En liten gnutta sommar kvar :-)

Verkar vara lite sommar kvar iaf, har legat på stranden både fredag, lördag o söndag nu! O söndag var jag där nere från elva på förmiddagen till sex på kvällen! Snacka om pressa.... :-P Fast har blivit annat också, beachvolleyboll så jag blivit helt öm på underarmarna, vann ju så ofta så blev många servar ;-) Hoppas på lite sommar till nästa helg men annars kommer nog hösten knacka på nu snart... :-S Åh vad det hade varit skönt med sommar året runt!

Annars blev det en runda hem till pappsen förra helgen, var långledig så var hemma torsdag till tisdag. Hann med mycket, gymmet, fotboll, massera (masserade ihop för vad resan kostade, så det var ju perfekt!), kräftskiva, sol o bad! Så det var riktigt kul. På tisdag när jag kom upp hit till Orsa igen var vi ett gäng på bion i Orsa och kollade på Mamma Mia, den bästa film jag någonsin sett!! Och jag är annars en sån som nästan aldrig vill se en film mer än en gång, men denna hade jag kunnat se om och om igen! Lite musikalfilm så är ju därför, älskar musikaler, Grease kan jag också se om och om igen! :-) Min stora dröm är att vara musikalartist, men jag har inte riktigt den rösten... :-P Tyvärr...

Nu har vi nollningsvecka för de nya SCOTT-eleverna, skoj. Idag har vi varit ute o rott kyrkbåt. Gjorde faktiskt jag, Elli och Ingela för ett par veckor sen också så vi hade ju redan lärt oss tekniken och blivit riktigt grymma :-P Men jag har för känsliga händer bara, får blåsor direkt när jag ror... slitet.. Men nu har man fått lite nya grannar också då de nya eleverna flyttat in! Fått in tre nya killar i huset, så det e ju ett uppåtsving ;-P Annars kommer antagligen vår nollningsvecka hålla på minst nästa vecka också! Vi ska ha volleyboll och fotbollsturnering, brännboll, kräftskiva, Aqua Jam (hoppar med skidor ner i vatten utför ett stort hopp, görs varje år denna helgen) och mångkamp! Gäller att ha mycket aktiviteter här i Orsa, annars blir här lätt lite dött... :-S Igår var till exempel jag och Kristina ute och kickade och nickade lite med en fotboll, klarade 14 nickar till varandra! Riktigt imponerad!! :-) Annars har jag haft mycket överskottsenergi i helgen, var en jukebox hela söndagen så tillsist tröttnade mina kompisar lite på att höra allt från Han har öppnat pärleporten till Tomas Ledin...fast jag hade några trogna som pallade vara med mig ändå :-) Nu ska Anna-Malin försöka fixa karaoke till festen på hotellet på lördag, efter att hon hört vilket proffs jag är på det ;-) I lördags var vi några på bowlingen och åt och då försökte hon verkligen göra allt för att hitta något karaokeställe, ringde till och med in till Lilla Krogen i Mora och hörde om dem inte hade karaoke ikväll, de hade dem tyvärr inte fast dem sa att vi gärna fick komma o sjunga ändå... fast vi hoppade det...

På torsdag är det första tentan, inom kost- och näringslära. Kommer nog inte bli så svårt men får väl ändå ta och plugga litegrann...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback