Jobb, jobb, jobb hela juli!

Ja, nu har jag ju varit väldigt dålig på uppdateringen här men det har varit fullt upp med jobb!!
Under hela juli har jag jobbat ca 10-12 timmar om vardagarna och 5-9 timmar om helgerna... massor med pengar, men med allt det jobbande är man ordentligt värd det! Hade min första helt lediga dag i sommar i fredags, den firades perfekt med först ett morgonbesök på gymmet och sen åkte jag, pappa, Sofia, Per och hans kompis Björn till Bakken i Danmark och åkte karuseller :-D Jag har längtat sen i höstas efter att åka berg-och-dalbana så jag var eld och lågor! Men med dem jag var där med är det ju bara Sofia som vågar åka grejer, de andra e så fega :-P men de hade kul ändå där de gick genom de olika tivolistånden och vann mjukisdjur. Men jag o Sofia rusade mellan karusellerna, det var väldigt varmt så varje gång man blivit för varm var det bara o sticka o ta en runda i vandrutschebanen (dvs. flumrider...) Annars åkte jag det mesta, utan sånt man åker upp o ner i :-S Spökbanan var riktigt läskig, plötsligt knep någon Sofia i benet och stunden efter gick det från kolsvart till helt ljust och en snubbe stod i värsta masken bara några centimeter framför oss och skrek!! Fy fan vad roligt jobb han måste ha, ser ju hur många roliga miner som helst på folk varje dag, jag skulle ju gärna vilja se hur jag själv såg ut då, för jag skrek i panik....Den lediga dagen slutades med pajmiddag hos Jönssons, kunde det bli bättre liksom?
 
Har jobbat en del i kassan i min mosters ICA-affär uppe i Västra Karup, bland annat tagit betalt av Sveriges nästrikaste man (efter Ingvar Kamprad) Hans Rausing, barn till tetrapaks grundare. Och lite andra finingar ;-) Fast jag känner ju aldrig igen såna folk, så det var ju min moster som berättade det för mig efteråt... Utom Hans Rausing, som en kund frågade hur jag tyckte det kändes att ta betalt av en av världens rikaste män!? Jag trodde först han skämta, så tog ett tag innan han fick mig att tro på honom. Sen har jag jobbat på Torekov Hotells spa, där prinsessan Madeleine var och fick behandling förra veckan! Också har jag haft min egen lilla massage nere i Glimminge Plantering, mycket sommargäster som vanligt! :-) Men nästa sommar ska jag försöka vara lite mer ledig...

Nu är jag uppe i Orsa igen... slitet...alltid sån hemlängtan i början...denna gången körde Olof med mig upp, så är ju inte helt ensam, men det är hårt att gå från Glimminge Plantering där man har folk omkring sig hela tiden till hit i sin egen lilla etta...Som tur är kommer man in i det och trivs efter första veckan. Hade öppnat ltie nya grejer här, nån skoaffär och ett nytt gym. Även allt på campingen är ju öppet, kasnke får testa äventyrsbadet, om det hinner bli fint väder innan det stänger, för nu e det regn, blåsigt o kallt... Nu ska jag och Olof ha lite filmkväll, efter vår kvällsmat på Bykrogen ;-)

Kommentarer
Postat av: Lina

ja vi hade lite olika somrar du och jag! men jag känner igen mig i det där med att man får en chock av ensamheten i en lägenhet sen. det finns dock positiva effekter med denna ensamhet, måste jag tillägga...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback