå.

Igår sen var jag, Per o pappa hos familjen Hervén på fest, Ulla fyllde år. Trevligt, med god mat, den blev liksom min frukost där vid tre-tiden, för hade inte kommit hem från Ängelholm förrän tio i två när vi skulle vara hos Ulla klockan två... det roligaste var att Oskar (och sen även Olof på kvällen!) tyckte jag såg jävligt fräsch ut, båda tyckte jag var så snyggt sminkad! Det roligaste var att det var gårdagens smink jag inte hade hunnit göra nåt åt så var det lite roligt att det fick såna stående ovationer! 
Igår kväll somnade jag sen som en stock och var ledig idag också så blev en riktig sovmorgon! :-) Hade blivit lite lite med sömn i helgen tyvärr, kom hem sent i fredags och var uppe tidigt och inne hos rögle och jobbade redan kl 8 i lördags morse... Sen ute i lördags med få timmars sömn även där... så kände mig lite som en zombie efter kl 6 igår kväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback